StoryEditor
Opakowania
28.10.2020 00:00

P&G Beauty też wprowadza system uzupełniania kosmetyków

Po ogłoszeniu wczoraj wprowadzenia przez Unilever największego w Europie pilotażowego programu uzupełniania kosmetyków, firma P&G Beauty podzieliła się swoimi najnowszymi innowacjami w dziedzinie opakowań.

Amerykański gigant FMCG wprowadza na rynek system uzupełniania dla swoich wiodących marek kosmetycznych, Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie, obejmujący butelkę wielokrotnego użytku w 100% z aluminium i torebkę do ponownego użycia, wykonaną z 60% mniej plastiku.

Artur Litarowicz, starszy wiceprezes i dyrektor generalny ds. pielęgnacji włosów w P&G Europe, powiedział:

- Musimy zacząć zmieniać bieg kryzysu związanego z odpadami plastikowymi i nie ma czasu do stracenia, jeśli chodzi o ochronę naszej planety. Dlatego z radością ogłaszam nową innowację w dziedzinie opakowań, zwaną „dobrym systemem napełniania”. Dzięki temu konsumenci będą mieli teraz produkt, który kochają, w pięknej aluminiowej butelce wielokrotnego użytku i torebkach od 2021 roku. Zostanie on wprowadzony na rynek w produktach Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie. Wiemy, że to dopiero początek. Jest o wiele więcej do zrobienia i pasjonuje mnie to, że P&G Beauty jest siłą działającą na rzecz dobra w całej Europie, gdy zbliżamy się do osiągnięcia naszych celów w zakresie odpowiedzialnego piękna na rok 2030 w odpowiednim tempie.

Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Virginie Helias dodała: - Zobowiązaliśmy się umożliwiać i inspirować odpowiedzialną konsumpcję poprzez innowacje dotyczące naszych produktów i opakowań. Nasze wiodące marki kosmetyczne w Europie wpływają na życie milionów ludzi. Ta nowa innowacja w zakresie opakowań przyczyni się do tego, że ponowne użycie opakowania stanie się pokusą nie do odparcia, jednocześnie umożliwiając zmniejszenie zużycia pierwotnego plastiku zgodnie ze zobowiązaniem P&G Ambition 2030. Nie chodzi już o to, czy i co możemy zrobić, ale jak szybko możemy to zrobić - teraz jest okienko na przyjęcie nowego zrównoważonego stylu życia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:36