Ostatnio do organizacji dołączyła Aromatherapy Associates. W skład wchodzą również Davines Group, Skandinavisk, Made For Life Organics, Body Shop, Rituals Cosmetics, Arbonne i Prose.
Wyznaczone cele obejmują identyfikowanie i dzielenie się lepszymi praktykami, wdrażanie działań doskonalących i publikowanie ich wyników; pomaganie klientom z branży kosmetycznej w łatwiejszym poruszaniu się po kategorii. Celem jest także wywarcie wpływu na przemysł kosmetyczny, aby wywołać szersze zmiany, które ostatecznie mogą poprawić jego wpływ na społeczeństwa i środowisko.
Davide Bollati, prezes Davines i członek założyciel B Corp Beauty Coalition, stwierdza, że te pozytywne zmiany można wzmocnić poprzez partnerstwo i zaangażowanie.
Shaun Russell, założyciel Skandinavisk i współzałożyciel koalicji dodał, że jej członkowie zobowiązują się zainwestować swój czas i wysiłki w poprawę czterech kluczowych kwestii, które mają wpływ na wszystkich i wszystko: pozyskiwanie składników i zrównoważony rozwój; bardziej ekologiczna logistyka; odpowiedzialność za opakowania; spójne i jasne komunikaty zewnętrzne, które klienci mogą zrozumieć i którym mogą zaufać.
Co jeszcze robi przemysł kosmetyczny, aby być bardziej zrównoważonym?
W zeszłym roku British Beauty Council uruchomiła Sustainable Beauty Coalition (SBC) – grupę, która pracuje nad przeciwdziałaniem globalnej sytuacji kryzysowej związanej ze zmianą klimatu, tworząc ramy działania, które branża kosmetyczna i wellness mogłaby wspólnie realizować, aby zwiększyć swoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju.
SBC niedawno wydał również przewodnik Planet Positive Beauty Guide, aby pomóc konsumentom pewnie dokonywać bardziej ekologicznych wyborów w zakresie urody i zauważać, kiedy firmy wprowadzają produkty „greenwashing”.
Kolejną grupą jest Stowarzyszenie Zrównoważonego Spa (SAA) – organizacja członkowska, która oferuje porady operatorom spa, aby pomóc im poprawić ich wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Przeczytaj również: Kosmetyczni giganci łączą siły, by opracować system oceny wpływu produktów na środowisko