Nivea przygotowuje się do wprowadzenia na rynek urządzeń do samodzielnego nalewania żeli pod prysznic do wielorazowych opakowań. Prototyp stacji już jest. Niebawem ma ruszyć pilotaż projektu, którego uczestnicy będą samodzielnie uzupełniać butelki żelem pod prysznic.
Opracowanie prototypu do uzupełniania żeli pod prysznic Nivea trwało siedem miesięcy. Stworzył go zespół firmy Beiersdorf w ramach projektu Global Packaging and R&D functions. Głównym celem było stworzenie charakterystycznego i łatwego w obsłudze urządzenia pozwalającego na samodzielną obsługę przez konsumentów.
Firma zapewnia, że butelki użyte w pilotażu, po fazie testów będą poddane recyklingowi.
Automaty i nalewaki mają już inne marki kosmetyczne. Na naszym krajowym rynku Pollena-Ewa od lat prowadzi sprzedaż detergentów na wagę w swoich sklepach firmowych. Ostatnio możliwość uzupełniania swoimi produktami wielorazowych opakowań daje też firma Yope, której refilomaty stanęły w sieci Carrefour.
W nalewaki inwestują także sieci drogeryjne, o czym portal wiadomoscikosmetyczne.pl pisał w tekście Rossmann w Manufakturze – sieć robi śmiały krok w nowoczesność.
Poza naszym rynkiem fontanny do napełnienia kosmetyków w swoich sklepach instaluje L'Occitane czy należąca do L'Oreal marka Biotherm, która dołącza do marek oferujących możliwość wielokrotnego napełniania butelek, ale produktami do pielęgancji.