Nataliya Malhanova wzięła udział w debacie pt. „Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel” i powiedziała, że trendem przyszłości, jeśli chodzi o opakowania, jest inkluzyjny design.
– Trzeba mieć pewność, że nasze opakowanie przemówi do wszystkich. Musi być zaprojektowane tak, że nawet osoba niepełnosprawna może bez problemu z niego skorzystać – powiedziała Nataliya Malhanova, Avery Dennison Labels and Packaging Materials Europe podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.
Wszystkim markom zależy również na tym, żeby opakowanie było zrównoważone. Oczywiście zmieniające się prawo jeszcze bardziej zobliguje nas wszystkich do tego, żeby opakowania była jak najbardziej przyjazne dla środowiska.
– Dobra wiadomość dla wszystkich jest taka, że na rynku mamy dostępnych bardzo wiele rozwiązań i technologii, które pomogą nam osiągnąć ten cel – powiedziała Nataliya Malhanova podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.
Ekspertka Avery Dennison dodała również, że częściej na tym żeby produkt i opakowanie było zrównoważone oraz ekologiczne zależy małym producentom. Dla osiągnięcia celu ważne jest to co robią duzi producenci, giganci kosmetyczni. Również w tym obszarze ważny jest efekt skali.
10. Forum Branży Kosmetycznej odbyło się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.
Przeczytaj również: Beata Sypniewska, Avery Dennison: Etykieta to element opakowania, ale może zadecydować o jego losie [FBK 2022]