StoryEditor
Opakowania
03.11.2023 16:37

Moja Gazetka: Polki i Polacy częściej wolą kupić produkt w ładnym opakowaniu niż w przyjaznym dla środowiska

Opakowania produktów, mimo że mogą wydawać się tylko powierzchniowym elementem, mają znaczenie o wiele większe niż można by przypuszczać. Stanowią nie tylko narzędzie marketingowe dla producenta i medium przekazu informacji, ale także stanowią często istotny aspekt z perspektywy ekologii, co może stanowić problem na etapie przetwarzania odpadów.

W badaniu przeprowadzonym przez Moją Gazetkę stwierdzono, że 58,6 proc. konsumentów dąży do wybierania produktów w opakowaniach przyjaznych dla środowiska, 65,3 proc. konsumentów preferuje produkty w estetycznych opakowaniach, a 84,4 proc. konsumentów opiera swoje wybory na informacjach umieszczonych na opakowaniach.

W badaniu przeprowadzonym przez Moją Gazetkę ankietowani zostali również zapytani o swoje pojęcie ekologicznego opakowania. Najwięcej, bo aż 50 proc. uczestników, odpowiedziało, że dla nich ekologiczne opakowanie to takie, które jest wykonane z materiałów nadających się do przetworzenia. Następnie, 48 proc. respondentów wskazało opakowanie wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu jako definicję ekologicznego opakowania. Trzecią najpopularniejszą odpowiedzią, którą wybrało 45,2 proc. badanych, było to, że opakowanie ekologiczne to takie, które łatwo rozkłada się na wysypisku śmieci.

image
Moja Gazetka

Niewielka liczba uczestników, tylko 4,4 proc., uważała, że ekologiczne opakowanie to takie, które po prostu wygląda na ekologiczne, na przykład jest brązowe. Pojawiły się także pojedyncze odpowiedzi, takie jak opakowanie z plastiku, opakowanie zbiorcze, opakowanie objęte systemem kaucyjnym lub takie, które można wielokrotnie wykorzystać.

65,3 proc. uczestników badania zaznaczyło, że starają się wybierać produkty o estetycznych opakowaniach, co stanowi niemal 7 proc. więcej niż osoby, które preferują opakowania ekologiczne. Jednak dlaczego właśnie estetyka opakowań odgrywa tak istotną rolę? To zagadnienie również zostało dogłębniej zbadane.

image
Moja Gazetka

46,3 proc. ankietowanych przyznało, że po prostu ceni sobie korzystanie z produktów, które są umieszczone w atrakcyjnych opakowaniach. Dla 32,7 proc. osób ważne jest posiadanie w domu estetycznych produktów, a 27,4 proc. sięga po opakowania o atrakcyjnym wyglądzie impulsywnie podczas zakupów. Co więcej, 84,4 proc. uczestników badania stwierdziło, że stara się wybierać produkty na podstawie informacji umieszczonych na opakowaniu. Postanowiono również bliżej przyjrzeć się, na jakie konkretne informacje kładzie się nacisk.

image
Moja Gazetka

W przypadku produktów innych niż spożywcze, najważniejsze okazały się informacje dotyczące opisu działania produktu (62,3 proc.), klasa energetyczna (56,2 proc.) oraz lista funkcji (55,1 proc.). Producent lub marka mają większe znaczenie niż w przypadku produktów spożywczych (47,9 proc. w porównaniu do 31,4 proc.), natomiast kraj pochodzenia jest mniej istotny (43,3 proc. w porównaniu do 50,7 proc.).

Respondenci preferują częściej produkty umieszczone w opakowaniach średniej wielkości (33,5 proc.) lub dużych (33 proc.) niż tych w małych (10 proc.). Ich ulubionymi rodzajami opakowań są te wykonane z papieru (36,5 proc.) i szkła (33,7 proc.), z plastikowymi opakowaniami wskazanymi przez zaledwie 9,1 proc. ankietowanych.

image
Moja Gazetka

Co ciekawe, 32,6 proc. badanych wybiera produkty w opakowaniach uznawanych za ekologiczne, podczas gdy 17,9 proc. nie przywiązuje większej uwagi do rodzaju opakowania. Aż 82,8 proc. uczestników badania deklaruje segregację odpadów i umieszczenie pustych opakowań w odpowiednich pojemnikach, jednak niestety 4,2 proc. wciąż nie segreguje odpadów i wrzuca wszystkie opakowania do pojemnika na odpady zmieszane. Dodatkowo, 13 proc. badanych stara się ponownie wykorzystać opakowania, nadając im drugie życie. Wśród tych osób, słoiki z metalową zakrętką cieszą się największą popularnością, co potwierdziło aż 87,5 proc. respondentów.

Czytaj także: Opakowania powinny nadawać się do wielokrotnego użytku, recyklingu lub biodegradacji. Tego oczekuje ponad połowa konsumentów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 12:54