StoryEditor
Opakowania
13.11.2018 00:00

Masz 7 sekund, żeby zachwycić opakowaniem

Badania marketingowe pokazują, że konsumenci  potrzebują średnio 7 sekund, aby wyrobić sobie zdanie o produkcie*. To 7 sekund to szansa na przykucie uwagi. A co jest bardziej olśniewające niż piękne opakowanie, które kryje równie wspaniałą zawartość?

W przypadku kosmetyków opakowanie premium to wartość dodana produktu – sprawia ono, że konsument, który je wybiera, czuje się wyjątkowo, a sama zawartość staje się jeszcze cenniejsza. Aby zrobić odpowiednie wrażenie na odbiorcy, takie opakowanie od pierwszych sekund powinno intrygować kolorem, fakturą i efektami specjalnymi.

USZLACHETNIENIA 2.0
Nasze opakowania premium zdecydowanie wyróżniają się na sklepowej półce. To zasługa korzystania z najnowszych technologii, użycia nowych materiałów, łączenia i opracowywania kolejnych technik uszlachetniania. W przypadku tych ostatnich foliowanie, lakierowanie UV, tłoczenie czy hot-stamping czyli foliowanie na gorąco, to podstawowe efekty. Niegdyś charakterystyczne dla opakowań premium, dziś tracą swoją wyjątkowość na rzecz cold-stampingu, lakierów hybrydowych czy holograficznych. Zmienia się też podłoże, na którym drukujemy.

IDZIE NOWE

Coraz częściej marki z najwyższej półki wykorzystują kartony laminowane folią metaliczną lub holograficzną. Do ich zadruku wykorzystujemy technologię druku offsetowego UV oraz farby utrwalane promieniowaniem UV o podwyższonej pigmentacji. Dzięki temu barwy na opakowaniu stają się żywsze i głębsze. A to idealny sposób na zwrócenie uwagi klienta sklepu lub drogerii.

Niezastąpiony staje się także cold stamping, gdzie wybiórcze laminowanie folią metaliczną wykonujemy w procesie druku na maszynie offsetowej. Srebrną lub złotą folię nakładamy podobnie jak farbę drukarską, z identyczną precyzją. Dodatkowo możemy od razu nanosić na nią wybrany kolor. Daje to nieograniczone możliwości wykorzystania metalicznych barw na opakowaniach.

Nowym rodzajem uszlachetniania opakowań premium jest efekt opalizujący S-Druk. To nasza autorska technika, która pozwala maksymalnie wykorzystać możliwości jakie daje cold stamping, druk offsetowy UV oraz lakiery hybrydowe. Efekt finalny, symulujący wykorzystanie lakierów iriodynowych, jest naprawdę wyjątkowy.

NIE TYLKO DESIGN
Nie zapominajmy o podstawowej funkcji opakowania, czyli zabezpieczeniu produktu w czasie transportu. Bardzo często zawartość opakowania premium odbiega od standardu, dlatego oferujemy indywidualne rozwiązania konstrukcyjne umożliwiające odpowiednie pozycjonowanie produktów w kartonach. Proponujemy także rozwiązania przyspieszające konfekcjonowanie bądź dostosowanie opakowań do automatów pakujących. Otrzymując gotowy produkt, jeszcze przed projektowaniem opakowania, możemy stworzyć funkcjonalną i estetyczną konstrukcję.


Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź www.sdruk.pl

* https://www.forbes.com/sites/serenitygibbons/2018/06/19/you-have-7-seconds-to-make-a-first-impression-heres-how-to-succeed/#5f5af6f56c20

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 16:01