Odchodząc od PET opartego na ropie naftowej lub tereftalanu polietylenu, materiały Origins są wykonane z pozostałości drewna, które wychwytują węgiel.
To posunięcie radykalnie zmniejszy ślad węglowy rodziny kosmetyków LVMH i zostanie zastosowane w markach Chirtian Dior, Parfums Givenchy i Guerlain, a także w innych.
– W LVMH, w ramach naszego programu Life 360, podjęliśmy decyzję, że w najbliższej przyszłości nasze opakowania nie będą zawierały plastiku pochodzącego z pierwotnych zasobów kopalnych – powiedział prezes i dyrektor zarządzający firmy, Claude Martinez.
Od ponad dziesięciu lat Origins opracowuje opakowania bezemisyjne i jak twierdzi ich łańcuch dostaw jest bardziej stabilny niż ropa naftowa.
– Nasza działalność umożliwienia przejście na zrównoważone materiały tak szybko, jak to możliwe i jest całkowicie zgodna z ambitnymi inicjatywami środowiskowymi LVMH – powiedział Rich Riley, dyrektor generalny Origins.
LVMH podejmując decyzję o zmianie opakowań na bardziej ekologiczne idzie w ślady konkurentów. W swojej świątecznej linii 2021 Chanel wprowadził limitowaną edycję zapachów Nº5 wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu.
Należąca do L’Oréal firma YSL Beauty zapowiedziała w tym miesiącu, że zainwestuje w materiały nadające się do recyklingu, które są lżejsze i zawierają mniej plastiku.
Przeczytaj również: LVMH z dwucyfrowymi wzrostem przychodów w pierwszym kwartale 2022 r.