W maszynach dostępne są cztery rodzaje detergentu marki Lidl, który został wprowadzony w ramach sześciomiesięcznego programu pilotażowego w sklepie w Kingswinford w West Midlands.
Dyskont sprzedaje butelki wielokrotnego użytku zawierające „inteligentny chip”, który może zostać rozpoznany przez stację uzupełniania. Dzięki temu maszyna automatycznie dozuje odpowiednią ilość detergentu i drukuje etykietę. To sprawia, że proces uzupełniania jest prosty, szybki i jednocześnie ogranicza wycieki, które zdarzają się podczas ręcznego napełniania.
Przy pierwszym użyciu kupujący zapłacą za butelkę wielokrotnego użytku i detergent tak samo, jak za zwykłą butelkę jednorazową. Dzięki temu zaoszczędzą 20 pensów na butelce jednorazowej przy każdym kolejnym napełnieniu.
Butelki wielokrotnego użytku nadają się w 100 proc. do recyklingu. W trakcie samego programu pilotażowego ilość zużytych plastikowych butelek zmniejszy się o 2970 sztuk. Program jest realizowany we współpracy z chilijskim start-upem zrównoważonego rozwoju Algramo.
– W Lidl wierzymy, że klient nie powinieneś płacić więcej za właściwe postępowanie. Dlatego jesteśmy szczególnie dumni z testowania tej pionierskiej technologii uzupełniania, która nie tylko pomaga klientom zmniejszyć zużycie plastiku, ale także ich cotygodniowy rachunek za zakupy – powiedział Mark Newbold, kierownik ds. CSR w Lidl GB.
To pierwsza Lidl współpraca z firmą Algramo, ale są już plany rozszerzania programu jeszcze w tym roku.
Przeczytaj również: Carrefour rozszerza asortyment refillomatów o środki czystości i otwiera kolejną stację