StoryEditor
Opakowania
16.12.2021 00:00

L’Oréal zapowiada sprzedaż kosmetyków w opakowaniach z plastiku z recyklingu

L’Oréal nawiązał współpracę z firmą Veolia, która będzie dostarczać koncernowi plastik z recyklingu z certyfikatem jakości spożywczej do wykorzystania w opakowaniach kosmetycznych. To kolejne partnerstwo producenta kosmetyków, które przybliża go do realizacji zobowiązania, że do 2030 r. cały plastik użyty w jego opakowaniach zostanie poddany recyklingowi lub biopozyskiwaniu.

Plastik z recyklingu Veolia uzyskuje z tworzywa sztucznego obecnego w odpadach pochodzących z opakowań konsumenckich, zwłaszcza plastikowych butelek. Są one zbierane i przetwarzane przy użyciu specjalnych narzędzi gwarantujących czystość surowca. Dodatkowo, aby uzyskać plastik wyższej jakości, firma opracowała technologię grudkowania opartą na systemie eliminacji związków organicznych. W efekcie umożliwia ona uzyskanie plastiku z recyklingu o właściwościach porównywalnych do pierwotnego plastiku.

Veolia zapewnia, że otrzymany surowiec spełnia wymagania przemysłu spożywczego i międzynarodowe certyfikaty, w tym te wydane przez Food and Drug Administration (FDA).

–  Cieszymy się, że możemy wspierać L'Oréal w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju, dostarczając nasze know-how w zakresie odzyskiwania zasobów i recyklingu – skomentował Johann Bonnet, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w firmie Veolia.

W 2020 r. L'Oréal zobowiązał się, że do 2030 r. cały plastik użyty w jego opakowaniach zostanie poddany recyklingowi lub biopozyskiwaniu. Firmy sugerują, że wykorzystanie plastiku z recyklingu w opakowaniach kosmetycznych może potencjalnie zmniejszyć emisję CO2 o 50-70 proc. w porównaniu ze standardowa plastikową butelką.

– Jesteśmy przekonani, że uda nam się promować gospodarkę o obiegu zamkniętym, jeśli połączymy siły z partnerami eksperckimi, aby osiągnąć wspólne cele. Takie podejście można nazwać pracą w rozszerzonym ekosystemie – dodał Jacques Playe, dyrektor ds. opakowań i rozwoju w L'Oréal.

Inne działania L’Oréal na rzecz zrównoważonego rozwoju obejmują butelkę wykonaną z wychwyconych i poddanych recyklingowi emisji dwutlenku węgla.

Czytaj: L'Oréal wprowadzi do 2024 roku plastikową butelkę wytwarzaną z emisji dwutlenku węgla

Firma współpracowała również z firmą Albéa nad papierową i biologiczną tubką kosmetyczną.

Czytaj: L’Oréal zapowiada sprzedaż kosmetyków w papierowych butelkach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 15:53