Partnerstwo stanowi część szerszych zobowiązań podjętych przez L’Oréal i Albéa i jest zgodne z nowym globalnym zobowiązaniem Fundacji Ellen McArthur Foundation, którego oboje są sygnatariuszami.
Papierowe tubki kosmetyczne wykorzystują biologiczny i certyfikowany papieropodobny materiał, aby zastąpić większość plastiku, a jego korzyści środowiskowe zostały ocenione na podstawie opartej o wiele kryteriów analizy cyklu życia po zwiększeniu skali.
„Jeden krok dalej”
Philippe Thuvien, wiceprezes ds. opakowań i rozwoju w firmie L’Oréal powiedział, że najnowsza innowacja posunęła L’Oréal „o krok dalej” w jego wysiłkach na rzecz poprawy wpływu opakowania na środowisko naturalne. Dodał też, że „ścisła współpraca z Albéą” umożliwiła wspólny rozwój innowacyjnej alternatywy dla obecnych opakowań kosmetycznych L’Oréal.
- Naszym celem jest wprowadzenie na rynek produktów do pielęgnacji skóry w drugiej połowie 2020 roku - powiedział Thuvien dodając, że ogólnym celem L’Oréal jest poprawa profilu środowiskowego lub społecznego wszystkich jego opakowań do końca przyszłego roku.
To nie jedyne ekologiczne zobowiązanie, jakie podjął francuski koncern w ostatnim czasie.