To zobowiązanie wynika z badań zleconych przez markę produktów do pielęgnacji włosów, które wykazały, że 32,8 miliona Brytyjczyków wciąż ma problem z recyklingiem produktów z łazienki, a około trzy czwarte przedkłada skuteczność kosmetyku nad zrównoważony rozwój.
- Rozwijamy Elvive wewnątrz i na zewnątrz. Oprócz trwałości naszych butelek zbadaliśmy również, w jaki sposób nasz produkt w środku może być eko: nasze formuły będą zawierały tylko najskuteczniejsze, biodegradowalne i, jak zawsze, przetestowane pod względem etycznym składniki - powiedziała Laure Lemarquis, dyrektor ds. CSR i zrównoważonego rozwoju w dziale produktów konsumenckich L'Oréal.
- Elvive to dobry przykład końcowego podejścia do zrównoważonego rozwoju na poziomie produktu. Od formuły mającej mniejszy wpływ na ekosystemy poprzez poprawę biodegradowalności, po opakowania działające w kierunku obiegu zamkniętego dzięki wykorzystaniu w 100% plastiku pochodzącego z recyklingu. Jednocześnie pokazuje, że butelka nadaje się do recyklingu dzięki ekologicznie zaprojektowanej etykiecie i nie zapominając o produkcji w fabryce neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Takie podejście jest stosowane obecnie w przypadku wszystkich produktów L'Oréal Paris Elvive - wyjaśniła.
Zmiany te są zgodne z ambicjami Grupy L'Oréal w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2030 r. pod nazwą "L'Oréal for the Future". Obejmują zobowiązanie, że wszystkie opakowania koncernu będą nadawać się do recyklingu, ponownego użycia, ponownego napełnienia lub kompostowania do 2025 r. oraz do używania wyłącznie plastiku pochodzącego z recyklingu lub pochodzenia biologicznego do 2030 r.