Pięciu kosmetycznych gigantów chce stworzyć system, którego celem jest dostarczenie konsumentom jasnych, przejrzystych i porównywalnych informacji o ekologicznym wpływie produktu na środowisko, z uwzględnieniem całego jego cyklu życia.
Dobrowolny system zostałby zbudowany wokół czterech podstawowych zasad: wspólnej metodologii pomiaru wpływu na środowisko w całym cyklu życia produktu, wspólnej bazy danych wpływu na środowisko standardowych składników i surowców, wspólnego narzędzia do obliczania wpływu na środowisko dla każdego produktu oraz ujednolicony system punktacji umożliwiający konsumentom łatwe dokonywanie porównań.
Cała piątka chce również angażować zewnętrznych naukowców, akademików i organizacje pozarządowe w cały proces rozwoju, aby zapewnić integralność procesu. Liczą też, że do inicjatywy przyłączy się jak najwięcej innych firm kosmetycznych – pisze CosmeticsDesign-Europe.
„Nowy system oceny i punktacji będzie miał na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania konsumentów na większą przejrzystość w zakresie wpływu produktów kosmetycznych na środowisko – formuły, opakowania i zastosowania. Celem jest poprawa informacji dostępnych dla konsumentów i umożliwienie im bardziej zrównoważonych wyborów dóbr konsumpcyjnych" – informują firmy.
To działanie jest związane z wyzwaniami, przed jakimi staną firmy kosmetyczne w związku z Zielonym Ładem.