Jak wynika z najnowszych badań rynkowych, blisko 66 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady. Jednak według badania przeprowadzonego przez Instytut IQS (na potrzeby ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #rePETujemy, 2022), prawidłowa klasyfikacja zużytych opakowań wciąż przysparza konsumentom wielu problemów. Zaledwie 51 proc. ankietowanych wiedziało, do jakiego pojemnika należy wyrzucić karton po mleku lub soku. Jeszcze większym wyzwaniem okazuje się należyte sortowanie opakowań składających się z wielu elementów, na przykład szklanego słoika z papierową etykietą i aluminiowym wieczkiem.
– Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do segregacji odpadów, co potwierdzają badania rynkowe. W przypadku wielu opakowań prawidłowe sortowanie bywa jednak problematyczne, dlatego postanowiliśmy ułatwić to naszym klientom. Z pomocą prostych wskazówek chcemy zachęcić konsumentów do efektywnego sortowania odpadów opakowaniowych – mówi Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Kaufland Polska.
Specjalne oznaczenia wskazujące, do jakiego pojemnika powinny trafić odpady, umiejscowione są na opakowaniu tuż przy składzie produktu. Dotychczas piktogramy pojawiły się na kilkunastu wybranych artykułach marek K-Classic (m.in. napojach, parówkach i kiełbaskach) i K-Stąd Takie Dobre i będą sukcesywnie wprowadzane na opakowaniach kolejnych produktów marek Kaufland, w tym artykułach higienicznych i preparatów do sprzątania.
Oznaczania dotyczące sortowania odpadów są elementem strategii REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 r. w całej Grupie Schwarz zużycie tworzyw sztucznych zostanie ograniczone o 20 proc., a wszystkie opakowania marek własnych będą nadawać się do recyklingu. Decyzja o umieszczaniu na opakowaniach marek własnych piktogramów ułatwiających sortowanie wpisuje się w działania edukacyjne wynikające z tej strategii.