StoryEditor
Opakowania
21.05.2021 00:00

Kaufland i Henkel wprowadzają stacje do napełniania butelek detergentami

Kaufland w Niemczech uruchomił stacje do uzupełniania butelek detergentami. Projekt powstał we współpracy z marką Henkel „Love Nature” i na razie jest dostępny w czterech hipermarketach.   

Klienci sieci Kaufland mogą teraz ograniczyć liczbę plastikowych opakowań przy zakupie detergentów i płynów do mycia naczyń. Wraz z marką Henkel „Love Nature” Kaufland tworzy stacje, w których mogą uzupełniać raz kupione butelki. Oferta będzie początkowo dostępna w oddziałach w Berlinie-Heinersdorf, Dallgow-Döberitz, Dreźnie-Striesen-West i Neckarsulm.

– Dzięki stacjom Love Nature robimy kolejny krok w kierunku uczynienia naszego asortymentu bardziej zrównoważonym i promowania rozwiązań przyjaznych dla środowiska - mówi Robert Pudelko, dyrektor ds. zakupów w firmie Kaufland. Już w 2013 roku firma zaczęła rezygnować z mikrodrobin plastiku i niebiodegradowalnych, syntetycznych polimerów w produktach własnej marki. „Do 2025 r. Chcemy również przekształcić wszystkie opakowania marki własnej tak, aby nadawały się do recyklingu. Jednocześnie stale sprawdzamy cały nasz asortyment, w którym możemy zaoszczędzić plastik lub zapewnić rozsądne alternatywy, takie jak świeże torby na nieopakowane owoce i warzywa ” –  mówi Pudelko.

Na stacji Love Nature do wyboru są początkowo dwa detergenty i dwa środki do zmywania naczyń. Są oparte na składnikach roślinnych, wegańskie i zostały szeroko przetestowane pod kątem zgodności ze środowiskiem i bezpieczeństwa dla skóry. Korpusy butelek są wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu i nadają się w pełni do recyklingu.

Kupując po raz pierwszy, klienci mogą po prostu wziąć pustą butelkę ze stacji, napełnić ją, zważyć, a następnie zapłacić przy kasie. Podczas uzupełniania wyczyszczona butelka przywieziona z domu jest ponownie napełniana i ważona – klienci płacą wtedy przy kasie tylko za jej napełnienie.

Od kilku lat Kaufland stawia na rozwiązania, które ograniczają zużycie plastiku, a tym samym chronią cenne zasoby. Obejmuje to opakowania o zmniejszonej ilości plastiku, zaprzestanie produkcji jednorazowych toreb na zakupy, stosowanie recyklatów w butelkach PET oraz wprowadzenie eko toreb na owoce i warzywa oraz wielokrotnego użytku pokrywek do produktów mleczarskich. Kaufland jest częścią REset Plastic, strategii Grupy Schwarz w zakresie tworzyw sztucznych. Grupa wspólnie realizuje wizję: mniej plastiku – zamknięte cykle. Więcej informacji na reset-plastic.com.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 19:20