Klienci sieci Kaufland mogą teraz ograniczyć liczbę plastikowych opakowań przy zakupie detergentów i płynów do mycia naczyń. Wraz z marką Henkel „Love Nature” Kaufland tworzy stacje, w których mogą uzupełniać raz kupione butelki. Oferta będzie początkowo dostępna w oddziałach w Berlinie-Heinersdorf, Dallgow-Döberitz, Dreźnie-Striesen-West i Neckarsulm.
– Dzięki stacjom Love Nature robimy kolejny krok w kierunku uczynienia naszego asortymentu bardziej zrównoważonym i promowania rozwiązań przyjaznych dla środowiska - mówi Robert Pudelko, dyrektor ds. zakupów w firmie Kaufland. Już w 2013 roku firma zaczęła rezygnować z mikrodrobin plastiku i niebiodegradowalnych, syntetycznych polimerów w produktach własnej marki. „Do 2025 r. Chcemy również przekształcić wszystkie opakowania marki własnej tak, aby nadawały się do recyklingu. Jednocześnie stale sprawdzamy cały nasz asortyment, w którym możemy zaoszczędzić plastik lub zapewnić rozsądne alternatywy, takie jak świeże torby na nieopakowane owoce i warzywa ” – mówi Pudelko.
Na stacji Love Nature do wyboru są początkowo dwa detergenty i dwa środki do zmywania naczyń. Są oparte na składnikach roślinnych, wegańskie i zostały szeroko przetestowane pod kątem zgodności ze środowiskiem i bezpieczeństwa dla skóry. Korpusy butelek są wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu i nadają się w pełni do recyklingu.
Kupując po raz pierwszy, klienci mogą po prostu wziąć pustą butelkę ze stacji, napełnić ją, zważyć, a następnie zapłacić przy kasie. Podczas uzupełniania wyczyszczona butelka przywieziona z domu jest ponownie napełniana i ważona – klienci płacą wtedy przy kasie tylko za jej napełnienie.
Od kilku lat Kaufland stawia na rozwiązania, które ograniczają zużycie plastiku, a tym samym chronią cenne zasoby. Obejmuje to opakowania o zmniejszonej ilości plastiku, zaprzestanie produkcji jednorazowych toreb na zakupy, stosowanie recyklatów w butelkach PET oraz wprowadzenie eko toreb na owoce i warzywa oraz wielokrotnego użytku pokrywek do produktów mleczarskich. Kaufland jest częścią REset Plastic, strategii Grupy Schwarz w zakresie tworzyw sztucznych. Grupa wspólnie realizuje wizję: mniej plastiku – zamknięte cykle. Więcej informacji na reset-plastic.com.