StoryEditor
Opakowania
31.05.2022 00:00

Jakie hasła ekologiczne warto umieszczać na opakowaniach kosmetyków? [OPEN RESEARCH]

Polacy całkiem dobrze orientują się w pojęciach odnoszących się do ekologii, jak segregacja śmieci, recykling oraz energia odnawialna – wynika z raportu „Badanie Świadomości Ekologicznej Polaków” przygotowanego przez Open Research. Są jeszcze obszary, gdzie nad świadomością warto popracować. Okazuje się, że pojęcie greenwashing znane jest tylko 7 proc. badanych.

Badania pokazują, że świadomość Polaków w kontekście ekologii wzrasta z biegiem czasu. Wpływ na ten wzrost ma wiele czynników, przede wszystkim komunikacja i rozwiązania systemowe. Z kolei słabiej znane są pojęcia pojawiające się w przestrzeni od niedawna, a dotyczą gospodarki o obiegu zamkniętym, gospodarki cyrkularnej oraz greenwashingu (udawanie eko odpowiedzialności)

Co piaty Polak zachowuje się wzorowo, jeśli chodzi o dbanie o środowisko i globalne myślenie o ekologii. Pozostali w kontekście ekologii prezentują najczęściej postawę umiarkowanych oraz praktyków.

Martwi fakt, iż co dziesiąty z nas jest całkiem obojętny i bierny w kwestii ekologii, a kolejne 14 proc. to osoby, których zachowania można określić jako: minimum wysiłku i nakładów.

ZNAJOMOŚĆ POJĘĆ ZWIĄZANYCH Z EKOLOGIĄ

Zdecydowana większość Polaków, aż 79 proc. badanych zna pojęcie „segregacja śmieci” i potrafi wyjaśnić jego definicję.

Pojęcie recyklingu jest również dobrze znane większości badanych. Aż 72 proc. z  nich zna to pojęcie. Zdecydowanie lepiej znają je osoby starsze, z wyższym wykształceniem. Tylko niewielki odsetek Polaków (3 proc.) nie zetknął się nigdy z pojęciem recyklingu.

Pojęcie „energia odnawialna” zna i rozumie 59 proc. badanych, ale już 26 proc. tylko słyszało to określenie i nie ma pewności, co do jego znaczenia.

Pojęcie „zero waste” znane jest w zróżnicowanym zakresie. Niespełna 30 proc. badanych (głównie kobiety, 25-34 lat, z wyższym wykształceniem) jest pewnych swojej wiedzy w zakresie pojęcia „zero waste”, 21 proc. je zna, ale nie jest pewna definicji. Kolejne 31 proc. badanych nie słyszało i nie zna tego pojęcia (częściej starsi, słabiej wykształceni)

Zrównoważony rozwój to pojęcie umiarkowanie dobrze znane Polakom. Większość Polaków (71 proc.) nie czuje się pewnie ze zdefiniowaniem, czym jest zrównoważony rozwój. Jedynie 28 proc. badanych zna termin i potrafiłaby podać jego definicję.

Termin „ślad węglowy” zyskuje na popularności od 2018 roku (na podstawie danych Google Trends), natomiast do świadomości badanych przebija się umiarkowanie szybko z wyjaśnieniem, czego dotyczy. Zaledwie 25 proc. badanych czuje się pewnie w zdefiniowaniu terminu „ślad węglowy”, natomiast ponad 40 porc. nie zna jego znaczenia, a co szósty nawet nie słyszał tego pojęcia.

Pojęcie „gospodarka o obiegu zamkniętym” jest jednym z mniej znanych pojęć w kontekście ekologii. Tylko 13 proc. badanych zna termin i definicję,

Niską świadomością charakteryzuje się również hasło „gospodarka cyrkularna”. Jedynie 7 proc. Polaków potrafi wyjaśnić czym jest gospodarka cyrkularna. Blisko połowa badanych nie słyszała nigdy o tym pojęciu i nie zna jego definicji. Pozostali posiadają niewielką wiedzę na temat gospodarki cyrkularnej. 

Z pojęciem „greenwashing” zetknęła się połowa badanych, jednak wiedza jest raczej niewielka. Zaledwie 7 proc. badanych zna definicję pojęcia i wie czego dotyczy, pozostali jedynie słyszeli hasło. Z kolei połowa badanych nie słyszała nigdy i nie zna znaczenia pojęcia „greenwashing”.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. grudzień 2024 10:19