StoryEditor
Opakowania
02.04.2019 00:00

Jaka będzie przyszłość opakowań? Czyste, nadające się do recyklingu, połączone i innowacyjne

W miarę jak technologia wprowadza innowacje do opakowań w wirtualnym świecie, konsumenci domagają się rozwiązań przyjaznych dla środowiska, aby oczyścić świat rzeczywisty. Agencja Mintel ogłosiła cztery trendy mające wpływ na światowy przemysł opakowań w 2019 roku i w następnych latach.

Trendy opakowaniowe obejmują tematy wirtualnego połączenia, innowacji inżynieryjnych, e-commerce i zrównoważonego rozwoju.

1. Wiele technologii umożliwia markom łączenie fizycznych opakowań ze światem wirtualnym.

- „Połączone opakowania” są przedmiotem zainteresowania napędzanego wzrostem posiadanych urządzeń połączonych z internetem na całym świecie i rozwojem technologii łączących opakowania ze światem online - wyjaśnia David Luttenberger, Global Packaging Director w Mintel.

Marki mają teraz wiele opcji, aby w praktyce połączyć się z opakowaniem. „Połączone opakowania” mogą być łącznikiem między fizycznym a cyfrowym światem zakupów, dając markom drogę do pewnej kontroli nad tym, jak marka i produkt są oglądane online, a także możliwość dostarczania interesujących treści i informacji specyficznych dla produktu, aby bezpośrednio wpływać na decyzje zakupowe.

Chociaż deklaracje dotyczące opakowań nadających się do recyklingu stały się powszechne, to te dotyczące zawartości materiałów pochodzących z recyklingu są nadal rzadkością. Konsumenci od lat zajmują się recyklingiem niektórych opakowań i uważają, że jest to standardem. Teraz domagają się od marek kosmetycznych czegoś więcej.

Marki mają okazję rozróżnić i uświadomić konsumentom problemy związane z recyklingiem, będąc częścią rozwiązania i zobowiązując się do wykorzystania materiałów z recyklingu w nowych opakowaniach” - pisze Mintel w raporcie.

2. Dzięki zakupom online, które zyskają na popularności, marki muszą w pełni opracować strategię pakowania w e-commerce.

Globalna sprzedaż e-commerce osiągnęła w 2017 roku ponad 2,1 bln dolarów i oczekuje się, że do 2021 roku osiągnie 3,8 bln dolarów, co stanowi roczną stopę wzrostu około 14 proc. rocznie. 
W miarę jak konsumenci coraz częściej angażują się w zakupy online, markowe opakowania e-commerce i strategie pakowania zmieniają oblicze branży. 

- Szybki rozwój e-commerce miał większy wpływ na projektowanie opakowań na całym świecie niż cokolwiek, czego branża doświadczyła w ciągu ostatnich kilku dekad. Dzięki e-commerce marki uczą się, że przesyłanie wiadomości i branding powinny być dzielone między kontener transportowy i wnętrze pudełka - przy czym te ostatnie zawierają elementy, które dają konsumentom poczucie rozkoszy i zaskoczenia podczas otwierania paczki - komentuje David Luttenberger. 

Oczywiście, oczekiwania konsumentów zależą od rodzaju zamówionego produktu online, ale marki muszą wziąć pod uwagę, że konsumenci będą nadal utożsamiać jakość produktu i marki z dbałością o opakowanie i wysyłkę.

3. Bez plastiku - marki muszą zastanowić się, jakie rozwiązanie opakowaniowe może dać im miejsce na półce.

W związku z rosnącą świadomością szkodliwego wpływu tworzyw sztucznych na środowisko i zdrowie ludzkie, niechęć do plastiku rośnie wśród kupujących, a nowe możliwości, takie jak strefy bez plastiku, sklepy bez opakowań i alternatywne materiały opakowaniowe, pozwalają im aktywnie dokonywać wyborów dotyczących plastiku, który jest wkładany do koszyka.

- Marki powinny działać już teraz, aby zapewnić sobie miejsce w powstających strefach wolnych od plastiku, przechodząc na materiały opakowaniowe możliwe do akceptacji lub angażując się w debatę i jasno wyjaśniając korzyści płynące z opakowań z tworzyw sztucznych dla swoich produktów i rozwiązując problemy związane z zanieczyszczeniem tworzywami sztucznymi - podsumowuje David Luttenberger.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 19:03