StoryEditor
Opakowania
18.11.2021 00:00

HEINZ GLAS Działdowo: nowa inwestycja w ekologiczne rozwiązania

Mimo niełatwego dla biznesu roku 2020 firma HEINZ‐GLAS Działdowo realizuje w tym roku kolejną strategicznie ważną inwestycję. Wpisuje się ona w wiodące trendy konsumenckie i związany z nimi rynkowy popyt na ekoopakowania – co ma istotne znaczenie w sektorze kosmetycznym, z którym producent ściśle współpracuje.

Właśnie dobiega końca odbudowa elektrycznej wanny szklarskiej, która pozwoli na produkcję opakowań ze szła opalowego, bezbarwnego, oraz PCR (Post Consumer Recycling Glass) ‐ szkła pozyskiwanego z selektywnej zbiórki z rynku. Realizowane prace obejmowały budowę hali na potrzeby usytuowania w niej wanny szklarskiej oraz inwestycji w najnowocześniejszy sprzęt produkcyjny, pozwalający na dowolne komponowanie stłuczki. Jest to bardzo ważne przy produkcji tzw. szkła PCR, czyli szkła pochodzącego z recyclingu, gdzie wymogiem jest zawartość w swoim składzie minimum 20 proc. stłuczki pozyskanej z rynku.
Zdolność produkcyjna nowej wanny wynosić będzie od 20 do 50 ton wytopu na dobę. Co ważne będzie to wanna energooszczędna, a dodatkowo zasilana będzie energią pochodzącą w 100 proc. z odnawialnych źródeł energii – z farm wiatrowych. 

Wielowarstwowa konstrukcja ścian hali produkcyjnej zapewni doskonałą izolację akustyczną, a zainstalowanie kulis akustycznych przy wywietrznikach na dachu dodatkowo zredukuje emisję hałasu.
Inwestycja w HGD ma na celu przede wszystkim odbudowanie mocy produkcyjnych zakładu oraz zwiększenie elastyczności firmy w zakresie dostosowania się do zmian i wymagań na rynku szklanych opakowań kosmetycznych.

– Naszą ambicją i strategicznym celem firmy jest uwzględnienie perspektywy zrównoważonego rozwoju, poczynając od zminimalizowania negatywnego wpływ na środowisko w trakcie realizacji procesów produkcyjnych, jak również realizując pozytywny wkład do lokalnej społeczności, w której działa spółka – mówi Bartosz Stentoft, prezes zarządu HEINZ-GLAS Działdowo.

Ma to znaczenie nie tylko w kontekście ekonomicznym, bo oczywiste jest, że przyszłość należy do firm, które stawiają na zrównoważony rozwój. Ważnym czynnikiem jest sama troska o ekologię i wynikający z tego dostęp do zasobów niezbędnych w procesach produkcji. Niezmiernie ważnym jest aspekt społeczny – coraz więcej pracowników, szczególnie z młodszych generacji, chętniej związuje się z firmami, które z uwagą traktują temat ekologii oraz dbanie o optymalne warunki pracy.

HEINZ‐GLAS Działdowo patrzy w przyszłość optymistycznie, mimo, że obecna sytuacja w Polsce i na świecie jest wciąż trudna. – Pandemia nauczyła nas elastycznego reagowania i dostosowywania oferty do bieżących potrzeb klientów. Działając strategią małych kroków, w pełnej gotowości do szybkiej reakcji na zmieniające się realia, liczymy na szybki powrót do „po-pandemicznej” normalności – przekonuje Bartosz Stentoft, prezes HEINZ‐GLAS Group Polska.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:35