StoryEditor
Opakowania
17.01.2019 00:00

Firmy kosmetyczne jednoczą się przeciwko plastikom

Procter & Gamble, Henkel i Clariant są jednymi z blisko 30 firm członkowskich, które wspólnie stworzyły nowy sojusz na rzecz odpadów z tworzyw sztucznych (AEPW). Ma on na celu wyeliminowanie plastikowych odpadów ze środowiska.

Firmy członkowskie działające w branży tworzyw sztucznych i dóbr konsumpcyjnych początkowo zobowiązały się do zainwestowania ponad 1 miliarda dolarów, a cel inwestycyjny wynosi 1,5 miliarda dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat, aby wyeliminować odpady, szczególnie tworzywa sztuczne w oceanach.

Nowa organizacja będzie szukała sposobów na opracowanie rozwiązań, które zminimalizują ilość odpadów z tworzyw sztucznych i zarządzała nimi, jednocześnie promując recykling zużytego plastiku.

– Wszyscy zgadzamy się, że odpady z tworzyw sztucznych nie należą do naszych oceanów ani do żadnego innego miejsca w środowisku naturalnym. Jest to złożone i poważne globalne wyzwanie, które wymaga szybkiego działania i silnego przywództwa – powiedział David Taylor, prezes i dyrektor generalny Procter & Gamble i przewodniczący AEPW.

Nowy sojusz jest najbardziej kompleksowym przedsięwzięciem, które ma na celu zakończenie produkowania odpadów z tworzyw sztucznych w środowisku. Wzywam wszystkie firmy, duże i małe oraz ze wszystkich regionów i sektorów, do przyłączenia się do nas – zaapelował David Taylor.

Sojusz, który składa się z producentów chemikaliów i tworzyw sztucznych, firm produkujących dobra konsumpcyjne, sprzedawców detalicznych, firm zajmujących się gospodarką odpadami i przetwórców, współpracuje z World Business Council for Sustainable Development jako „strategiczny założycielski partner”.

Sojusz określa cztery główne cele: rozwój infrastruktury, innowacje, edukację i posprzątanie odpadów z plastiku.

Hans Van Bylen, dyrektor generalny firmy Henkel i prezes niemieckiego stowarzyszenia chemicznego VCI podkreśla, że jako firma globalna zajmująca się towarami i przemysłem, Henkel chce przyczynić się do likwidacji odpadów z tworzyw sztucznych.

Stworzenie trwałych rozwiązań dla tego wyzwania będzie możliwe tylko wtedy, gdy będziemy angażować się i współpracować w całym łańcuchu – od dostawców, partnerów handlowych, konsumentów i organizacji po rządy – podkreślił Hans Van Bylen.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2024 06:35