Kamilla Stańczyk odpowiedziała m.in. na pytanie od czego będzie zależał rynek produktów naturalnych. W jej ocenie, o tym decyduje kilka trendów. Jednym z nich jest to, że konsumenci oczekują podpowiedzi od producentów dotyczących tego, czy opakowania są biodegradowalne albo kompostowalne. To ułatwia podjęcie decyzji zakupowej.
– Wynika to m.in. z tego, że konsumenci nie chcą się zastanawiać do którego kosza z odpadami należy wrzucić opakowanie po kosmetyku. Jasna informacja np. o biodegrawalności zwalnia z myślenia i segregacji śmieci – wyjaśniła.
Kolejnym trendem wyróżnionym przez Kamillę Stańczyk jest popularność produktów zawierających CBD. Na trzecim miejscu znajduje się mocny trend kosmetyków wegańskich. Liczy się też to, jaką wartość wnoszą do otoczenia marki wchodzące na rynek.
Jak dodała Kamilla Stańczyk, hasło „ograniczenie plastiku” jest najsilniejsze w rozmowach z osobami starszymi.
Jeszcze jednym trendem jest to, że konsumenci nie czytają etykiet, informacji o produktach szukają w różnych kanałach – różnego rodzaju aplikacjach i stronach internetowych.
W zachowaniu konsumentów wyraźna jest też identyfikacja z przynależnością – mamy tzw. „instamarki”, marki influencerów.
– Polegamy na tych przekazach. Ludzie przestają dzielić się na grupy wiekowe, dzielą się na grupy osób wyznających te same wartości – dodała Kamilla Stańczyk, prezes firmy Eco&More.
Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.