Ne horyzoncie pojawiło się spowolnienie europejskiej gospodarki oraz zapewne także tempa wzrostu polskiego PKB (nawet do 3,3 proc. w przyszłym roku zgodnie z prognozą Euler Hermes), co wpłynąć może całościowo na odbiorców opakowań.
Jednak perspektywy tej branży są dość obiecujące. Produkcja opakowań w Polsce wzrosła w ub. roku o 6 proc., w niewiele mniejszym tempie rosła poligrafia. Produkcja opakowań w Polsce zużywa aż 1/3 z 3,5 mln ton tworzyw sztucznych zużywanych na polskim rynku.
Poligrafia w znacznym stopniu związana jest z rynkiem opakowań, a aż 60 proc. jej produkcji trafia na eksport. W ciągu 5 lat (2011-2016) wzrósł on nominalnie o 114 proc.!
Na rynek opakowań wpływają i coraz bardziej będą go zmieniać zmiany społeczne – wzrost świadomości ekologicznej wspieranej zmianami podatkowymi jednorazowych opakowań z plastiku. Branżę czekają więc duże nakłady - nie tylko na innowacje i technologie produkcji, ale także zbieranie i obróbkę zużytych opakowań. Prawdopodobnie od 2020 roku producenci, którzy wprowadzają na rynek opakowania będą musieli zapłacić za ich zbiórkę i późniejszy recykling.
Wyzwaniem dla branży jest także fakt, że najatrakcyjniejsze marketingowo opakowania są z reguły najdroższe/najtrudniejsze pod względem recyklingu.