StoryEditor
Opakowania
18.12.2020 00:00

Drogerie dm oszczędzą w tym roku niemal 3 tys. ton plastiku dzięki ekologicznym opakowaniom

W ubiegłym roku produkty marki własnej niemieckich drogerii dm pozwoliły zaoszczędzić 2,4 tys. ton nowego plastiku dzięki wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu. W tym roku dm zwiększyły ilość tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu o ponad 20 procent. To oznacza, że w w 2020 r. drogeria oszczędzi co najmniej 2,9 tys. ton nowego plastiku.

Drogerie dm wciąż pracują nad opakowaniami produktów pod własną marką, tak by oszczędzać zasoby.

– Dzięki ciągłemu przechodzeniu na recyklaty w naszych markowych opakowaniach produktów dm byliśmy w stanie oszczędzić 2,4 tys. ton nowego plastiku w 2019 r. – mówi Kerstin Erbe, dyrektor zarządzający dm ds. zarządzania produktami.

Oczekuje się, że w 2020 r. dm zwiększy ilość tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu o ponad 20 procent. To oznacza, że w tym roku drogeria oszczędzi co najmniej 2,9 tys. ton nowego plastiku

Od 2009 roku w markach dm używane są plastikowe butelki z materiałem pochodzącym z recyklingu. Obecnie wiele produktów marki własnej ma już opakowania wykonane z przetworzonego plastiku, znane jako PCR.

PCR oznacza recykling pokonsumencki. Są to odpady opakowaniowe z gospodarstw domowych, które są wprowadzane do cyklu recyklingu, a tym samym przetwarzane na nowe, jednorodne tworzywo sztuczne. Butelki dm Alverde Naturkosmetik składają się w 100 proc. z materiału pochodzącego z recyklingu (bez zakrętki). W ślad za nimi poszły inne marki dm, także te oferowane w tubkach z materiału pochodzącego z recyklingu.

Oprócz zastosowania plastiku z recyklingu, dm zajmuje się również wykorzystaniem papieru z makulatury. W opakowaniach marek własnych jest on używany od 2008 roku. Tylko w 2019 roku, dzięki użyciu makulatury drogeriom dm udało się zaoszczędzić 7 tys. ton kartonu wykonanego z czystego świeżego włókna. Tam, gdzie nie można użyć makulatury, dm korzysta z papieru z certyfikatem FSC.

Oszczędzanie zasobów i regularna optymalizacja opakowań przy użyciu najnowszych technologii to ciągły proces w dm.

– Nie jesteśmy doskonali, ale nieustannie pracujemy, aby być coraz lepszymi. Wiele już osiągnęliśmy. Ściśle współpracując z nauką i przemysłem, staramy się być bardzo blisko postępu technicznego, aby nasza oferta produktów była bardziej zrównoważona. Wychodzimy bowiem z założenia, że dobre życie możemy wieść w przyszłości tylko w harmonii z naturą – podsumował Kerstin Erbe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2024 03:34