StoryEditor
Opakowania
18.12.2023 13:31

Dozownik all-plastic – nowość w ofercie Polpak Packaging!

Czy więcej plastiku to przepis na mniej plastiku? Choć brzmi to nielogicznie, właśnie takie działanie w niektórych przypadkach może pomóc zmniejszyć ilości zalegających odpadów, a zwiększyć odsetek produktów nadających się do recyklingu i tym samym zawróconych do ponownego użytku.

Nowe dozowniki Polpak Packaging polecane są do produktów kosmetycznych, szczególnie do kosmetyków naturalnych.

Nie dość, że dozownik pozbawiony jest metalowej sprężyny, to jego konstrukcja jest w systemie „no contact”. Gwarantuje to brak kontaktu mechanizmu z medium, a dzięki temu naturalne składniki nie będą się osadzać na jego elementach. Osad taki wytrąca się w przypadku kontaktu metalu z taninami, obecnymi w produktach naturalnych. Nie jest to ani wadą, ani szkodliwą reakcją, jedynie może to być  nieestetycznym efektem wizualnym, który może niepokoić konsumenta.

Zastosowanie mechanizmu all plastic, pozbawionego metalowych elementów i kontaktu z medium pozwala na uniknięcie tych estetycznych mankamentów.

All plastic to także ukłon w stronę recyklerów!

W klasycznych dozownikach system zbudowany jest m.in. ze stalowej sprężyny oraz szklanej kulki.

Istnieją stacje recyklingu, które stosują zaawansowane technologie wykorzystujące magnesy neodymowe, przy pomocy których z pociętej masy tworzywowej wyciągane są elementy metalowe, a w dalszej części oczyszczania używają metod np. bazujących na elektrostatyce, dzięki czemu można pozbyć się szklanych zabrudzeń. Stosowanie tych rozwiązań wydłuża linię recyklingu o kolejne moduły, co wpływa na większe nakłady finansowe w pierwotną inwestycję oraz w jej późniejsze, codzienne działanie. Rozbudowana linia to także dłuższy czas obróbki poszczególnych partii odpadów.

Próby technologicznego stworzenia dozownika tylko z plastiku zajęły firmie Polpak Packaging prawie rok.

Każde z tworzyw, które człowiek wykorzystuje w budowaniu świata, ma specyficzne właściwości. O ile od jakiegoś czasu wszyscy chcą zrezygnować z plastiku i szukają alternatyw, Polpak Packaging, wbrew nurtowi dążyła do zastąpienia  plastikiem stali i szkła.

Udało się tego dokonać, ale nie da się ukryć, że sprężyna stalowa, stosowana w niewielkich mechanizmach dozowników jest dużo trwalsza i bardziej sprężysta niż jej plastikowa zastępczyni.

Z tych przyczyn należy brać pod uwagę ostrożne metody pakowania i transportu gotowych produktów zamkniętych nowym dozownikiem all plastic.

Na ten moment w ofercie firmy Polpak Packaging znajduje się dozownik D 351-01 na gwint 24/410 oraz na 28/410, z gładką nakrętką, którą można wybarwić w dowolnym kolorze.

Bardzo chętnie handlowcy Polpak Packaging przedstawią ofertę na nasze nowe dozowniki oraz oddadzą do testów wzory naszego nowego dozownika all plastic!

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 06:28