Około 150 sklepów Dm w rejonach Karlsruhe i Monachium weźmie udział w rocznym programie pilotażowym. W strefie kas staną w nich pudełka przeznaczone na puste plastikowe butelki po produktach, które zostały zakupione w drogeriach dm (lub w sklepie internetowym dm.de), niezależnie od koloru i rozmiaru.
Zwracane butelki będą transportowane do pobliskiej firmy recyklingowej (przy użyciu istniejącego systemu logistycznego). Tam zostaną przetworzone na wysokiej jakości materiał do produkcji butelek dla marek dm. Sieć chce, by do 2025 r., 90 proc. plastikowych opakowań do jej produktów niespożywczych zawierało co najmniej 50 procent materiałów pochodzących z recyklingu.
– Do tej pory tylko nieliczne recyklaty, które zostały wyekstrahowane z opakowań, spełniły wymagania jakościowe, aby można je było ponownie wykorzystać do produkcji opakowań. Ciekawi nas, czy i w jakim stopniu, nasi klienci zaakceptują usługę zwrotu opakowań i jakie zasoby będziemy musieli wykorzystać, aby osiągnąć niezbędną jakość opakowań – wyjaśnia Kerstin Erbe, dyrektor zarządzająca Dm odpowiedzialna za zarządzanie produktem.
Zaangażowanie firmy Dm w oszczędne korzystanie z nowych tworzyw sztucznych jest osadzone w holistycznym podejściu, które koncentruje się na zmniejszeniu ilości opakowań, wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu i recyklingu.
– W rozwoju produktów i produkcji opakowań dążymy do trzech celów: chcemy używać jak najmniej materiałów, jak najwięcej materiałów pochodzących z recyklingu i jak najwięcej opakowań nadających się do recyklingu – wyjaśnia Kerstin Erbe.