StoryEditor
Opakowania
09.06.2021 00:00

Deklaracja naturalności już nie wystarczy. Niezbędna jest przejrzystość procesów produkcji

Od jakiegoś czasu drogerie i półki kosmetyczne  innych sklepów są kolonizowane przez produkty oferujące „zielone piękno”. Jednak pogorszenie stanu naszej planety uzmysłowiło branży, że samo stosowanie naturalnych składników nie wystarczy. Również konsumenci mają coraz większą świadomość, że pochodzenie składników roślinnych, metody ich pozyskiwania oraz emisje z procesów produkcyjnych są wartościami pozwalającymi zrozumieć rzeczywisty wpływ na środowisko. Taką etyczną ewolucję branży widać w ofercie firm prezentujących swoje produkty na trwającym od poniedziałku WeCosmoprof International.

Łańcuch dostaw kosmetyków nie może być już tylko „zielony” i naturalny. Musi być czysty i przejrzysty w odniesieniu do składników i procesów produkcyjnych. Takich produktów chcą też konsumenci, którzy zdają sobie sprawę, że nie ma planety rezerwowej dla Ziemi. Za każdym razem, gdy mają wybór, wybiorą produkt kosmetyczny z surowców pozyskanych w sposób etyczny i wyprodukowany z zachowaniem społecznej odpowiedzialności.

Papierkiem lakmusowym etycznej ewolucji zrównoważonego rozwoju w kosmetyce są producenci prezentujący swoją ofertę na trwającym od poniedziałku WeCosmoprof International.

Wśród nich znalazła się polska firma Yope, która wykorzystuje skoncentrowane składniki aktywne pochodzące z dzikich roślin.  Każdy z nich jest w pełni wykorzystywany dzięki połączeniu delikatnych metod ekstrakcji i procesów opartych na fermentacji. Również opakowania kosmetyków nadają się do recyklingu, do którego marka zachęca umożliwiając odsyłanie opakowań i oferując automaty do uzupełniania produktami opróżnionych butelek.

Inne marki, na które warto przy tym temacie zwrócić uwagę to Vegetal Color – w 100 proc. organiczna farba do włosów firmy Herbatint, oparta wyłącznie o zioła i rośliny ajurwedyjskie uprawiane w sposób odpowiedzialny w Indiach bez pestycydów i nawozów, z poszanowaniem środowiska i ludzi.

Marka jest też członkiem stowarzyszenia 1% dla planety, które łączy firmy i organizacje w celu współpracy w obronie Ziemi. Z każdego sprzedanego opakowania 1 proc. przychodów trafia do organizacji non-profit zajmujących się ochroną środowiska.

Confalonieri Matite to firma, która stworzyła kredki do oczu wykonane w całości z drewna, posiadające certyfikat PEFC Sustainable Forestry. Nowa linia Think Greener składa się z wegańskich formuł o wysokiej zawartości witaminy E i oleju kokosowego. Zwiększona gama pigmentów zapewnia również doskonałą trwałość koloru.

Naturtint by Laboratorios Phergal to pierwsza farba do włosów, która w 2020 roku uzyskała certyfikat USDA, prestiżową nagrodę przyznawaną przez Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych za bioprodukty uzyskiwane z systemów zrównoważonego rolnictwa.

Kolejną firmą prezentowaną na tegorocznym WeCosmoprof jest Pennelli Faro, produkująca w zrównoważony sposób akcesoria do makijażu. Linia Ecosophy obejmuje przyjazne dla środowiska aplikatory. Nowością jest Solo, pierwsza na rynku opatentowana szczotka jednomateriałowa, w 100-proc. pochodząca z recyklingu i nadająca się do ponownego przetworzenia. Wykonana jest z pokonsumpcyjnego plastiku pochodzącego z butelek na wodę.

Alterlook Professional produkuje natomiast kosmetyki do pielęgnacji włosów dla odbiorców detalicznych i profesjonalnych w Europie i Brazylii. Kluczowym elementem filozofii marki jest bezwodna formuła produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:23