StoryEditor
Opakowania
25.04.2022 00:00

Branża kosmetyczna ma ważny wpływ przyszłość planety [GŁOS EKSPERTA]

Cosmetic, Toiletry & Perfumery Association (CTPA) to brytyjskie stowarzyszenie, które reprezentuje firmy zajmujące się wytwarzaniem, dostarczaniem i sprzedażą produktów kosmetycznych i higieny osobistej. Christine Lawson, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju CTPA, postanowiła przypomnieć, jak duże znaczenie mają działania branży kosmetycznej w procesie recyklingu i dbania o środowisko.

CTPA prowadzi bloga, na którym omawia tematy związane z ochroną środowiska. Christine Lawson, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju CTPA, w najnowszym wpisie skupiła się na recyklingu opakowań kosmetycznych oraz rozwiązaniach ułatwiających ponowne napełnianie lub uzupełnianie opakowań.

Recykling może wydawać się dość współczesnym zjawiskiem, ale ponowne napełnianie i recykling to koncepcje, które miały miejsce już w czasach starożytnych. Pierwszy odnotowany przypadek recyklingu papieru miał miejsce w Japonii w 1031 r. Dziś powody takich działań są zupełnie inne. Kiedyś produkowanie rzeczy było znacznie trudniejsze, więc sensowne było ich maksymalne wykorzystanie. Teraz, gdy masowa produkcja jest codziennością i toniemy w nadmiarze rzeczy wytworzonych przez człowieka – usuwanie opakowań, zmiana przeznaczenia i recykling stały się kluczowe dla przyszłości naszej planety.

Obecnie ponad ośmiu na dziesięciu z konsumentów (85 proc.) twierdzi, że kosmetyki i produkty do higieny osobistej odgrywają kluczową rolę w naszym życiu, więc sposób, w jaki pozbywamy się opakowań po nich, jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Dlatego producenci tworzą nowe rodzaje produktów, redukując opakowania, umożliwiając ich ponowne użycie i zwiększając możliwości recyklingu – cały czas badając sposoby, aby uczynić cały proces bardziej satysfakcjonującym. 

WARTO BYĆ EKO
Wszyscy słyszeliśmy bardzo dobrą radę: „redukuj, używaj ponownie, przetwarzaj”. Producenci kosmetyków robią wszystko, co w ich mocy, aby zmniejszyć ilość opakowań potrzebnych do zapewnienia bezpieczeństwa produktów. Ciężko pracują również, aby pomóc swoim klientom uzupełnić ulubione produkty. Warto spróbować, ponieważ opcje wielokrotnego napełniania są często oferowane po niższej cenie. Produkty do wielokrotnego napełniania są zwykle projektowane z myślą o kilku wkładach, dzięki czemu można wielokrotnie z nich skorzystać. 

PROGRAM ODBIORU ZUŻYTYCH OPAKOWAŃ
Coraz więcej sklepów detalicznych, w tym supermarketów, drogerii i salonów kosmetycznych, zachęca swoich klientów do udziału w zbieraniu opakowań, które nie nadają się do recyklingu. Programy odbioru są bardzo korzystne dla planety, ponieważ umożliwiają deponowanie opakowań kosmetycznych, które w przeciwnym razie nie zostałyby poddane recyklingowi.

Rodzaje przedmiotów, które można poddać recyklingowi w ramach tych schematów, są zwykle bardzo małe lub złożone, dlatego nie mogą być obsługiwane przez maszyny w standardowych punktach recyklingu. Są to między innymi puderniczki, szminki, tusze do rzęs, zakraplacze z butelek, pędzelki z aplikatorami, pompki z niektórych butelek z rozpylaczem oraz małe pojemniki na produkty poniżej 50 ml. Niektóre systemy zwrotu akceptują również saszetki z produktami.

Narzędzie, którym jest Lokalizator Recycle Now to świetny sposób na sprawdzenie, gdzie znajduje się najbliższy program odbioru i co możesz tam zabrać. Niektóre marki oferują także usługę wysyłki zwrotnej. 

Oprócz krótkoterminowej korzyści z recyklingu małych opakowań kosmetycznych, zwiększenie zainteresowania programami zwrotów przyniesie również korzyści w dłuższej perspektywie. W tej chwili małe przedmioty poddane recyklingowi są zwykle przekształcane w coś użytkowego z mieszanych materiałów. Na przykład plac zabaw lub ławka. Dzieje się tak, ponieważ potrzeba masy krytycznej podobnych przedmiotów, aby móc je z powrotem przekształcić w wysokiej jakości opakowania kosmetyczne.

Obecnie ilości odbieranych przedmiotów są stosunkowo niewielkie, więc elementy te muszą być mieszane z innymi rodzajami materiałów. Jednak im więcej zebranych opakowań, tym wyższej jakości materiał z recyklingu, który może odzyskać przemysł kosmetyczny, co oznacza jeszcze mniej plastiku wytwarzanego od zera i większą wydajności opakowań.

WSZYSCY MAJĄ JEDEN CEL
Na koniec warto przyjrzeć się rosnącej liczbie produktów na rynku, które zostały opracowane lub zapakowane z większym naciskiem na środowisko. W ten sposób otrzymujemy produkty, które klienci jeszcze bardziej docenią za ich ekologiczne oblicze. 

Motywacja do recyklingu zmieniła się z ochrony zasobów wytworzonych przez człowieka na ochronę całej planety. Dziś wszyscy, od producentów produktów, przez firmy opakowaniowe, po polityków, zwracają uwagę na to, jak sprawić żeby proces recyklingu był jeszcze bardziej skuteczny i wydajny.

Przeczytaj również: Lovem zachęca do odsyłania szklanych opakowań po produktach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
07.11.2024 09:53
Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań
Nowa biblioteka umożliwi dopasowanie koloru opakowań aluminiowych.X-Rite

Nowe biblioteki kolorów Monobloc w systemie PantoneLIVE to rozwiązanie, które ułatwia markom kosmetycznym i producentom opakowań precyzyjne odwzorowanie kolorów na aluminiowych opakowaniach. Dzięki współpracy Pantone, X-Rite i Sun Chemical, proces projektowania, testowania i produkcji kolorowych opakowań stanie bardziej przewidywalny i przyjazny środowisku.

W ostatnich latach opakowania aluminiowe oraz inne metalowe cieszą się rosnącą popularnością wśród marek kosmetycznych. Teraz dzięki współpracy Pantone, X-Rite i Sun Chemical pojawiła się innowacyjna możliwość tworzenia opakowań z metalu w niestandardowych kolorach. Wprowadzono nowe biblioteki kolorów Monobloc do systemu cyfrowego PantoneLIVE, przeznaczone specjalnie do aluminiowych opakowań aerozolowych, co znacząco ułatwia proces projektowania i produkcji.

Kolor może wyglądać inaczej w zależności od materiału, na którym jest używany, dlatego tak ważne jest, aby precyzyjnie odwzorować odcień na aluminium. Nowe biblioteki Monobloc umożliwiają dokładną komunikację standardów Pantone w produkcji opakowań, pomagając markom i producentom w precyzyjnym planowaniu wyglądu projektów. To ułatwienie pozwala na lepszą kontrolę jakości i unikanie błędów, co podkreślił Eduardo Alegria, Global Champion Metal Deco inks w Sun Chemical: „Nowe biblioteki upraszczają proces zatwierdzania kolorów, eliminują niepewność i opóźnienia oraz zmniejszają potrzebę poprawek, co jest bardziej zrównoważonym i opłacalnym rozwiązaniem”.

image
Pantone oferuje wzorniki, dzięki którym można precyzyjnie dopasować kolor.
Céréales Killer via Wikimedia

Biblioteki Monobloc zostały opracowane, aby jak najdokładniej odwzorować kolory z systemu Pantone Matching System, z zastosowaniem farby na aluminiowych puszkach lub pojemnikach, zarówno w wykończeniu matowym, jak i błyszczącym. Jak zauważyła Cindy Cooperman, wiceprezeska Global Brand Sales w X-Rite, proces tworzenia aluminiowych opakowań jest złożony ze względu na ich odblaskowy, zakrzywiony kształt, co utrudnia uzyskanie dokładnego koloru. Dzięki połączeniu bibliotek Monobloc w PantoneLIVE z urządzeniami X-Rite, takimi jak spektrofotometr Ci64, marki mogą teraz łatwiej wybierać, mierzyć i produkować spójne kolory, co pomaga utrzymać spójność wizualną marki.

Pantone to amerykańska firma znana przede wszystkim z opracowania i wdrożenia standaryzowanego systemu kolorów, znanego jako Pantone Matching System (PMS). System ten jest szeroko stosowany w przemyśle poligraficznym, modowym, projektowym i wielu innych branżach, które wymagają precyzyjnej identyfikacji i powtarzalności kolorów. Dzięki Pantone firmy, projektanci i producenci mogą komunikować się na temat kolorów z dokładnością, niezależnie od lokalizacji, co eliminuje błędy interpretacyjne. Każdy kolor w systemie ma przypisany unikalny numer, który umożliwia dokładne odtworzenie odcienia na różnych materiałach i w różnych procesach produkcyjnych.

Czytaj także: Pantone ogłasza piękny brzoskwiniowy Peach Fuzz 13-1023 kolorem roku 2024

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
16.09.2024 15:54
Farouk Systems Polska z nagrodą Art of Packaging Professional za opakowanie dla marki Bioelixire
Farouk Systems Polska z nagrodą Art of Packaging Professional za opakowanie dla marki BioelixireMateriał Partnera

Na początku września rozdane zostały nagrody Art of Packaging Professional w kategoriach: “Etykieta”, “Opakowanie i Etykieta Cyfrowa”, “Flekso”, “Freestyle”, “POS”, “Pragnienia”, “Premium”, “Smak”, “Uroda” i “Eko”. Wśród nominowanych znalazły się m.in. takie marki, jak Lotte Wedel, Hochland Polska, Nestle Polska, Muzk Management czy CEDC International.

Art of Packaging 2024 to prestiżowy konkurs, którego celem jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym i zagranicznym. Wydarzenie nagradza wyjątkowe projekty opakowań pod względem formy i funkcjonalności, w dwóch głównych kategoriach: Professional (opakowania dostępne komercyjnie) oraz Debiuty (projekty koncepcyjne). Zwycięzcy konkursu automatycznie otrzymują nominację do międzynarodowej nagrody WorldStar Packaging Award, organizowanej przez Światową Organizację Opakowań (WPO).

Zwycięzca Art of Packaging Professional 2024 w kategorii “Uroda”: Dominika Kirsz-Kaźmierska i Kaja Gawrońska dla Bioelixire Polska

image
Materiał Partnera

Gala nagród Art of Packaging 2024 odbyła się w Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego 9 września. W kategorii “Uroda” nagrodę główną zdobyła firma Farouk Systems Polska za projekt etykiet samoprzylepnych na kosmetyki do pielęgnacji włosów Bioelixire Polska, stworzony przez Dominikę Kirsz-Kaźmierską oraz Kaję Gawrońską. Etykiety zostały wykonane w drukarni Natalii Rolldruk.

Założeniem projektu było połączenie czystości formy, przejrzystości oraz farmaceutycznego charakteru produktów, a wykonanie opierało się na użyciu druku cyfrowego, lakieru soft touch, hot stampingu i matowego laminowania. Minimalistyczną, czarno-białą identyfikację wizualną, uzupełniają Hot Stamping elementu "+", uszlachetnione cyfry określające kolejność pielęgnacji oraz przyjemny w dotyku lakier soft touch. Nazwę produktu wyróżniono dodatkowo połyskującym lakierem UV. O pierwsze miejsce w kategorii “Uroda”, Farouk Systems Polska konkurowało z markami: Miraculum, A-Z Color, Natural Face, Avon i Oceanic.

image
Materiał Partnera

 

 

Farouk Systems Polska to firma fryzjerska o ugruntowanej pozycji na rynku polskim i międzynarodowym, znana z produkcji i dystrybucji profesjonalnych produktów do włosów oraz wysokiej jakości narzędzi fryzjerskich. Od lat dostarcza branży innowacyjnych rozwiązań w zakresie pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji. Produkty Bioelixire, która jest jedną z marek spod skrzydeł Farouk Systems Polska, są dostępne we wszystkich największych sieciach i drogeriach kosmetycznych w całej Polsce.

 

Art of Packaging Professional 2024, kategoria Uroda – pozostali nominowani

Chantal, Grafika Awangarda dla A-Z Color

Etykiety Prosalon Professional Lamellar Therapy, czyli rozświetlających kosmetyków do włosów, to projekt elegancki i kobiecy. Lekko połyskujące barwy o satynowym wykończeniu oraz łagodna paleta odcieni różu, nawiązują do lekkości, subtelności i delikatnej pielęgnacji włosów.

Marta Szostakiewicz dla Miraculum

Seria serów Miraculum Sera to zaawansowana pielęgnacja skóry i wysokie stężenia substancji aktywnych. Stworzony przez markę Miraculum projekt stawia na nowoczesne, proste i charakterystyczne formy, które bazują na intensywnych kolorach i skutecznie wyróżniają kosmetyki pośród innych dostępnych na rynku opcji.

image
Materiał Partnera

Iqon Agency (Nina Rozpotynska-Furjan) dla Natural Face Box

Opakowanie zbiorcze do zestawu produktów kosmetycznych premium marki Natural Face to prosta forma, utrzymana w klimacie eko i palecie barw przywołującej na myśl jędrną, opaloną skórę. Czytelne fonty, estetyczne grafiki i subtelne złote akcenty wnoszą w projekt ekskluzywną nutę.

image
Materiał Partnera

Daria Tymińska dla Oceanic

Seria 4 produktów z kategorii Face Care do pielęgnacji skóry dojrzałej AA Y Lift Supreme to projekt opakowań kosmetycznych, którego prosta forma i geometryczne fonty nawiązują wizualnie do zaawansowanych formuł produktów. Motywem przewodnim jest litera “Y”, która stanowi wspólny element serii.

image
Materiał Partnera

AMK Group dla Avon Operations Polska

Advent Calendar 24pcs edition 4Q2024 to opakowanie kalendarza adwentowego w formie domku. Podczas kreowania projektu, ilustratorce Lisie Tegtmeier przyświecała potrzeba stworzenia produktu, który będzie formą celebracji magicznego okresu oczekiwania na Boże Narodzenie, codziennego piękna, małych radości i wspólnotowości.

 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2024 15:28