StoryEditor
Opakowania
08.03.2023 00:00

Biovate Hygienics wprowadza papierowe butelki na detergenty

Butelka posiada bio-wkładkę, wykonaną z naturalnego lateksu z soków roślinnych, która chroni wnętrze, zapobiegając kontaktowi z płynnymi środkami czyszczącymi / fot. biovate hygienics
Brytyjska firma Innovative Biovate Hygienics ogłosiła wprowadzenie na rynek papierowych butelek bez plastiku przeznaczonych na detergenty. Butelki zostały wykonane z pulpy roślinnej. Same detergenty Biovate również są naturalne.

Na targach The Cleaning Show, które rozpoczną się 14 marca w Londynie, brytyjska firma Biovate Hygienics zaprezentuje swoje przełomowe – jak twierdzi – rozwiązanie. To butelki na detergenty wyprodukowane z pulpy z włókien roślinnych pozyskiwanej w sposób zrównoważony. – Butelka jest nie tylko pozbawiona plastiku, ale także wykonana z materiałów, które w innym przypadku zostałyby wyrzucone. To zrównoważone pozyskiwanie oznacza również, że podczas produkcji naszych nowych butelek nie wycięto żadnych drzew – powiedział Nick Winston, który założył w ubiegłym roku start-up  Biovate Hygienics. Jego misją jest wprowadzanie zrównoważonych rozwiązań na wszystkich rynkach, na których stosowane są środki czyszczące.

Butelka posiada bio-wkładkę, która chroni wnętrze, zapobiegając kontaktowi z płynnymi środkami czyszczącymi Biovate. Powłoka ta jest wykonana z naturalnego, czystego lateksu z soków roślinnych, podczas gdy zewnętrzna obudowa jest nasycona naturalnym ekstraktem z wodorostów, aby zwiększyć wodoodporność i pomóc w szybszym rozkładzie włókien papieru w przypadku kompostowania.

– Papier łatwiej poddaje się recyklingowi niż plastik i rozkłada się naturalnie podczas kompostowania bez tworzenia szkodliwych mikroplastików. W przeciwieństwie do plastiku, który w większości przypadków można poddać recyklingowi tylko do sześciu razy, naszą wyjątkową butelkę z papieru pochodzenia roślinnego można poddawać recyklingowi lub kompostować w nieskończoność, co pozwala na dwa alternatywne sposoby utylizacji – dodał.

​– Biorąc pod uwagę, że 91 proc. odpadów z tworzyw sztucznych w Wielkiej Brytanii nie jest obecnie poddawanych recyklingowi, ale ponad 75 proc. odpadów papierowych jest skutecznie poddawanych recyklingowi, jest to przełom – podkreślił.

Butelka została zaprojektowana tak, aby nadawała się do recyklingu lub kompostowania, a zakręcana szyjka i zakrętka są wykonane z bambusa Moso, który łatwo się rozkłada i można go również poddać recyklingowi.

W takich opakowaniach sprzedawana będzie seria produktów Biovate Zero Kompromisów, w którą firma zainwestowała ponad 100 tys. GBP. Składają się na nią skoncentrowane wielofunkcyjne środki czyszczące a także specjalistyczne – do czyszczenia łazienek, czy odtłuszczające.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:10