Pierwsze produkty Beiersdorf w puszkach aerozolowych wykonanych w 100 proc. z aluminium pochodzącego z recyklingu poużytkowego pojawią się na rynku już pod koniec 2021 r. Materiał do ich produkcji będzie pochodził w całości ze zużytych puszek napojowych.
– Dzięki naszemu pionierskiemu partnerstwu z Nussbaum zmniejszamy nasz ślad węglowy związany z puszkami aerozolowymi nawet o 90 proc. – mówi Norbert Menzel, dyrektor ds. technologii pakowania w Beiersdorf.
Koncern zapowiedział też, że także pozostały asortyment będzie stopniowo przechodzić na bardziej zrównoważone alternatywne opakowania, między innymi dzięki zastosowaniu aluminium z recyklingu.
– To kolejny sposób, w jaki firma Beiersdorf przyczynia się do osiągnięcia celów klimatycznych, które wyznaczyła w ramach Agendy zrównoważonego rozwoju Care Beyond Skin w 2020 r. – czytamy w komunikacie firmy.
Beiersdorf i Nussbaum Matzingen AG współpracują ze sobą od kilkudziesięciu lat. Dzięki najnowszemu projektowi obie firmy zintensyfikowały działania w zakresie zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych. Szwajcarska firma wyprodukuje pojemniki aerozolowe, które można w nieskończoność poddawać recyklingowi. Zaletą technologii jest też to, że wielokrotnie używane aluminium wymaga do 95 procent mniej energii do przetworzenia.
Partnerstwo z Nussbaum nie jest pierwszym tego typu. W grudniu 2020 roku Beiersdorf nawiązał współpracę z firmą chemiczną Sabic. Tutaj również nacisk kładzie się na odnawialne, a tym samym bardziej ekologiczne opakowania kosmetyków.
– Nieustannie przyglądamy się naszym procesom, strukturom zaopatrzenia i rozwojowi produktów – wyjaśnia Jean-François Pascal, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Beiersdorf.
Dodaje, że ochrona klimatu jest jednym z głównych obszarów zaangażowania firmy Beiersdorf w zrównoważony rozwój. Firma postawiła sobie za cel zmniejszenie emisji w całym łańcuchu o 30 proc. do 2025 roku w porównaniu z rokiem 2018.
Jednocześnie Beiersdorf nadal koncentruje się na zasadzie gospodarki o obiegu zamkniętym w odniesieniu do opakowań. Oprócz unikania pakowania produktu, chodzi przede wszystkim o zapewnienie, że trzy „R” – redukcja, recykling i ponowne użycie – są przestrzegane w perspektywie długoterminowej w odniesieniu do użytych materiałów.