StoryEditor
Opakowania
27.04.2021 00:00

Beiersdorf wprowadza na rynek pierwsze opakowania z odnawialnych tworzyw sztucznych

Na całym świecie opakowania produktów do pielęgnacji twarzy Nivea Naturally Good zostaną zamienione z pierwotnego plastiku pochodzenia kopalnego na plastik odnawialny. Certyfikowany odnawialny polipropylen (PP) z oferty SABIC TRUCIRCLETM pochodzi z surowca „drugiej generacji”, produktu ubocznego przemysłu leśnego. 

Projekt przyczynia się do realizacji celu firmy Beiersdorf, polegającego na wykorzystaniu o 50 proc. mniej surowców pochodzenia kopalnego do 2025 roku. Znacząca redukcja emisji CO2 pochodzących z opakowań to krok firmy w kierunku neutralizacji klimatu.

Pod koniec ubiegłego roku Beiersdorf ogłosił współpracę z firmą SABIC. Jej celem była produkcja bardziej ekologicznych opakowań na kosmetyki z certyfikowanego, odnawialnego polipropylenu (PP) z oferty SABIC TRUCIRCLETM, zastępującego pierwotne tworzywo sztuczne na bazie paliw kopalnych.

Od czerwca produkty do pielęgnacji twarzy z linii produktów Nivea Naturally Good będą dostępne na półkach w około 30 krajach na całym świecie w tym innowacyjnym, bardziej przyjaznym dla środowiska opakowaniu.

- Jesteśmy dumni z bycia pionierem w naszej branży w dziedzinie odnawialnych opakowań z tworzyw sztucznych. Ambitne cele, które wyznaczyliśmy sobie w naszej agendzie zrównoważonego rozwoju "Care Beyond Skin", są realizowane z dużym zaangażowaniem i ciężką pracąmówi Jean-François Pascal, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Beiersdorf.

Hannah Rasel, starsza specjalistka ds. opakowań w firmie opowiedziała więcej na temat tego innowacyjnego opakowania.

- Wizualnie nowe opakowanie z tworzywa sztucznego odnawialnego jest nie do odróżnienia od innych opakowań plastikowych. Dzieje się tak, ponieważ certyfikowane, odnawialne tworzywo sztuczne, którego używamy, nie ma efektów wizualnych, uszkodzeń ani innych specjalnych właściwości. Ponadto bezpieczeństwo materiału i możliwość recyklingu wynosi 1: 1, podobnie jak w przypadku opakowań z tworzyw sztucznych na bazie paliw kopalnych -  tłumaczy.

- Kiedy wybieraliśmy nowy materiał, bardzo ważne było dla nas zapewnienie 100 proc. możliwości recyklingu - abyśmy nie musieli iść na kompromis w tej dziedzinie. Jak oszczędzamy surowce kopalne? W procesie produkcji plastiku zamiast ropy dodaje się olej talowy. Certyfikowane polimery odnawialne stosowane w naszych opakowaniach są oparte na tzw. Systemie bilansu masy, zgodnie ze schematem International Sustainability & Carbon Certification (ISCC PLUS) - dodaje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 06:59