Nadchodzi nowa era, w której zrównoważony rozwój i e-commerce staną się jednym innowacyjnym rozwiązaniem. Wiosną 2019 roku TerraCycle, wiodąca na świecie firma zajmująca się recyklingiem opakowań, połączy siły z dużymi markami i uruchomi platformę Loop, która jest wynikiem polityki proekologicznej dużych firm. Beiersdorf będzie wspierać fazę pilotażową Loop oferując produkt z gamy Nivea Men.
Celem tego pomysłu jest wyeliminowanie opakowań jednorazowych i zapewnienie konsumentom wygodnego, przyjaznego dla środowiska rozwiązania opartego na trwałym opakowaniu produktu z możliwością ponownego napełnienia oraz zamkniętym łańcuchu dostaw.
Po uruchomieniu Loop będzie odbierać zużyte produkty w domach konsumentów, oczyszczać je, a następnie napełniać, ponownie wykorzystywać lub podda je recyklingowi.
Koncern Beiersdorf (marki NIVEA, Tesa, La Prarie, Eucerin, Hansaplast) doda produkt Nivea Men do asortymentu w fazie pilotażowej, w którą zaangażowanych będzie również wielu innych wiodących producentów dóbr konsumpcyjnych. Projekt pilotażowy ma na celu określenie czy ten innowacyjny pomysł może stać się długoterminowym rozwiązaniem dla konsumentów.
- Zrównoważony rozwój ma długą tradycję w Beiersdorf. Jak pokazuje nasza strategia zrównoważonego rozwoju "We care", zawsze staramy się integrować jego elementy w łańcuchu wartości z naszymi procesami. Platforma Loop to doskonały sposób na oszczędzanie zasobów poprzez całkowite i ponowne wykorzystanie naszych opakowań produktów - mówi Dorle Bahr, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju środowiska firmy.
- Cieszymy się, że od początku jesteśmy częścią tego innowacyjnego pomysłu. Uważamy, że ma on ogromny potencjał i pomoże stworzyć opakowanie wielokrotnego użytku wraz z tradycyjnym opakowaniem dla naszych produktów – dodaje Michael Becker, szef działu opakowań Beiersdorf.
Tom Szaky, dyrektor generalny TerraCycle, mówi, że Loop ma dwa główne cele: rozwiązywać problemy środowiskowe powodowane przez opakowania bezzwrotne przy zachowaniu wygody, z której korzystają obecnie klienci.
- Loop w zasadzie sprowadza się do wymyślenia usług mleczarza od lat pięćdziesiątych, kiedy produkty trafiały do klientów w opakowaniach wielokrotnego użytku. Po wykorzystaniu produktów opakowanie zostanie odebrane i ponownie napełnione. Loop przedstawia przyszłość konsumpcji - przyszłość, w której odpady zostaną zastąpione opakowaniami do wielokrotnego napełniania – tłumaczy Szaky.
Faza pilotażowa pętli zostanie uruchomiona w obszarze metropolitalnym w Paryżu oraz w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, w tym w Nowym Jorku. W każdym mieście klienci zainteresowani udziałem w projekcie mogą ubiegać się o nową platformę zakupów online.
Czym zajmuje się TerraCycle?
TerraCycle to innowacyjna firma zajmująca się gospodarką odpadami, której misją jest wyeliminowanie idei waste®. Działając na terenie 21 krajów, TerraCycle współpracuje z wiodącymi firmami z branży produktów konsumpcyjnych, detalistami, miastami i obiektami recyklingu produktów i paczek, od brudnych pieluszek po niedopałki papierosów, które w przeciwnym razie mogłyby zostać wyrzucone na składowisko lub spalone.
Ponadto TerraCycle jest partnerem wiodących firm z branży FMCG w zakresie integracji trudnych do recyklingu strumieni odpadów, takich jak plastik oceaniczny, w swoich produktach i opakowaniach. Od czasu powstania 15 lat temu, firma zdobyła ponad 200 nagród za zrównoważony rozwój i przekazała ponad 25 milionów dol. na rzecz szkół i organizacji charytatywnych.