Authentic Beauty Concept, profesjonalna marka koncernu Henkel, przeznaczona do salonów fryzjerskich, od początku angażuje się w zrównoważony rozwój. Od momentu wprowadzenia jej na rynek zwracała pod tym kątem uwagę na składniki i opakowania. Teraz przyszedł czas na końcowy etap życia produktów, czyli recakling.
Jednak zamiast przetwarzać zużyte opakowania, Authentic Beauty Concept zdecydował się na system do ich uzupełniania. Marka przeprowadziła pilotażowy projekt i w oparciu o obszerne informacje zwrotne od fryzjerów zdecydowała się wprowadzić na rynek drugą generację swojej stacji uzupełniania. Nowy Refill Bar jest znacznie mniejszy, bardziej kompaktowy i łatwiejszy w użyciu niż jego poprzednik. Dzięki temu będzie mógł trafić do jeszcze większej liczby salonów fryzjerskich – niezależnie od ich wielkości.
System do napełniania jest kompatybilny z butelkami o pojemności 250 ml wykonanymi w 90 proc. z plastiku z recyklingu pokonsumenckiego (PCR). Butelki są dostarczane z etykietami Forest Film (pierwszy na rynku materiał etykiet z certyfikowanej folii drewnopochodnej). W salonach fryzjerskich będą napełnianie, a po zużyciu produktu, zamiast trafić do kosza lub recyklingu, będą mogły być pięciokrotnie użyte do ponownego napełnienia w salonie. Pozwala to zaoszczędzić o 83 proc. plastiku.
– To wyjątkowe podejście do obsługi i sprzedaży detalicznej jest sposobem na unowocześnienie salonu pod kątem zrównoważonego rozwoju, wyróżniając go jako miejsce zakupu ekologicznych produktów premium, jednocześnie zwiększając lojalność klientów i zaspokajając potrzeby konsumentów dokonujących bardziej świadomych wyborów dotyczących stylu życia – czytamy w komunikacie marki Authentic Beauty Concept.
Stacja do napełniania Authentic Beauty Concept ma minimalistyczne wzornictwo. Obsługuje zarówno butelki do produktów detalicznych, jak i nadające się do recyklingu butelki 5L wykonane z 50 proc. tworzywa sztucznego PCR z pompkami wielokrotnego użytku i etykietami Forest Film.
– Stacja uzupełniania to najłatwiejszy sposób na ograniczenie odpadów z tworzyw sztucznych przy jednoczesnym zachowaniu profesjonalnego produktu wysokiej jakości – uważa Matt Dubet, założyciel i dyrektor kreatywny Lisbaeta Salon, jednego z zakładów fryzjerskich w Lizbonie.