StoryEditor
Innowacje
20.11.2023 15:14

Super-Pharm i Cannabotech wykorzystują AI do diagnozowania organizmu i stanu skóry

Store in Store Cannabotech w Super-Pharm w warszawskim centrum handlowym Westfield Mokotów / wiadomoscikosmetyczne.pl
Super-Pharm wraz z izraelską marką Cannabotech specjalizującą się w produktach opartych na botanicznych składnikach – oleju CBD i grzybach leczniczych – stworzyły stanowisko przyszłości, gdzie można przed wyborem odpowiedniego suplementu diety lub kosmetyku zdiagnozować stan całego swojego organizmu korzystając z technologii AI.

Stanowiska My Being, w formie shop in shop, powstały w czterech drogeriach Super-Pharm w Polsce, w tym w centrum handlowym Westfield Mokotów, które mieliśmy okazję odwiedzić, a także w Poznaniu (Galeria Posnania), Krakowie (Galeria Krakowska) i we Wrocławiu (Magnolia Park). Polska jest drugim miejscem po Wielkiej Brytanii, gdzie wprowadzono tak nowoczesne miejsca sprzedaży. Pierwsze tego rodzaju stanowisko zostało stworzone dwa lata temu w Londynie.

Wizytę w przestrzeni My Being zaczyna się od zrobienia skanu na specjalnym tablecie, który wskazuje stan naszego zdrowia, m.in. ciśnienie, tętno. Wykorzystywana jest do tego technologia AI. Zapisanie swoich danych i pobranie aplikacji My Being na telefon umożliwia przeprowadzanie takiego monitoringu (w znacznie szerszym zakresie) każdego dnia. Używając aplikacji można monitorować stan swojego organizmu i na tej podstawie dobierać suplementację lub pielęgnację skóry.

W suplementach diety i kosmetykach Cannabotech zastosowano różne kombinacje wyciągów z 17 gatunków grzybów funkcjonalnych, znanych w medycynie wschodu od ponad 2 tys. lat. Ich działanie w unikalny sposób wspomaga olej CBD o udowodnionym korzystnym wpływie na organizm ludzki.

 Marka Cannabotech skupia się na prewencji, wzmocnieniu układu odpornościowego organizmu, który ma zdolności obrony. Redukujemy poziom stresu, poprawiamy poziom snu i dzięki temu układ odpornościowy działa lepiej. Ta idea – holistyczne podejście do zdrowia – razem z naszą formułą M2CBD i edukacją My being tworzą cały koncept Cannabotech. Jesteśmy pierwszą firmą, która połączyła grzyby lecznicze i CBD w jednym produkcie. Było to niezwykle trudne z tego względu, że one rozpuszczają się w różnych substancjach. Udało się dzięki granulacji na mokro – umieściliśmy CBD razem z grzybami w tabletkach, co dotąd nikomu się nie udało. Dzięki tej metodzie CBD jest przyswajalne w 82 proc. i jest to 3 razy więcej niż z innych produktów – mówił szkoleniowiec firmy prezentując dziennikarkom i dziennikarzom koncept stworzony w Super-Pharm w Westfield Mokotów.

Na całą kurację składają się suplementy w tabletkach, produkty do pielęgnacji skóry oraz krople. Suplementy powstały z około 17 leczniczych grzybów, formuły są dobrane pod konkretne zastosowania, np. preparaty potreningowe podnoszące witalność i bogate w minerały; preparaty na serce wspomagające jego pracę; redukujące holesterol i stabilizujące poziom glukozy czy wspomagające odbudowę wątroby; wspierające układ kostny i podnoszące odporność. Krople z CBD przeznaczone są głównie na regulację snu i stresu. Dermokosmetyki dzielą się na produkty specjalistyczne np. do skóry z AZS albo łuszczycą oraz na produkty do codziennej pielęgnacji – kremy i serum o działaniu nawilżającym, przeciwzmarszczkowym i innych. Wszystkie zawierają w składzie CBD i grzyby lecznicze.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
19.12.2024 15:37
Były zapachowe, są jodowe: Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu wprowadziło na rynek świecę uwalniającą jod podczas spalania
CBRTP i Gala Group Poland

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu oraz Gala Group Poland stworzyły przełomową świecę z jodem – pierwszą na świecie, która uwalnia ten cenny pierwiastek podczas spalania. Produkt, chroniony patentem, właśnie trafił do sprzedaży, wnosząc nową jakość na dynamicznie rozwijający się rynek świec.

Iodium Spa Formula (IOd) to pierwsza na świecie świeca, która łączy dekoracyjny design z właściwościami zdrowotnymi. Dzięki innowacyjnej formule opracowanej przez polskich ekspertów, świeca uwalnia naturalny jod do powietrza w trakcie spalania, wspierając m.in. pracę tarczycy, odporność oraz eliminację bakterii i wirusów. Jak wyjaśnia dr Robert Socha, Dyrektor Badań i Rozwoju CBRTP, stężenie jodu w odległości dwóch metrów od świecy jest wyższe niż nad morzem, a jednocześnie produkt jest całkowicie bezpieczny dla użytkowników.

Świeca z jodem to również przykład, jak nauka i przemysł mogą wspólnie tworzyć rozwiązania odpowiadające na potrzeby współczesnych konsumentów. Gala Group Poland, będąca jednym z największych producentów świec w Europie, wraz z CBRTP, wprowadza na rynek innowację, która może zrewolucjonizować sposób, w jaki postrzegamy świece – nie tylko jako element wystroju wnętrz, ale również narzędzie wspierające zdrowie. Produkt ten stanowi krok milowy w kierunku zastosowania nauki w codziennym życiu.

Czy świece to już norma w drogeriach?

Polska staje się liderem w dziedzinie innowacji na rynku świec, który dynamicznie rośnie. Według danych Statista, wartość polskiego rynku świec ma wzrosnąć z 922 milionów euro w 2022 roku do 1,2 mld euro w 2027 roku. Na skalę globalną przychody w 2024 roku osiągną 11,11 miliardów dolarów, a prognozowana roczna stopa wzrostu do 2029 roku wynosi 3,43 proc. Wprowadzenie świecy z jodem wpisuje się w ten trend, oferując użytkownikom produkt łączący estetykę z funkcjonalnością.

Świece zyskują coraz większą popularność w drogeriach i perfumeriach, gdzie stają się nie tylko elementem dekoracyjnym, ale również uzupełnieniem oferty produktów wellness. Konsumenci szukają świec, które łączą estetykę z funkcjonalnością, dlatego na półkach obok kosmetyków do pielęgnacji czy perfum coraz częściej pojawiają się świece aromaterapeutyczne, relaksacyjne czy funkcjonalne.

Wzrost zainteresowania tym segmentem wynika z rosnącej świadomości dotyczącej wpływu otoczenia na dobre samopoczucie, a także chęci tworzenia w domu atmosfery kojarzonej ze spa czy luksusowym salonem zapachowym. To sprawia, że drogerie i perfumerie, odpowiadając na te potrzeby, poszerzają swoje portfolio o świece o unikalnych właściwościach, przyciągając tym samym nowych klientów. W Polsce do najpopularniejszych marek świec należą Yankee Candle, Woodwick, Kringle Candle oraz rodzime marki, takie jak Bispol, które zyskują uznanie dzięki jakości i różnorodności oferowanych produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
04.12.2024 14:46
L‘Oréal Japan i Rakuten ogłosiły współpracę na rzecz poprawy customer experience w branży beauty
Współpraca L‘Oréal z Rakuten umożliwia dostarczanie niezwykle spersonalizowanych doświadczeń dzięki transformacyjnej mocy Beauty TechDALL-E

Rakuten Group i L‘Oréal Japan poinformowały o rozpoczęciu rozmów i nawiązania partnerstwa w celu dalszej poprawy doświadczeń konsumentów w branży kosmetycznej.

Współpraca będzie koncentrować się na dostarczaniu spersonalizowanych rozwiązań kosmetycznych poprzez integrację zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji (AI) Rakuten i obszernych danych marketingowych z najnowocześniejszą technologią kosmetyczną Grupy L‘Oréal.

Dzięki zintegrowaniu danych z ekosystemu Rakuten z branży e-commerce, komunikacji mobilnej i fintech z ponad 100 mln użytkowników w Japonii, partnerstwo może dostarczyć wysoce spersonalizowanych rozwiązań kosmetycznych.

Jak ocenił Mickey Mikitani, prezes Rakuten Group, współpraca z L‘Oréal - globalnym liderem w dziedzinie najnowocześniejszych technologii kosmetycznych - pomoże poprawić poziom customer experience. - Z niecierpliwością czekamy na wspólne wdrożenie nowych korzyści na japoński rynek kosmetyczny - podkreślił Mikitani.

- Od 115 lat L‘Oréal poświęca się nauce i sztuce piękna. Dziś zdajemy sobie sprawę, że technologia jest kluczem do odblokowania przyszłości piękna. Nasza współpraca z Rakuten umożliwia nam dostarczanie niezwykle spersonalizowanych doświadczeń dzięki transformacyjnej mocy Beauty Tech - skomentował Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny Grupy L‘Oréal.

L‘Oréal jest obecne w Japonii od 1963 roku, natomiast japońska spółka zależna Nihon L‘Oréal K.K. powstała w 1996 roku. Na koniec 2023 roku firma zatrudniała 2,3 tys. osób, zarządzając portfelem 20 marek. Jej działalność obejmuje import, produkcję, sprzedaż i marketing kosmetyków. Obsługuje wszystkie segmenty - od popularnych po luksusowe, salony beauty, kliniki.

Japonia zajmuje strategiczną pozycję w grupie L‘Oréal nie tylko tylko jako centrum marketingu i sprzedaży, ale także zarządzając ośrodkiem badawczo-rozwojowym (Research & Innovation Japan), zatrudniającym ponad 200 badaczy i naukowców. Także w Japonii mieści się centrala dwóch marek: Shu Uemura i Takami, które nadzorują planowanie produktów i globalne strategie rozwoju.

Rakuten Group to światowy lider technologiczny. Firma została założona w Tokio w 1997 roku jako platforma handlowa online. Z czasem Rakuten rozszerzył swoją działalność, oferując usługi w zakresie handlu elektronicznego, fintech, treści cyfrowych i komunikacji dla 1,8 mld użytkowników na całym świecie. Grupa Rakuten zatrudnia ponad 30 tys. pracowników i prowadzi działalność w 30 krajach i regionach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. grudzień 2024 07:00