StoryEditor
Biznes
20.08.2024 16:48

Nowy produkt wspierający skórę po radioterapii stworzony przez naukowczynię z ŚUM

Dr inż. Joanna Kondziołka stworzyła produkt dedykowany osobom przechodzącym przez radioterapię. / Andrean Lim/Linkedin dr inż. Joanna Kondziołka

Śląski Uniwersytet Medyczny ogłosił wprowadzenie innowacyjnego preparatu do pielęgnacji skóry po radioterapii, zaprojektowanego przez dr inż. Joannę Kondziołkę. Preparat, testowany na pacjentkach z rakiem piersi, minimalizuje skutki ostrego odczynu popromiennego, co może znacząco poprawić jakość życia chorych.

Innowacyjny preparat w formie aerozolu został stworzony z myślą o pacjentkach poddawanych radioterapii, których skóra w okolicach piersi jest szczególnie wrażliwa na promieniowanie jonizujące. Zgodnie z informacją przekazaną przez Śląski Uniwersytet Medyczny, badania prowadzone na kobietach z nowotworem piersi wykazały, że nowy kosmetyk skutecznie minimalizuje objawy ostrego odczynu popromiennego. Jest to istotne osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że aż 8 milionów pacjentów rocznie cierpi z powodu tego powikłania.

Według prof. Sławomira Wilczyńskiego, kierownika Katedry i Zakładu Podstawowych Nauk Biomedycznych Wydziału Nauk Farmaceutycznych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, odkrycia dokonane w ramach badań dr inż. Joanny Kondziołki mogą zmienić sposób monitorowania i leczenia odczynów popromiennych.

Nasze badania opublikowane w prestiżowym czasopiśmie International Journal of Radiation Oncology Biology Physics otwierają drogę do spersonalizowanej opieki nad pacjentami onkologicznymi

podkreślił prof. Wilczyński.

Jednym z kluczowych elementów badania była metoda obrazowania hiperspektralnego, która pozwala na dokładny pomiar stężenia hemoglobiny w skórze, silnie korelujący ze stopniem reakcji popromiennej. Dzięki temu możliwe jest wczesne wykrywanie zmian skórnych, zanim pojawią się widoczne objawy kliniczne.

Przechodzimy od skal jakościowych do obiektywnych pomiarów ilościowych, co stanowi przyszłość medycyny

podsumował prof. Wilczyński, wskazując na ogromny potencjał nowych technologii w poprawie bezpieczeństwa i skuteczności leczenia radioterapeutycznego.

Dr.inż. Joanna Kondziołka jest obecnie research & development managerką w firmie JagoPro, producenta towarów kosmetycznych i farmaceutycznych w opakowaniach ciśnieniowych.

Czytaj także: Polscy naukowcy szukają sposobów na zapewnienie jeszcze lepszej ochrony skóry przed promieniowaniem słonecznym

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
06.01.2025 18:58
Innowacyjne minilaboratorium L‘Oréal do analizy skóry
Cell BioPrint dokona w ciągu 5 minut spersonalizowanej analizy stanu skóry i pomoże “przewidzieć” ewentualne problemy kosmetyczneL‘Oréal

Cell BioPrint to nowe urządzenie, wdrażane testowo w tym roku przez L‘Oréal. Jest kompaktowe, a jego zadaniem jest analiza stanu skóry oraz jej potencjalnych problemów w przyszłości.

L‘Oréal Cell BioPrint to niewielkie, przenośne urządzenie, które dokonuje analizy próbki skóry, pobranej dzięki specjalnej taśmie umieszczonej na policzku. Proces analizy przebiega niezwykle szybko – zajmuje niecałe pięć minut. Cell BioPrint dokona w tym czasie spersonalizowanej analizy stanu skóry, a ponadto pomoże “przewidzieć” ewentualne problemy kosmetyczne.

L‘Oréal zapowiada, że nowe narzędzie do analizy pomoże użytkownikom sprawdzić, jak szybko starzeje się ich skóra, a także stopień reakcji na poszczególne składniki kosmetyczne.

Zdaniem L‘Oréal, dzięki wynikom uzyskanym podczas analizy użytkownicy będą mogli zajmować się bardziej proaktywnie pielęgnacją swojej skóry, wiedząc, jakich problemów mogą się spodziewać - jeszcze zanim staną się one widoczne. Otrzymają też fachowe porady, jak ochronić się przed spodziewanymi problemami z cerą.

Jak wyjaśnia L‘Oréal, dzięki urządzeniu konsumenci zdobędą więcej istotnych informacji o stanie własnej skóry, co uchroni ich przed kupowaniem produktów pielęgnacyjnych “metodą prób i błędów”. Zdaniem giganta kosmetycznego, obecnie globalny rynek pielęgnacji skóry jest napędzany przez konsumentów, poszukujących więcej spersonalizowanych, unikalnych informacji o swojej skórze oraz skuteczniejszych metodach jej ochrony. 

Urządzenie powstało we współpracy z koreańskim start-up’em NanoEnTek i będzie wykorzystywać do analizy sztuczną inteligencję. L‘Oréal zapowiedział, że pilotaż innowacyjnego rozwiązania rozpocznie w swoich sklepach w Azji pod koniec 2025 roku.

W tym tygodniu firma prezentuje Cell BioPrint podczas targów technologicznych CES w Las Vegas.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.01.2025 14:24
Dyrektor Maciej Kaniowski odchodzi z Avonu po sześciu latach
Maciej Kaniowski, COO Avon, odchodzi z firmy po sześciu latachmat. prasowe

Maciej Kaniowski, dotychczasowy dyrektor operacyjny (COO) w Avon, poinformował o swoim pożegnaniu z firmą po sześciu latach wspólnej pracy. “Dobre decyzje są czasem trudne” - skomentował.

Maciej Kaniowski jako COO był odpowiedzialny w Avon za globalny łańcuch dostaw E2E oraz operacje i planowanie, związane z E2E, w tym m.in. zaopatrzenie, produkcję, realizację zamówień i dystrybucję, logistykę, centrum obsługi klienta czy nieruchomości dla Avon International.

Choć Maciek odchodzi, a ślad, który pozostawia w Avon jest nie do wymazania. Jego wyjątkowy umysł, zdolność do widzenia rzeczy inaczej i nieustanna chęć wyzwań sprawiły, że łańcuch dostaw w Avon przeszedł prawdziwą transformację. To on stworzył strategię #GameOn, która nie tylko przekształciła nasze operacje, ale również ukształtowała naszą kulturę opartą na współdziałaniu, otwartości i uczeniu się od siebie nawzajem – napisała firma w pożegnalnym poście na portalu LinkedIn, dziękując Maciejowi Kaniowskiemu i życząc mu sukcesów na nowej drodze zawodowej.

Kaniowski podkreślił, że ta wspólna praca w Avon “pozostanie w nim na zawsze”.

Cudowne miejsce, wspaniali ludzie i zespoły, które chciały rosnąć razem. Wasze umiejętności, gen rozwoju, bycie ze sobą w poszukiwaniu rozwiązań i poziom wyników to są tematy na światowym poziomie. Brawo brawo brawo! – napisał na Linked In Maciej Kaniowski, przyznając, że “dobre decyzje są czasem trudne, tak jak ta (o odejściu - red.), ale cementują wspomnienia i więzi).

Czytaj też: TOP roku 2024: Kłopoty w Verona Products Professional, Avon wchodzi do drogerii, Rihanna ambasadorką Diora

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. styczeń 2025 13:34