StoryEditor
Biznes
10.01.2025 10:35

Marta Wojciechowska po 15 latach współpracy z Douglas postawiła na zmiany

Marta Wojciechowska po 15 latach współpracy z Douglas zapowiedziała, że czas na zmianę / fot. archiwum własne Marty Wojciechowskiej

O zakończeniu blisko 15-letniej współpracy z siecią perfumerii Douglas poinformowała Marta Wojciechowska – ekspertka w zakresie marketingu i strategii komunikacji premium & luxury. Marta Wojciechowska współpracowała m.in. z naszym portalem.

Jak precyzyjnie podsumowała we wpisie na platformie LinkedIn Marta Wojciechowska, na jej kończącą się niebawem 15-letnią współpracę z siecią Douglas złożyło się: 4500 akcji rocznie, 900 marek, 4 kategorie, działania online oraz offline. “Bywało, że działo się to równolegle z pracą z dziewięcioma rynkami” – dodała.

Czy podjęcie tej decyzji było trudne? Na pewno było naturalną konsekwencją osobistych planów, projektów, ambicji, wartości i marzeń – wyjaśniła Marta Wojciechowska

Jeśli chodzi o plany zawodowe na przyszłość, zapowiedziała, że będzie to “czas na optymalne wykorzystanie 15-letniego doświadczenia w marketingu i strategii komunikacji premium & luxury”. 

Już niebawem podzielę się fascynującymi efektami! Nie mogę się doczekać! – dodała.

Marta Wojciechowska podziękowała za wieloletnią współpracę zarządowi Douglasa, a także koleżankom i kolegom z Warszawy, Dusseldorfu i wszystkich pozostałych rynków, z którymi przez minione lata miała szansę współpracować. 

“Serdecznie pozdrawiam Perfumerie i cieszę się, że przez ostatnich kilkanaście lat miałam bezpośredni wpływ na to, co pojawi się na każdej witrynie Douglas w Polsce. Osobne podziękowania kieruję też do moich Partnerów Biznesowych. Dzięki Wam świat marek kosmetycznych zawsze pozostanie moją pasją i inspiracją. Stworzyliśmy fantastyczne projekty i kampanie, które były nie tylko efektowne, ale realnie wpłynęły na rozwój wspólnego biznesu. Na pewno jeszcze się spotkamy!” - napisała Marta Wojciechowska.

Marta Wojciechowska to ekspertka marek luksusowych, od 15 lat związana z marketingiem i branżą kosmetyczną. Karierę zawodową rozpoczynała jako dziennikarka i researcherka, przez kilka lat współpracując z różnymi wydawnictwami.

W Douglas jako omnichannel senior business manager odpowiadała za rozwój biznesu oraz strategię i koordynację działań marketingowych marek online i w perfumeriach stacjonarnych. Planowała m.in. skuteczne biznesowo rozwiązania dla wszystkich kategorii produktowych, rekomendując najbardziej efektywne kanały komunikacji. 

Marta Wojciechowska swoje doświadczenie dziennikarskie i wiedzę ekspercką wykorzystuje regularnie, publikując materiały z obszaru marketingu marek luksusowych, branży kosmetycznej oraz najnowszych trendów.

Analiza Marty Wojciechowskiej, przygotowa specjalnie dla naszego portalu: Jak i do kogo mówią luksusowe kosmetyczne marki? Trendy 2024: Gwiazdy, które świecą najjaśniej

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.01.2025 13:31
Brytyjska organizacja walczy z ubóstwem higienicznym dzieci i nastolatków, prowadzącym do wykluczeń
Multibank apelował szczególnie o takie produkty, jak dezodoranty, żele pod prysznic, mydło i inne artykuły higieniczne.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Organizacja charytatywna, założona przez byłego premiera Gordona Browna, zapowiedziała wzmocnienie w tym roku kampanii, której celem jest walka z ubóstwem higienicznym dzieci oraz młodzieży. Problem ten jest szczególnie widoczny na terenie szkół, wśród nastolatków.

Multibank przy współpracy m.in. z klubami sportowymi w Wielkiej Brytanii oraz The Hygiene Bank, zebrał do tej pory dziesiątki tysięcy produktów higienicznych podczas wydarzeń sportowych w okresie od Bożego Narodzenia do Nowego Roku.

Multibank apelował szczególnie o takie produkty, jak dezodoranty, żele pod prysznic, mydło i inne artykuły higieniczne. Podstawą jest kwestia wykluczenia społecznego dzieci i młodzieży przez rówieśników (najczęściej na terenie szkół), które obawiają się izolacji i wytykania z powodu wydzielania nieprzyjemnych zapachów, częstych w okresie dorastania.

Dzięki hojności i empatii tak dużej liczby fanów sportu, wiele dzieci powraca w nowym roku do szkoły czując się o wiele pewniej i bardziej komfortowo we własnej skórze. Będą one mogły spokojniej zająć miejsce w klasie, posiadając mydło, szampon, pastę do zębów i dezodorant, a ich rodziny otrzymały produkty, których potrzebują, aby utrzymać siebie i swoje ubrania w czystości - podkreślił Gordon Brown.

Z przeprowadzonego niedawno przy udziale The Hygiene Bank badania wynika, coraz więcej nauczycieli dostrzega problem wśród uczniów i wydaje własne pieniądze w celu zwalczania ubóstwa higienicznego w swoich klasach.

Dodatkowym impulsem dla kampanii Multibanku jest gest Amazona. Gigant sprzedaży internetowej zadeklarował bowiem dostarczenie 250 tys. produktów higieny osobistej do końca stycznia, propagując akcję wśród swoich klientów (m.in.  producentów i dystrybutorów kosmetyków oraz środków czystości).

Grudniowa akcja zbierania produktów pośród fanów sportu przez Multibank sprawia, że już w tym miesiącu dzieci będą mogły chodzić do szkoły i angażować się w nią także towarzysko  po prostu dlatego, że są czyste i pachną czystością. Możemy zrobić o wiele więcej, aby wspierać ich w 2025 roku – dodał Brown.

– Jesteśmy niesamowicie dumni, że mogliśmy wesprzeć fundację i dalszy rozwój Multibank. Inspirujące było obserwowanie, jak kibice sportowi przekazywali darowizny na kampanię na rzecz walki z ubóstwem higienicznym i pomagają najbardziej potrzebującym w naszych społecznościach. Chcemy kontynuować tę działalność i poprzez współpracę z naszymi dostawcami i klientami mamy nadzieję wygenerować setki tysięcy kolejnych darowizn, które złagodzą  skutki ubóstwa higienicznego – skomentował John Boumphrey, kierujący Amazon na terenie Wielkiej Brytanii. 

Czytaj też: Szkocja prawnie uregulowała dostęp do menstruacyjnych środków higienicznych

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
10.01.2025 07:30
Raport WK – wszystko o trendach w branży kosmetycznej 2025
Na okładkę wydania trafiła Agnieszka Mosurek-Zava (Douglas), z którą rozmawiamy o korzyściach płynących z omnichannelowej strategii sprzedaży Wiadomości Kosmetyczne

Na rynek trafił właśnie rocznik Wiadomości Kosmetycznych w formie drukowanego magazynu. Na 160 stronach przedstawiamy kluczowe dla branży kosmetycznej tematy: o rozwoju, zmianach i trendach na rynku wypowiadają się najlepsi w Polsce eksperci, menedżerowie i szefowie firm oraz analitycy.

W raporcie Wiadomości Kosmetycznych poruszamy najważniejsze aktualnie dla branży tematy, począwszy od marketingu i kanałów sprzedaży po zmiany pokoleniowe i wpływ sztucznej inteligencji na przemysł i rynek kosmetyczny. Wiele miejsca poświęcamy też kwestii wyzwań, wynikających ze zmian w europejskim prawodawstwie.

Na okładkę tego wydania trafiła Agnieszka Mosurek-Zava, z którą rozmawiamy o korzyściach płynących z omnichannelowej strategii sprzedaży i modelu sprzedażowym sieci Douglas

O tym, że przed branżą jest czas, napędzany szybkim postępem technologicznym i zmieniającymi się potrzebami konsumentek oraz konsumentów, przekonuje Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Podkreśla, że jednym z ważnych wyzwań będzie odpowiedź na oczekiwania dotyczące zrównoważonego rozwoju, a istotnym motorem wzrostu w branży pozostanie e-commerce.

O innowacjach oraz postępie technologicznym w sprzedaży opowiada nam Bartosz Kliś, chief commercial officer w Notino. “Wierzymy, że produkty i doświadczenia powinny być dostępne dla konsumentów, niezależnie od tego, czy wolą robić zakupy online, czy offline” – podkreśla Bartosz Kliś.

O tym, że priorytetem w dystrybucji są inwestycje w technologie i analiza danych, wyjaśnia na łamach raportu Wiadomości Kosmetycznych Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna Ambra, grupa Eurocash

Tematykę nasilonej obecnie na rynku wojny cenowej prezentuje natomiast Monika Kolaszyńska, prezes zarządu Super-Pharm. Wiele miejsca w magazynie poświęcamy wprowadzaniu nowych marek, a nawet nowych (na polskim rynku) sieci drogeryjnych, takich jak dm Drogerie Markt

Na naszych łamach eksperci wyjaśniają, czego od marek kosmetycznych oczekują obecnie konsumenci w różnym wieku: od najmłodszych (czyli pokolenia alfa) aż po tych najbardziej dojrzałych. Analizujemy nie tylko rynek polski, ale przyglądamy się również specyfice koreańskiego rynku kosmetycznego i fenomenowi tzw. K-beauty, z kolei Marta Krawczyk przybliża nam specyfikę konsumenta oraz rynku beauty w Arabii Saudyjskiej.

Niezmiernie ważną dla branży kwestią są składniki kosmetyków oraz ich najbliższa przyszłość, wynikająca z wprowadzenia nowych unijnych mechanizmów. To spowoduje, że ponad pół miliona formuł będzie wymagało kosztownych zmian na poziomie składników produktów (dotyczy to m.in. filtrów UV i substancji konserwujących) - jak podkreśla w obszernej analizie Marta Wiąckowska, senior scientific & regulatory affairs manager z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

Ważną kwestią staje się też funkcjonowanie firm kosmetycznych w Europie w obliczu zmian, wynikających z wprowadzania Zielonego Ładu. Obecnie wiadomo już, że spowoduje to drastyczny spadek konkurencyjności i innowacyjności europejskiego przemysłu - jak przestrzega dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

To zaledwie część tematów, które zostały poruszone w naszym raporcie o rynku kosmetycznym.

Zapraszamy do lektury i zapoznania się z całością wydania, które jest dostępne tutaj

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. styczeń 2025 13:48