StoryEditor
Marketing i media
11.01.2024 16:25

Super-Pharm ma najwięcej czytelników treści na blogu ze wszystkich urodowych serwisów e-commerce

Superpharm.pl jest serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników w kategorii kosmetyki i uroda  / wiadomoscikosmetyczne.pl
Superpharm.pl gromadzi największą bazę czytelników za pomocą swoich artykułów blogowych – sporą przewagą zwycięża z innymi blogami w kategorii kosmetyki i uroda. Tak wynika z „Rankingu blogów e-commerce” – analizy przygotowanej przez agencję Elephate. Kto jeszcze dzięki contentowi przyciąga klientów do swoich serwisów e-commerce?

Serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników w kategorii kosmetyki i uroda jest superpharm.pl, który przy pomocy artykułów blogowych generuje ruch organiczny na poziomie ponad 375 tys. odwiedzin miesięcznie. Na podium stanęły również witryny hairstore.pl (269 tys. odwiedzin) oraz fryzomania.pl (194 tys. odwiedzin). Tak wynika z „Rankingu blogów e-commerce” – analizy przygotowanej przez agencję Elephate na bazie narzędzia Senuto.

W pierwszej dziesiątce znalazły się także beardman.pl (170 tys. odwiedzin), triny.pl (168 tys. odwiedzin), tolpa.pl (104 tys. odwiedzin), puderikrem.pl (86 tys. odwiedzin), ezebra.pl (78 tys. odwiedzin), v (57 tys. odwiedzin) oraz tagomago.pl (54 tys. odwiedzin).

Sklepy internetowe z branży kosmetyków i urody mają na swoich blogach średnio 322 opublikowane artykuły, które generują około 119 tys. miesięcznych odwiedzin.

Statystyki ze wszystkich blogów z branży kosmetyki i uroda ujętych w rankingu wyglądają następująco:

  • Przeciętny ruch organiczny sekcji contentowych 118 911
  • Średnia liczba zindeksowanych artykułów 322 miesięcznie
  • Przeciętny udział contentu w całości ruchu organicznego 55,9 proc.
  • Przeciętny udział artykułów bez ruchu organicznego w sekcjach contentowych 9,6 proc.
  • Przeciętny ruch organiczny jednego artykułu 369 miesięcznie

 

Największą liczbę zindeksowanych artykułów ma hairstore.pl (692). Najwięcej fraz kluczowych w Top3 sekcji contentowej superpharm.pl (5972). Natomiast największy udział blogów w całości ruchu organicznego ma beardman.pl (82,7 proc.), a także najmniejszy udział artykułów z zerowym ruchem organicznym (0,0 proc.). Potrzebował również najmniejszej liczby artykułów do osiągnięcia 10 tys. organicznych odsłon (2,64) i to tu pojawił się artykuł generujący największy ruch organiczny miesięcznie (65 147).

Co zadecydowało, zdaniem autorów raportu, o najlepszej pozycji superpharm.pl i tak dobrym odbiorze generowanych treści na blogu prowadzonym na potrzeby tej sieci drogeryjnej?

– Artykuły są konkretne i przydatne dla odbiorcy. Nie zawierają zbędnych fragmentów, pisanych z myślą o wyszukiwarkach. Są tworzone z pozycji eksperta, który dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w przyjazny sposób. Krótkie akapity składają się ze zwięzłych zdań, zrozumiałych także dla amatora. Nie brakuje wypowiedzi specjalistów, którzy przybliżają bardziej skomplikowane zagadnienia. We wpisach pojawiają się różne listy i zestawienia, które ułatwiają przyswojenie informacji. Wyróżnienia tekstowe uatrakcyjniają przekaz i akcentują najważniejsze wątki – podsumowuje Agata Piechota, content marketing specialist w Elephate.

Bardzo ważne okazują się podstawy, czyli nawigacja strony, łatwe wyszukiwanie treści i linkowanie wewnętrzne do uzupełniających publikacji oraz produktów odpowiadających treści artykułów, a także regularność publikacji i ich przygotowywanie pod wyszukiwarki:

  • Artykuły poradnikowe i inspiracyjne dotyczące dbania o urodę i zdrowie uwzględniają przydatne informacje i wskazówki oraz odnośniki do adekwatnych produktów, które mogą rozwiązać poruszane problemy. Często nawiązują do aktualnych trendów lub specjalistycznej wiedzy prezentowanej przez eksperta w danej dziedzinie.
  • Materiały są podzielone w ramach 7 kategorii głównych, takich jak: pielęgnacja, zdrowie, uroda, kosmetyki, pielęgnacja włosów, perfumy i pielęgnacja twarzy. Dzięki przyklejonemu paskowi nawigacji w górnej części strony użytkownik w każdej chwili może przejść do interesującej go sekcji.
  • Wpisy pojawiają się regularnie, a przy każdym tekście figuruje data publikacji. Znalezienie materiałów omawiających dane zagadnienia ułatwia wyszukiwarka oraz wykaz polecanych wpisów obecny pod każdym z artykułów.
  • W publikacjach znajdują się linki wewnętrzne i listingi produktowe, które zawsze naturalnie wiążą się z kontekstem artykułu i w związku z tym ich obecność jest wręcz oczekiwana. Dzięki przygotowanym sekcjom odbiorca może doczytać więcej informacji na stronie produktu lub od razu dodać go do koszyka.
  • Artykuły zawierają adekwatne słowa kluczowe, które pojawiają się we właściwych miejscach: tytule, wstępie i nagłówkach.

Są jednak aspekty, które według autorów rankingu można byłoby poprawić, co wpłynęłoby na jeszcze lepsze pozycjonowanie superpharm.pl.

Według nich, blog zyskałby na atrakcyjności i przyjazności dla użytkownika dzięki bardziej zrozumiałej kategoryzacji artykułów, ponieważ zastosowany obecnie podział na główne kategorie nie jest wyczerpujący ani w pełni logiczny. Uważają, że dobrym pomysłem byłoby ograniczenie liczby kategorii głównych oraz wprowadzenie kategorii podrzędnych, takich jak makijaż czy pielęgnacja ciała. Nawigację na stronie ułatwiłyby tagi widoczne dla użytkownika

– Większa dbałość o UX i jasna hierarchia pozwoliłyby użytkownikom szybciej docierać do interesujących ich treści i zachęciłyby do pozostania dłużej na stronie. Cennym wskaźnikiem mogłyby być wyniki testów użyteczności z udziałem docelowych odbiorców bloga – podkreśla Agata Piechota.

Spośród 19 analizowanych w raporcie kategorii e-commerce, tematyka „Kosmetyki i uroda” jest jedną z tych, w przypadku których zainteresowanie czytelników jest ponadprzeciętne. Absolutnym numerem jeden są jednak serwisy zawierające informacje dotyczące zdrowia. Potwierdzają to statystyki ukazujące sumę organicznych odwiedzin z podziałem na branże:

1.      Zdrowie: 25 714 116 odwiedzin miesięcznie

2.      Zakupy, ogłoszenia i marketplace: 5 363 755 odwiedzin miesięcznie

3.      Zwierzęta: 5 002 673 odwiedziny miesięcznie

4.      Elektronika i technologia: 3 975 270 odwiedzin miesięcznie

5.      Dom i ogród: 3 286 412 odwiedzin miesięcznie

6.      Kosmetyki i uroda: 1 783 663 odwiedziny miesięcznie

7.      Sztuka, rozrywka i prezenty: 1 591 311 odwiedzin miesięcznie

8.      Motoryzacja: 1 169 551 odwiedzin miesięcznie

 

Więcej w kolejnym artykule.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.11.2024 16:58
Olivia Rodrigo globalną ambasadorką marki Lancôme
Olivia Rodrigo, globalna ambasadorka marki Lancômefot. Amy Troost dla Lancôme

Lancôme ogłosiło amerykańską piosenkarkę i aktorkę młodego pokolenia, Olivię Rodrigo, swoją najnowszą globalną ambasadorką. To strategiczny krok dla marki, który ma umocnić jej więź z konsumentami z Generacji Z.

Olivia Rodrigo, trzykrotna laureatka nagrody GRAMMY i wielokrotna zdobywczyni platynowych płyt, jest jedną z najbardziej wpływowych piosenkarek młodego pokolenia. Magazyn Billboard uznał ją estradową artystką 2024 roku. Znana ze swojego wyjątkowego talentu wokalnego i tworzenia autentycznych tekstów, które opisują doświadczenia dorastania z ujmującą szczerością i siłą, Olivia stała się głosem swojego pokolenia. Jej świeży, niezależny duch rock&rolla oraz zaangażowanie w budowanie równości i sprawiedliwej przyszłości dla kobiet i dziewcząt, inspiruje i rezonuje z publicznością na całym świecie – tak swoją nową ambasadorkę przedstawia luksusowa marka Lancôme.

– W świecie, gdzie młode kobiety często mierzą się z nierealistycznymi oczekiwaniami wobec wyglądu, niezwykle ważne jest, aby akceptować swoją indywidualność. Lancôme to kultowa i ponadczasowa marka, która promuje piękno płynące z wnętrza i jestem zaszczycona, że mogę dołączyć do jej rodziny – powiedziała Olivia Rodrigo o współpracy z Lancôme

Françoise Lehmann, globalna dyrektor generalna Lancôme tak skomentowała ogłoszenie Oliwii nową ambasadorką marki. – Z ogromną dumą witamy Olivię w rodzinie Lancôme. Jesteśmy zafascynowani jej wyjątkową osobowością, ogromnym talentem i zaangażowaniem w pozytywne zmiany – to wartości, które są głęboko zakorzenione w filozofii Lancôme. Olivia we wszystko, co robi, wkłada swoje prawdziwe serce i emocje, przekształca osobiste historie w muzykę, która rezonuje z ludźmi na całym świecie. Niewielu artystów jej pokolenia potrafi nawiązać tak silną więź z tak szeroką publicznością, niezależnie od kontynentu czy pokolenia.

Olivia będzie twarzą nowych produktów i kampanii Lancôme, które zostaną ogłoszone przez markę wkrótce.

Olivia Rodrigo swoją karierę rozpoczęła jako aktorka w Disney Channel, ale to jej debiutancki singiel „Driver‘s License” z 2021 roku przyniósł jej sławę, podbijając listy przebojów na całym świecie. Jej pierwszy album „SOUR” osiągnął szczyty rankingów muzycznych i stał się najczęściej odtwarzanym albumem kobiecym na Spotify. W 2023 roku Olivia wydała swój drugi album, „GUTS”, który zadebiutował na pierwszym miejscu list przebojów i zgromadził ponad 4,1 miliarda odtworzeń na Spotify.

Olivia nie tylko jest znana ze swojej artystycznej kariery. Utworzyła także fundację „Fund 4 Good", wspierającą organizacje non-profit działające na rzecz praw reprodukcyjnych kobiet oraz zwalczające przemoc ze względu na płeć. Część środków ze sprzedaży biletów na koncerty Olivii jest przeznaczona na spełnienie tych celów, w tym edukację seksualną dziewcząt. Jej światowa trasa koncertowa „GUTS World Tour", objęła tym  Amerykę Północną, Europę, Wielką Brytanię, Azję i Australię.

Rodrigo została uhonorowana wieloma nagrodami, w tym w 2022 roku GRAMMY dla Najlepszego Nowego Artysty, Najlepszego Pop Albumu za "SOUR" i Najlepszego Popowego Wykonania Solo za "Drivers‘ License". W 2024 roku otrzymała sześć nominacji do nagrody GRAMMY oraz nagrodę People‘s Choice Award  w kategorii "Ulubiony Album".

Przypomnijmy, że wśród ambasadorek francuskiej luksusowej marka Lancôme znajduą się też znane Polki: Iga Świątek - jedna z najlepszych tenisistek świata oraz Ewelina Krasoń, makijażystka gwiazd, szkoleniowiec i trenerka makijażu z międzynarodowym doświadczeniem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.11.2024 14:10
Sessio angażuje do współpracy znane influencerki włosomaniaczki
Weronika Włoskowicz @wlosowero, Julia Dec @curlybrownie oraz Sara Ranc @wlosara - ambasadorki marki Sessiofot. Sessio

Marka Sessio nawiązała współpracę ze znanymi influencerkami, które specjalizują się w tematyce pielęgnacji włosów. Będą one publikowały we współpracy z marką interesujące treści dotyczące tego obszaru, a także współtworzyły z marką jej nowości.

Weronika Włoskowicz znana jako @wlosowero, Julia Dec, czyli @curlybrownie oraz Sara Ranc jako @wlosara_ od października razem z marką Sessio tworzą angażujące treści na temat świadomej pielęgnacji włosów.

Marka Sessio, należąca do polskiej firmy Chantal, specjalizuje się w kosmetykach do pielęgnacji włosów, a jednym z jej wiralowych hitów jest szampon odżywczy z mango i pietruszką z serii Hair Vege Cocktail.

– Mając wiedzę i doświadczenie z rynku fryzjerskiego chcemy nadal rozszerzać półkę kosmetyków drogeryjnych tworząc linie bogate w składniki pochodzenia naturalnego, ale tak skuteczne jak profesjonalne produkty. W nowym roku stawiamy na rozwój dystrybucji szykując zdywersyfikowaną ofertę dla naszych potencjalnych partnerów – informuje Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu Chantal.

Współpraca Sessio z influencerkami ma pogłębić kontakt marki z konsumentami.

– Chcemy aby czuli, że Sessio to nie tylko słupki sprzedaży, ale ludzie którzy umieją słuchać i chcą odpowiadać – mówi Olga Wyszkowska, specjalista ds. marketingu w Chantal.

Firma planuje rozszerzenie współpracy z influencerkami i dołączenie do tego zespołu nowych, znanych w świecie włosomaniaczek twarzy.

–  Dobierając ambasadorki dbamy o to, żeby każda z nich była trochę inna nawiązując więzi z różnymi grupami naszych odbiorców. Budujemy w ten sposób autorytet marki – dodaje Olga Wyszkowska.

Obecnie ambasadorki polecają markę na Instagramie w formie rolek, postów, IGS oraz na Tik Toku merytorycznymi materiałami video. Każda z nich ma swoje grono odbiorców, zainteresowanych świadomą pielęgnacją włosów.   

image
Weronika Włoskowicz @wlosowero, Julia Dec @curlybrownie oraz Sara Ranc @wlosara - ambasadorki marki Sessio w świątecznej kampanii
fot. Sessio

Weronika @wlosowero jest znana z kompozycji-obrazów tworzonych z własnych włosów. Jest dietetyczką, więc łączy pielęgnację z odpowiednim, służącym włosom odżywianiem, ma także wiedzę trychologiczną. – Jest dla nas ekspertem w sprawach zapuszczania włosów. Weronika jest ambasadorką która wspiera skuteczność i profesjonalny efekt działania produktów – mówi Olga Wyszkowska.

Julia @curlybrownie, dynamiczna i energiczna, szybko skracająca dystans w komunikacji, w social mediach udowadnia, że prawie każde włosy odpowiednią pielęgnacją mogą zamienić się w loki. – Włosy Julii, to najtrudniejszy w pielęgnacji rodzaj –  niestrudzenie testuje, eksperymentuje i wybiera produkty, niekoniecznie opisane jako „do kręconych włosów” w tym także produkty Sessio. Ze swoją kreatywnością wpisuje się w młodzieżowy styl naszej marki – uzasadnia ten wybór Olga Wyszkowska.

Sara @wlosara jest w ocenie Sessio delikatną i bardzo wyważoną osobą z estetycznym i profesjonalnym kontentem w social mediach. – Sara nie tylko daje świetne rekomendacje pielęgnacyjne ale również pokazuję swoje początki i własną drogę do pięknych, zdrowych włosów. Dzięki temu jest wiarygodnym przewodnikiem i wsparciem dla zaczynających przygodę ze świadomą pielęgnacją – podkreśla przedstawicielka marki Sessio.

Ambasadorki marki będą aktywne w świątecznym, bardzo ważnym dla branży kosmetycznej czasie, przekazując porady np. o ekspresowej regeneracji włosów przed Sylwestrem. Wystąpią w sylwestrowej sesji zdjęciowej. W 2025 r. na rynku pojawią się natomiast nowości marki, w których tworzeniu influencerki miały swój udział.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 22:34