StoryEditor
Marketing i media
04.10.2024 10:39

NielsenIQ i GfK zakończyły integrację swoich cyfrowych kanałów komunikacji

Strona internetowa dla klientów NielsenIQ i GfK - pod taką nazwą działa po integracji firm badawczych / fot: nielseniq.com

Dwie międzynarodowe firmy badawcze NielsenIQ i GfK poinformowały, że ich cyfrowa integracja została zakończona. Strony internetowe, gfk.com i nielseniq.com oraz kanały mediów społecznościowych zostały połączone.

NielsenIQ i GfK, po procesie integracji, w mediach pozostały pod nazwą NielsenIQ. Strona internetowa połączonych firm to nielseniq.com. 

Na stronie internetowej nielseniq.com znalazły się informacje na temat rozwiązań analitycznych  w różnych branżach i kategoriach, w tym FMCG, kosmetyków, technologii, handlu detalicznego, napojów alkoholowych i zwierząt domowych. 

Klienci mogą zalogować się do wszystkich swoich narzędzi i platform za pośrednictwem głównego paska nawigacyjnego na nielseniq.com. Obejmuje to gfknewron, StarTrack i BASES,dając ujednolicony ekosystem danych i analizę na żądanie.

Dla użytkowników dostępny jest pełny widok wyników w kategoriach, kanałach i na rynkach globalnych.

Połączone firmy NielsenIQ i GfK mierzą 7,2 biliona dolarów globalnych wydatków konsumentów w ponad 95 krajach, obejmując 2,5 biliona transakcji tygodniowo.  

Firmy NielsenIQ i GfK ogłosiły fuzję w lipcu 2022 r. 

Czytaj więcej: 

NielsenIQ i GfK łączą siły

NielsenIQ i GfK otrzymały zgodę Komisji Europejskiej na planowane połączenie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
09.01.2025 11:54
Ujednolicenie standardów influencer marketingu jest niezbędne
Angelika Sobolewska, CEO, Midnight Issuefot. Natalia Poniatowska

Dalsze regulacje rynku influencerów są nie tylko potrzebne, ale wręcz nieuniknione, biorąc pod uwagę tempo rozwoju tego sektora – komentuje Angelika Sobolewska, CEO w Midnight Issue.

Według raportu The State of Influencer Marketing, globalna wartość tego obszaru wyniesie w 2024 roku 24 mld USD, podczas gdy w 2017 roku było to 1,7 mld USD.

W sytuacji, gdy odpowiedzialność za promowane treści jest rozmyta ze względu na brak jasnych wytycznych, istnieje ryzyko, że mogą oni nieświadomie lub celowo wprowadzać swoich odbiorców w błąd, promując produkty czy idee, które są szkodliwe lub wątpliwe pod względem etycznym. Ujednolicone wytyczne i opracowanie standardów oceny naruszeń oraz reakcji na naruszenia są moim zdaniem niezbędne, by branża mogła dalej się rozwijać w ustrukturyzowany, odpowiedzialny i etyczny sposób.

Tworzenie regulacji, które będą wspierać wartościowe i rzetelne komunikaty, może przyczynić się do profesjonalizacji rynku oraz ochrony młodszych i bardziej podatnych na wpływ odbiorców. W efekcie influencer marketing stanie się bardziej wiarygodny i transparentny, co przyniesie poczucie bezpieczeństwa nie tylko konsumentom treści, ale również markom poszukującym partnerów do współpracy.

Czytaj też: Traackr: influencerzy beauty z małymi i średnimi grupami odbiorców osiągają najwyższe wskaźniki zaangażowania

W ostatnim czasie obserwujemy, że coraz więcej ekspertów z różnych branż decyduje się budować markę osobistą oraz promować swoje eksperckie usługi w mediach społecznościowych. Ten rosnący trend pokazuje, że media społecznościowe są coraz bardziej postrzegane jako kluczowe narzędzie reklamowe, w którym merytoryczne treści stanowią najcenniejszą wartość. Eksperci mogą efektywnie docierać do szerokiego grona odbiorców, jednocześnie edukując i podnosząc standardy komunikacji w swoich branżach.

Z drugiej strony z coraz większą liczbą twórców wiąże się rosnąca liczba sprzecznych komunikatów lub fake newsów, których nie da się spontanicznie zweryfikować. Problem ten może w przyszłości narastać w kontekście braku regulacji. Odpowiednie obostrzenia mogłyby zobowiązać twórców do rozpowszechnianie treści wyłącznie etycznych i zgodnych z prawdą.

Angelika Sobolewska, CEO w Midnight Issue

Powyższy materiał jest fragmentem szerszego artykułu “Jakim influencerom ufają konsumenci?”, który ukazał się pod koniec grudnia 2024 w drukowanym roczniku Wiadomości Kosmetycznych "Przyszłość rynku beauty 2025".  

Egzemplarze rocznika można zamawiać tutaj

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
08.01.2025 08:00
Unilever celebruje 65-lecie mydła w kostce Dove Beauty Bar
Kampania Dove Beauty Bar ma trwać do końca 2025 roku.fot. Dove mat.pras.

“To nie jest zwykłe mydło, to Beauty Bar” – podkreśla Dove nie tylko w swojej najnowszej kampanii promocyjnej, ale też np. w postach w social mediach, gdzie wielu użytkowników dzieli się swoimi historiami związanymi z kultową kostką Dove.

Jak zaznacza Dove, kostka z charakterystycznym logo to ikoniczny produkt nieprzerwanie od swojego powstania w 1957 roku.

Mydło w kostce Dove Beauty Bar to produkt, goszczący w łazienkach na całym świecie od ponad 65 lat. Ten aspekt podkreśla Unilever (właściciel marki Dove) w rozpoczętej na początku roku kampanii „Unready for Anything”, która celebruje ponadczasową rolę produktu, przedstawiając go nie tylko jako podstawowy kosmetyk do pielęgnacji skóry, ale także część rytuału dbania o siebie po najbardziej niezapomnianych momentach życia.

Nie przez przypadek kampania wystartowała w sylwestrową noc, tuż po północy. Reklama przedstawiająca mydło w kostce Dove w otoczeniu złotego konfetti pojawiła się m.in. na kultowym nowojorskim Times Square. 

„Unready for Anything”​ łączy się z prostą radością odprężenia po wyjątkowej chwili, dużej lub małej. Chodzi o to pocieszające uczucie zmywania dnia z Dove Beauty Bar, chwilę troski o siebie i refleksji po dobrze przeżytym dniu lub nocy – wyjaśniła Mele Melero, dyrektorka ds. rozwoju Dove Personal Care North America.

Jak dodała Melero, marka Dove marka zawsze celebrowała „prawdziwe piękno i prawdziwe chwile”. 

Jak podaje portal proto.pl, kampania Dove Beauty Bar ma trwać do końca 2025 roku.

Czytaj też: Unilever i L’ Oreal wśród 25 największych reklamodawców 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. styczeń 2025 22:10