Powstał ranking polskich marek kosmetycznych, które najlepiej radzą sobie na Instagramie. Stworzyła go firma NapoleonCat analizując profile 177 marek i wyłaniając liderów w trzech kategoriach.
- Marki z największą liczbą obserwatorów
- Najbardziej angażujące duże (20k+ obserwujących) profile marek kosmetycznych
- Najbardziej angażujące mniejsze (od 3k do 20k obserwujących) profile marek kosmetycznych
W rankingu zostały ujęte polskie marki produkujące kosmetyki pielęgnacyjne, kosmetyki do makijażu i inne kosmetyki ozdobne (np. marki lakierów do paznokci). Nie uwzględnio marek perfum i akcesoriów beauty. Dane dotyczące liczby obserwatorów pochodzą z dnia 31 stycznia 2024.
Kto wypadł najlepiej?
Polskie marki kosmetyczne z największą liczbą obserwatorów na Instagramie
Semilac jest marką kosmetyczną z największą liczbą obserwatorów na Instagramie (471 tys.)
Na drugim miejscu znalazła się marka Inglot (408 tys.).
Trzecie miejsce zajęła marka OnlyBio (265 tys.).
Najpopularniejsze polskie marki kosmetyczne pod względem zaangażowania obserwatorów
Ranking popularności pod względem generowanego zaangażowania został podzielony na dwie grupy: duże marki mające więcej niż 20 tys. obserwatorów na Instagramie oraz mniejsze mniejsze, które zbudowały społeczność w przedziale od 3 do 20 tysięcy obserwatorów.
Czytaj także: Czy AI wyeliminuje "czynnik ludzki" i zastąpi influencerów?
Wskaźnik zaangażowania (ang. engagement rate) to miara, która pokazuje, jak bardzo użytkownicy mediów społecznościowych angażują się w treści opublikowane na danym profilu. Przy wyliczeniach bierze się pod uwagę między innymi liczbę wyświetleń, komentarzy, czy udostępnień. Ze względu na ograniczenia w API Instagrama na potrzeby rankingu przeanalizowane zostały wyłącznie profile biznesowe (profesjonalne) marek.
Duże marki (20k+ obserwatorów)
Your Kaya to marka kosmetyczna, która znalazła się na pierwszym miejscu wśród marek najmocniej angażujących obserwatorów (wskaźnik zaangażowania 1.773).
Drugą w kolejności marką umiejętnie angażującą obserwujących okazała się marla Apollca (wskaźnik zaangażowania 0.838)
Na trzecim miejscu uplasowała się marka Veoli Botanica (wskaźnik zaangażowania 0.522).
Mniejsze marki (pomiędzy 3k a 20k obserwatorów)
Mniejsze marki kosmetyczne także świetnie angażują użytkowników w swoje działania.
Ecocera to marka, która w tym zestawieniu zajęła pierwsze miejsce (wskaźnik zaangażowania obserwatorów 1.740)
Na drugim miejscu znalazła się marka Ava Laboratorium (wskaźnik zaangażowania 1.349)
Trzecie miejsce zajęła marka Jantar (wskaźnik zaangażowania 0.972)
NapoleonCat to narzędzie do zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych oraz ich analizy.