StoryEditor
Marketing i media
07.11.2023 11:58

Jak zamieniać followersów w klientów? [WEBINAR]

Czy Twoi odbiorcy klikają, czy konsumują produkty? / Shutterstock
Media społecznościowe są jednym z najchętniej wykorzystywanych kanałów promocji przez firmy kosmetyczne. Pytanie – jaki jest skutek takich działań. Chodzi o kliki czy o sprzedaż? Jeśli o sprzedaż, to jak zamieniać followersów w klientów? Wiedzą na ten temat podzieli się Dolores Greń, wykładowca, praktyk, strateg marketingowy, certyfikowany trener biznesu podczas webinaru, który odbędzie się 21 listopada o godz. 11.00 w ramach szkoleniowego cyklu Wiadomości Kosmetycznych dla branży beauty.

Klikamy, przesuwamy, scrollujemy i tak setki razy dziennie. W przebodźcowanym świecie XXI wieku najcenniejszą walutą stała się uwaga. Branża kosmetyczna nie ma łatwo, nowości produktowe wyrastają jak grzyby po deszczu, każdy chciałby sprzedać. A jako konsumenci lubimy oglądać, podziwiać, inspirować się. Może damy lajka, ale czy kupimy? Kto wie…

Firmy kosmetyczne aby zostać zauważone tworzą coraz atrakcyjniejszy content, co wymaga zaangażowania czasu, zespołu, środków. A przecież najważniejszym celem działań marketingowych powinno być zarabianie. Każdy punkt styku klienta powinien przybliżać nas do tego celu. Czy Twoi odbiorcy klikają, czy konsumują produkty? Nad tym zastanowimy się podczas webinaru szkoleniowego, który odbędzie się już 21 listopada w ramach cyklu szkoleniowego Wiadomości Kosmetycznych. 

 

Dla kogo webinar?

  • Dla managerów, brand managerów, product managerów firm z branży health&beauty.
  • Dla działów marketingu, specjalistów ds. reklam, social mediów
  • Dla działów handlowych, trade marketingu firm z branży kosmetycznej
  • Dla agencji reklamowych, agencji SEO, SEM

 

Poruszane zagadnienia:

 

ŚWIADOMOŚĆ

  • Marketing i jego cele strategiczne – które Z wybierasz - zasięgi czy zakupy
  • Czy wykorzystujesz wszystkie 7 ról marketingu? Czy jak inni informujesz?
  • Zasada 10x i 100 dni w marketingu strategicznym – dobrze znaczy dużo, nie odwrotnie
  • Rozum kontra serce – czy ma być pięknie, czy skutecznie w content marketingu?

 

PROCESY

  • Model PDCA – jak stale ulepszać swoje efekty i testować działania marketingowe
  • Młotek, czy gwóźdź – dlaczego pomysły i nowości są wrogiem marketingu?

 

DANE

  • Data driven marketing – co dają nam dane i czy ograbiają nas z kreatywności?
  • Wskaźniki marketingowe krok po kroku – po co nam procenty i liczby?
  • Poznawanie klienta – NPS, net promoter score, satysfakcja to czuły indykator 

 

LEJEK MARKETINGOWY

  • Szum komunikacyjny – jak przyciągnąć uwagę Klienta w dobie chaosu informacyjnego na zasadzie AIDA
  • 3 krytyczne punkty w lejku marketingowym – bądź ich świadomy i łataj dziury
  • Lepszy nowy, czy lojalny klient? Zasada dziurawego wiadra.
  • Powrót klienta – wskaźnik CRR, lojalność celem biznesowym 

 

Z webinaru dowiesz się:

  • Jak powinien działać marketing strategiczny
  • Jak efektywnie projektować działania marketingowe
  • Jak  programować działania, aby nie wiązały się z dużymi nakładami
  • Jak pogłębiać, a nie poszerzać działania marketingowe
  • Jak wytyczać lejek marketingowy skorelowany ze sprzedażą
  • Które punkty lejka są kluczowe na ścieżce klienta i gdzie możesz tracić
  • Jakie dwa wskaźniki marketingowe powinieneś monitorować
  • Jak wyciągać wnioski po nieudanych kampaniach
  • Jak podchodzić do marketingu projektowo, procesowo

 

EKSPERTKA

Dolores Greń – strateg marketingowy, pomaga branży beauty świadomie podchodzić do marketingu, zarządzania, ścieżki klienta, aby osiągać cele biznesowe. Pracuje z firmami jako konsultant, szkoleniowiec, jest autorką publikacji, wykładowcą akademickim. 

Związana m.in. z Wyższą Szkołą Inżynierii i Zdrowia w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia z „Marketingu usług kosmetologicznych”, a także Collegium da Vinci, czy Uniwersytetem Szczecińskim.

image

Dolores Greń Mature Marketing, strateg marketingowy

materiały prasowe
Autorka publikacji w czasopismach branżowych „Beauty Forum”, „Wiadomości kosmetyczne”, „Kosmetologia estetyczna”. Na koncie ponad 3000 godzin spędzonych w sali szkoleniowej i konsultacjach.

Praktyk, manager, związana aktywnie z marketingiem od 15 lat, pracowała po stronie agencji reklamowych, przez 7 lat szefowała działom marketingu w firmach rodzinnych, korporacjach, głównie z branży health&beauty. Współpracowała z markami i dystrybutorami: Tołpa, Superpharm, Silcare, Clochee, Cosmedix, Ayuna, Dr Max, Este Group.

Absolwentka MBA Business Trends, certyfikowany Trener biznesu. Z wykształcenia biolog, kosmetolog, ukończyła program Charted Instytute of Marketing in London, Orka Brand Academy Kopenhaga.

 

Start webinaru: wtorek 21 listopada, godz. 11.00. Kup dostęp: tutaj

 

Obejrzyj także wywiad z Dolores Greń w rmach cyklu Beauty Rozmowy Wiadomości Kosmetycznych 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
14.01.2025 07:56
L‘Oréal Paris debiutuje z serią podcastów o urodzie
Podcast to odpowiedź L’Oréal Paris na potrzeby klientów i klientek marki, szukających dodatkowej wiedzy, połączonej z praktycznym wykorzystaniem produktów marki. L‘Oréal Paris

14 stycznia debiutuje seria podcastów L‘Oréal Paris – „Rozmowy Tego Warte”. Premierowy odcinek, zatytułowany „Obalamy mity z głową”, otwiera cykl dziesięciu spotkań, publikowanych co miesiąc. Tematem przewodnim rozmów będzie pielęgnacja i piękno.

Piękno zaczyna się od słuchania siebie – to motto, przyświecające nowemu projektowi L’Oréal Paris. 

Podcast „Rozmowy Tego Warte” ma odkrywać szeroki wachlarz zagadnień, związanych z urodą. Odcinki będą zgłębiać naukowe aspekty pielęgnacji skóry, innowacyjne podejścia do stylizacji włosów oraz sztukę perfekcyjnego makijażu. Wszystko to zostanie wzbogacone o osobiste historie, eksperckie porady i inspirujące opowieści zaproszonych gości. 

W dyskusjach wezmą udział: eksperci, ambasadorzy marki, influencerzy, celebryci oraz konsumenci, dzielący się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wraz z odcinkami zmieniają się goście, a także prowadzący. Wśród nich znajdą się m.in. Aleksandra Pawlik (influencerka, podcasterka) czy Martyna Peache.me (skin influnecerka), a z gości – Maks Behr (prezenter telewizyjny), czy Julia Wieniawa – ambasadorka marki L’Oréal Paris.

Każdy temat do odcinków podcastu został stworzony na podstawie potrzeb konsumentów, zmapowanych dzięki pogłębionemu social listeningowi, wykonanemu przez zespół. Ma być to odpowiedź L’Oréal Paris na potrzeby klientów i klientek marki, szukających dodatkowej wiedzy, połączonej z praktycznym wykorzystaniem produktów marki. 

Łącząc jednocześnie przyjemne z pożytecznym, podano to w formie najpopularniejszego touchpointu ostatniego roku, czyli podcastów. 

Celem projektu jest zbudowanie większej świadomości marki oraz jej ekspertyzy w kategorii pielęgnacji skóry, włosów czy makijażu oraz zmniejszenie dystansu marki do konsumentów, odpowiadając na ich konkretne potrzeby.

Pierwszy odcinek pt. „Obalamy mity z głową” pojawi się 14 stycznia na platformie YouTube marki L’Oréal Paris, a kolejny odcinek pojawi się już w lutym 2025 roku. Serię można śledzić na oficjalnym kanale YouTube L‘Oréal Paris oraz Facebooku

Za pomysł kreatywny, strategie platformy komunikacyjnej „Rozmowy Tego Warte” L’Oréal Paris odpowiada agencja McCann Polska, a za strategie komunikacji – Enyo SA.

Czytaj też: Innowacyjne minilaboratorium L‘Oréal do analizy skóry

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
13.01.2025 15:02
Sara James twarzą najnowszej kampanii Rossmanna o samoakceptacji

Największa w Polsce sieć drogerii połączyła siły z artystką młodego pokolenia, aby dotrzeć ze swoim pozytywnym przekazem o samoakceptacji i wdzięczności dla własnego ciała także do młodych ludzi.

Jak przypomina Rossmann, w ubiegłym roku w misję sieci, mówiącej o wspieraniu i pomaganiu kochać siebie na co dzień, włączyli się m.in. aktorka Maja Ostaszewska były piłkarz Kuba Błaszczykowski. Spoty z ich udziałem zostały bardzo ciepło przyjęte.

Ten ważny, pozytywny przekaz kierujemy także do pokolenia nastolatek i nastolatków. Rossmann chce im życzliwie towarzyszyć podczas budowania rytuałów higienicznych i pielęgnacyjnych oraz poszukiwania własnego looku, czy zabawy z makijażem. Tak, aby akceptowali i doceniali swoją wyjątkowość, dobrze się czuli ze sobą i w swoim ciele. I właśnie w tym wspiera nas w najnowszym spocie Sara James – wyjaśnia Rossmann.

W listopadzie ukazała się piosenka „Psycho”, zapowiadająca debiutancki album Sary. Artystka wyjaśniała wówczas, że to dla niej wyjątkowo osobisty utwór, dla którego inspiracją były jej własne doświadczenia, związane z tematem zdrowia psychicznego.

Będąc młodą osobą trzeba stawić czoła dużej presji, np. bycia porównywanym z kimś innym czy byciu pod presją spełnienia oczekiwań rodziców, nauczycieli czy swoich własnych. Czasami staje się to przytłaczające, nie tylko dla młodszych pokoleń, ale dla każdego – wyznała Sara James w informacji towarzyszącej premierze singla.

Mimo że piosenki Sary mają wiele milionów odtworzeń na Spotify, a jej Instagram obserwują setki tysięcy fanów, droga młodej artystki obfitowała nie tylko w liczne sukcesy artystyczne. Sara musiała też radzić sobie z krzywdzącym ocenami, często też hejtem – nie tylko w wymiarze artystycznym. Jako córka Polki i Nigeryjczyka Sara doświadczyła też hejtu ze względu na wygląd, co – jak sama przyznaje – miało negatywny wpływ na jej samoocenę i akceptację własnego ciała.

To właśnie tej składowej dobrostanu psychicznego dotyka najnowszy spot Rossmanna. Sara James jest w nim idealną przewodniczką: jako wiarygodna ambasadorka troski o zdrowie psychiczne i samoakceptację w pokoleniu nastolatek, Sara jest ważnym głosem nie tylko dla identyfikujących się z nią fanek.

Obok Sary w spocie Rossmanna pojawiają się też młodzi debiutanci, poproszeni o opowiedzenie własnymi słowami o tym, za co kochają, lubią lub po prostu doceniają swoje ciało. Seria ich pozornie małych gestów i prostych, szczerych słów niesie ważny autentyczny przekaz: „Twoje ciało jest twoim domem. Pokochaj je. Pokochaj siebie” – podkreśla Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. styczeń 2025 01:51