Klikamy, przesuwamy, scrollujemy i tak setki razy dziennie. W przebodźcowanym świecie XXI wieku najcenniejszą walutą stała się uwaga. Branża kosmetyczna nie ma łatwo, nowości produktowe wyrastają jak grzyby po deszczu, każdy chciałby sprzedać. A jako konsumenci lubimy oglądać, podziwiać, inspirować się. Może damy lajka, ale czy kupimy? Kto wie…
Firmy kosmetyczne aby zostać zauważone tworzą coraz atrakcyjniejszy content, co wymaga zaangażowania czasu, zespołu, środków. A przecież najważniejszym celem działań marketingowych powinno być zarabianie. Każdy punkt styku klienta powinien przybliżać nas do tego celu. Czy Twoi odbiorcy klikają, czy konsumują produkty? Nad tym zastanowimy się podczas webinaru szkoleniowego, który odbędzie się już 21 listopada w ramach cyklu szkoleniowego Wiadomości Kosmetycznych.
Dla kogo webinar?
- Dla managerów, brand managerów, product managerów firm z branży health&beauty.
- Dla działów marketingu, specjalistów ds. reklam, social mediów
- Dla działów handlowych, trade marketingu firm z branży kosmetycznej
- Dla agencji reklamowych, agencji SEO, SEM
Poruszane zagadnienia:
ŚWIADOMOŚĆ
- Marketing i jego cele strategiczne – które Z wybierasz - zasięgi czy zakupy?
- Czy wykorzystujesz wszystkie 7 ról marketingu? Czy jak inni informujesz?
- Zasada 10x i 100 dni w marketingu strategicznym – dobrze znaczy dużo, nie odwrotnie
- Rozum kontra serce – czy ma być pięknie, czy skutecznie w content marketingu?
PROCESY
- Model PDCA – jak stale ulepszać swoje efekty i testować działania marketingowe
- Młotek, czy gwóźdź – dlaczego pomysły i nowości są wrogiem marketingu?
DANE
- Data driven marketing – co dają nam dane i czy ograbiają nas z kreatywności?
- Wskaźniki marketingowe krok po kroku – po co nam procenty i liczby?
- Poznawanie klienta – NPS, net promoter score, satysfakcja to czuły indykator
LEJEK MARKETINGOWY
- Szum komunikacyjny – jak przyciągnąć uwagę Klienta w dobie chaosu informacyjnego na zasadzie AIDA
- 3 krytyczne punkty w lejku marketingowym – bądź ich świadomy i łataj dziury
- Lepszy nowy, czy lojalny klient? Zasada dziurawego wiadra.
- Powrót klienta – wskaźnik CRR, lojalność celem biznesowym
Z webinaru dowiesz się:
- Jak powinien działać marketing strategiczny
- Jak efektywnie projektować działania marketingowe
- Jak programować działania, aby nie wiązały się z dużymi nakładami
- Jak pogłębiać, a nie poszerzać działania marketingowe
- Jak wytyczać lejek marketingowy skorelowany ze sprzedażą
- Które punkty lejka są kluczowe na ścieżce klienta i gdzie możesz tracić
- Jakie dwa wskaźniki marketingowe powinieneś monitorować
- Jak wyciągać wnioski po nieudanych kampaniach
- Jak podchodzić do marketingu projektowo, procesowo
EKSPERTKA
Dolores Greń – strateg marketingowy, pomaga branży beauty świadomie podchodzić do marketingu, zarządzania, ścieżki klienta, aby osiągać cele biznesowe. Pracuje z firmami jako konsultant, szkoleniowiec, jest autorką publikacji, wykładowcą akademickim.
Związana m.in. z Wyższą Szkołą Inżynierii i Zdrowia w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia z „Marketingu usług kosmetologicznych”, a także Collegium da Vinci, czy Uniwersytetem Szczecińskim.
Autorka publikacji w czasopismach branżowych „Beauty Forum”, „Wiadomości kosmetyczne”, „Kosmetologia estetyczna”. Na koncie ponad 3000 godzin spędzonych w sali szkoleniowej i konsultacjach.Praktyk, manager, związana aktywnie z marketingiem od 15 lat, pracowała po stronie agencji reklamowych, przez 7 lat szefowała działom marketingu w firmach rodzinnych, korporacjach, głównie z branży health&beauty. Współpracowała z markami i dystrybutorami: Tołpa, Superpharm, Silcare, Clochee, Cosmedix, Ayuna, Dr Max, Este Group.
Absolwentka MBA Business Trends, certyfikowany Trener biznesu. Z wykształcenia biolog, kosmetolog, ukończyła program Charted Instytute of Marketing in London, Orka Brand Academy Kopenhaga.
Start webinaru: wtorek 21 listopada, godz. 11.00. Kup dostęp: tutaj
Obejrzyj także wywiad z Dolores Greń w rmach cyklu Beauty Rozmowy Wiadomości Kosmetycznych