StoryEditor
Biznes
10.10.2023 11:43

Kosmetyczki idą na wybory. Frekwencja zaskakuje! Kto rządziłby Polską?

Sondaż wyborczy branży beauty_wyniki_2023 / Beauty Razem
Beauty Razem – grupa zrzeszająca w internecie oraz we wspólnych projektach – kosmetologów i kosmetyczki – w sumie blisko 90 tys. członków przeprowadziła badanie frekwencji i preferencji przed wyborami parlamentarnymi, które odbędą się już 15 października. Jak wyglądałaby Polska, gdyby głosowała tylko branża beauty?

Michał Łenczyński – założyciel i lider grupy Beauty Razem, która działa w interesie  kosmetologów i kosmetyczek, przedsiębiorców i pracowników z branży beauty – przeprowadził badanie wyborczej frekwencji w tej grupie zawodowej. W anonimowym sondażu wyborczym zapytał uczestniczki i uczestników grupy (zdecydowana większość to kobiety), czy „Czy pójdziesz na wybory, gdyby odbyły się dzisiaj?”. Wyniki są wyjątkowo optymistyczne. Gdyby przełożyły się na działanie, frekwencja wyniosłaby aż 98,2 proc. (!).

image
Beauty Razem

Biorący udział w sondażu mogli również podać, na kandydatów której partii będą głosować. Gdyby parlament tworzyli uczestnicy tej ankiety, partia obecnie rządząca przepadłaby z kretesem. PiS nie dostałoby się do Sejmu, a Koalicja Obywatelska uzyskałaby 360 mandatów., czyli samodzielną większość. Nowa Lewica i ... Konfederacja uzyskałyby taką samą liczbę mandatów.

image
Beauty Razem

 

Gdyby głosy wyborców niezdecydowanych rozłożyłyby się proporcjonalnie, wyniki byłyby następujące:

image
Beauty Razem

 

Wówczas wyniki przełożyłyby się na następującą liczbę mandatów w Sejmie:

image
Beauty Razem

 

W ankiecie oddało głosy 1169 osób. Uczestnicy dla celów statystycznych określali swój wiek, płeć i miejsce zamieszkania (wieś/miasto) oraz to, jaki jest ich status zawodowy. 94,3 proc., którzy zagłosowali to kobiety, 40,1 proc. w wieku 25-34 lata, 37,4 proc. (35-44 lata), 13,4 proc. (45-54 lata), 6,2 proc. (18-24 lata), 2,3 proc. (55-64 lata), 0,6 proc. (65+). 

36,2 proc. to pracodawcy w branży beauty, 52,3 proc. – samozatrudnieni w branży beauty i 11,5 proc. – pracownicy w branży beauty.   

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
21.02.2025 16:38
Zmiany w The Fragrance Foundation UK: Vanita Sabnani Dalamal obejmuje stanowisko przewodniczącej
Vanita Sabnani Dalamal

The Fragrance Foundation UK (TFFUK) ogłosiła nową przewodniczącą – Vanitę Sabnani Dalamal, która obecnie pełni funkcję Wiceprezes ds. Transformacji, Strategii i Creative Lab w Puig. W swojej nowej roli będzie wspierana przez Jane Boardman, doświadczoną ekspertkę w dziedzinie komunikacji strategicznej, która została mianowana Wiceprzewodniczącą. Dalamal wnosi do organizacji 30 lat doświadczenia zdobytego w takich firmach jak Estée Lauder (Tom Ford Beauty) oraz Sotheby’s, co ma pomóc w dalszym rozwoju sektora perfumeryjnego w Wielkiej Brytanii.

Dalamal jest związana z firmą Puig od 2018 roku, kiedy to stworzyła globalne centrum transformacji, koncentrujące się na innowacjach, kulturze i strategii marek. Jej dotychczasowa działalność obejmowała przyspieszanie procesów kreatywnych oraz rozwijanie długofalowych strategii rynkowych. Annalise Fard, przewodnicząca komisji nominacyjnej TFFUK, podkreśliła, że proces wyboru był niezwykle konkurencyjny, a zainteresowanie stanowiskiem wykazało wielu liderów branży perfumeryjnej.

The Fragrance Foundation UK, założona w 1949 roku w Nowym Jorku przez marki Chanel, Coty, Elizabeth Arden, Guerlain i Helenę Rubinstein, działa w oparciu o trzy filary strategiczne. Pierwszym z nich jest edukacja, mająca na celu promowanie nauki zarówno wśród konsumentów, jak i pracowników branży. Drugim filarem jest inspiracja – podkreślanie różnorodności świata perfum i wspieranie innowacyjnych marek oraz trendów. Ostatnim aspektem działalności fundacji jest celebracja – wyróżnianie kreatywności i różnorodności, które napędzają rozwój branży.

Dalamal podkreśliła swoje zaangażowanie w dalszy rozwój organizacji, dążąc do transformacyjnego wzrostu sektora. Wspierana przez Boardman, która od 2015 roku zasiada w zarządzie fundacji i jest założycielką British Beauty Council, nowa przewodnicząca będzie pracować nad dalszym umacnianiem pozycji TFFUK na rynku. Jak zaznaczyła w swoim oświadczeniu, priorytetem jej kadencji będzie kontynuacja misji organizacji i dalsze wspieranie sukcesu oraz ewolucji branży perfumeryjnej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
21.02.2025 13:38
DSM-Firmenich z powodzeniem emituje obligacje warte 750 milionów euro
Firmenich

DSM-Firmenich ogłosił pomyślną emisję obligacji o wartości 750 milionów euro. Instrument finansowy posiada termin zapadalności wynoszący 11 lat, co oznacza, że obligacje będą wykupywane w 2036 roku.

Kupon obligacji został ustalony na poziomie 3,375 proc., co określa roczne oprocentowanie, jakie otrzymają inwestorzy. Emisja obligacji odbywa się w ramach istniejącej struktury wzajemnych gwarancji, w której DSM pełni rolę emitenta, a DSM-Firmenich działa jako gwarant.

Cena emisyjna obligacji wyniosła 98,875 proc. ich wartości nominalnej. Oznacza to, że rzeczywista rentowność obligacji dla inwestorów wynosi 3,5 proc. Instrumenty te zostaną notowane na Luksemburskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, co zapewnia im płynność oraz dostępność dla szerokiego grona inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych.

Środki pozyskane z emisji obligacji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne, w tym refinansowanie istniejącego zadłużenia spółki. Tego rodzaju operacje pozwalają na poprawę struktury finansowej przedsiębiorstwa oraz zabezpieczenie stabilnych źródeł finansowania na przyszłe lata.

Emisja obligacji o tak dużej wartości i długim terminie zapadalności świadczy o zaufaniu inwestorów do DSM-Firmenich oraz jego strategii finansowej. Korzystne warunki emisji, w tym relatywnie niska rentowność na poziomie 3,5 proc., odzwierciedlają dobrą ocenę kredytową spółki oraz jej zdolność do pozyskiwania kapitału na rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 10:03