StoryEditor
Biznes
14.05.2020 00:00

Jak przetrwać obecny kryzys w firmie rodzinnej? Family Business Week już 18 maja

Czy mam płynność finansową, aby przejść ten kryzys? Czy naruszać majątek prywatny, żeby ratować biznes? Jak udowodnić wartość firmy przy sprzedaży? Jak planować strategię rozwoju i inwestycje? Czy w Polsce dzięki Covid-19 narodzi się lokalny patriotyzm? – to tylko niektóre z tematów tegorocznego Family Business Week. O dylematach firm rodzinnych w czasie kryzysu będą rozmawiać wybitni eksperci. Dla czytelników „Wiadomości Kosmetycznych” 20 proc. zniżki przy rejestracji!

Epidemia koronawirusa w Polsce i na świecie przewróciła biznesową rzeczywistość do góry nogami. Kryzys gospodarczy i wyzwania, które pojawiły się nagle zaskoczyły niejednego przedsiębiorcę. Przetrwają tylko najsilniejsi, Ci którzy znajdą receptę na sukces w czasie kryzysu – prognozują eksperci Instytutu Biznesu Rodzinnego, który jest organizatorem Międzynarodowego Biznesu Firm Rodzinnych. Tegoroczna edycja konferencji pod hasłem "Dylematy rodzin biznesowych podczas pandemii COVID-19" rozpoczyna się już 18 maja. 

W tym roku Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych odbędzie się w strefie online i został tak zaprojektowany, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom rodzin biznesowych, które zmagają się z kryzysem i turbulencjami.  
Zmieniona formuła wydarzenia to 5 dni (18-22 maja 2020), które pozwalają systemowo spojrzeć na obszar przedsiębiorstwa, przywództwa, majątku, rodziny właścicielskiej oraz globalnego otoczenia firmy.
Każdego dnia podczas konferencji zostanie poruszony inny temat związany z systemowym zarządzaniem firmą rodzinną – ujęty praktycznie przez międzynarodowych ekspertów oraz właścicieli firm rodzinnych z Polski i ze świata. 

Wśród prelegentów znajdą się m.in. Roman Wieczorek – były wiceprezes światowego zarządu Skanska; przedstawiciel największej rodziny biznesowej w Europie –  Antoine Mayaud z rodziny Mulliez (właścicieli m.in. sieci Auchan, Leroy Merlin, Decathlon); dr Adrianna Lewandowska – prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, międzynarodowy ekspert i doradca przedsiębiorstw rodzinnych; Greg McCann, który podejmie się tematu zarządzania firmą rodzinną w burzliwych czasach oraz pionier w branży doradztwa dla firm rodzinnych David Bork, którego inspirującą książkę,,The little red book of family business‘‘ uczestnicy mogą odebrać w ramach prezentu. 

O szczegółach wydarzenia opowiada tutaj dr Adrianna Lewandowska, inicjatorka kongresu.

Pełny program wydarzenia jest dostępny tutaj: https://familybusinessweek.pl 

Organizatorzy przygotowali specjalny rabat dla czytelników „Wiadomości Kosmetycznych”. Na hasło dylematy wpisane przy rejestracji, użytkownik otrzyma 20% zniżki na udział w wydarzeniu.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
21.02.2025 16:38
Zmiany w The Fragrance Foundation UK: Vanita Sabnani Dalamal obejmuje stanowisko przewodniczącej
Vanita Sabnani Dalamal

The Fragrance Foundation UK (TFFUK) ogłosiła nową przewodniczącą – Vanitę Sabnani Dalamal, która obecnie pełni funkcję Wiceprezes ds. Transformacji, Strategii i Creative Lab w Puig. W swojej nowej roli będzie wspierana przez Jane Boardman, doświadczoną ekspertkę w dziedzinie komunikacji strategicznej, która została mianowana Wiceprzewodniczącą. Dalamal wnosi do organizacji 30 lat doświadczenia zdobytego w takich firmach jak Estée Lauder (Tom Ford Beauty) oraz Sotheby’s, co ma pomóc w dalszym rozwoju sektora perfumeryjnego w Wielkiej Brytanii.

Dalamal jest związana z firmą Puig od 2018 roku, kiedy to stworzyła globalne centrum transformacji, koncentrujące się na innowacjach, kulturze i strategii marek. Jej dotychczasowa działalność obejmowała przyspieszanie procesów kreatywnych oraz rozwijanie długofalowych strategii rynkowych. Annalise Fard, przewodnicząca komisji nominacyjnej TFFUK, podkreśliła, że proces wyboru był niezwykle konkurencyjny, a zainteresowanie stanowiskiem wykazało wielu liderów branży perfumeryjnej.

The Fragrance Foundation UK, założona w 1949 roku w Nowym Jorku przez marki Chanel, Coty, Elizabeth Arden, Guerlain i Helenę Rubinstein, działa w oparciu o trzy filary strategiczne. Pierwszym z nich jest edukacja, mająca na celu promowanie nauki zarówno wśród konsumentów, jak i pracowników branży. Drugim filarem jest inspiracja – podkreślanie różnorodności świata perfum i wspieranie innowacyjnych marek oraz trendów. Ostatnim aspektem działalności fundacji jest celebracja – wyróżnianie kreatywności i różnorodności, które napędzają rozwój branży.

Dalamal podkreśliła swoje zaangażowanie w dalszy rozwój organizacji, dążąc do transformacyjnego wzrostu sektora. Wspierana przez Boardman, która od 2015 roku zasiada w zarządzie fundacji i jest założycielką British Beauty Council, nowa przewodnicząca będzie pracować nad dalszym umacnianiem pozycji TFFUK na rynku. Jak zaznaczyła w swoim oświadczeniu, priorytetem jej kadencji będzie kontynuacja misji organizacji i dalsze wspieranie sukcesu oraz ewolucji branży perfumeryjnej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
21.02.2025 13:38
DSM-Firmenich z powodzeniem emituje obligacje warte 750 milionów euro
Firmenich

DSM-Firmenich ogłosił pomyślną emisję obligacji o wartości 750 milionów euro. Instrument finansowy posiada termin zapadalności wynoszący 11 lat, co oznacza, że obligacje będą wykupywane w 2036 roku.

Kupon obligacji został ustalony na poziomie 3,375 proc., co określa roczne oprocentowanie, jakie otrzymają inwestorzy. Emisja obligacji odbywa się w ramach istniejącej struktury wzajemnych gwarancji, w której DSM pełni rolę emitenta, a DSM-Firmenich działa jako gwarant.

Cena emisyjna obligacji wyniosła 98,875 proc. ich wartości nominalnej. Oznacza to, że rzeczywista rentowność obligacji dla inwestorów wynosi 3,5 proc. Instrumenty te zostaną notowane na Luksemburskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, co zapewnia im płynność oraz dostępność dla szerokiego grona inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych.

Środki pozyskane z emisji obligacji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne, w tym refinansowanie istniejącego zadłużenia spółki. Tego rodzaju operacje pozwalają na poprawę struktury finansowej przedsiębiorstwa oraz zabezpieczenie stabilnych źródeł finansowania na przyszłe lata.

Emisja obligacji o tak dużej wartości i długim terminie zapadalności świadczy o zaufaniu inwestorów do DSM-Firmenich oraz jego strategii finansowej. Korzystne warunki emisji, w tym relatywnie niska rentowność na poziomie 3,5 proc., odzwierciedlają dobrą ocenę kredytową spółki oraz jej zdolność do pozyskiwania kapitału na rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. luty 2025 00:59