- Oczekuje się, że branża kosmetyczna w Indonezji, napędzana pozytywnym wzrostem gospodarczym wspieranym przez duże inwestycje produkcyjne, wzrośnie w złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) o 8,4 proc. - z 70,3 bln rupii indonezyjskich (5 mld dolarów) w 2018 roku do 105,1 bln rupii indonezyjskich (7 mld dolarów) do 2023 roku – podaje GlobalData, wiodąca firma zajmująca się analizą danych.
Raport GlobalData „Profil kraju: kosmetyki i przybory toaletowe w Indonezji” ujawnia, że produkty do pielęgnacji skóry, które miały największy udział w wartości 31,1 proc. w 2018 roku, mają odnotować najszybszy wzrost o wartości CAGR wynoszącej 9,6 proc. w latach 2018–2023.
- Oczekuje się, że rosnąca populacja i malejąca stopa bezrobocia będą napędzać rozwój przemysłu w Indonezji, ponieważ konsumenci stają się bardziej świadomi wizerunku i zaczynają wybierać kosmetyki i produkty toaletowe - mówi Anugna Victor, analityk ds. konsumentów w GlobalData.
Raport wskazuje ponadto, że udział Indonezji w rynku w regionie Azji i Pacyfiku (APAC), który wynosił 3,1 proc. w 2018 roku, prawdopodobnie utrzyma się do 2023 roku. Prognozuje się, że konsumpcja na mieszkańca (PCC) kosmetyków w Indonezji, która w 2018 roku była niska i wyniosła 9,5 jednostki w porównaniu z APAC i poziomem światowym, wzrośnie do 11,6 jednostek do 2023 roku.
Unilever, Procter & Gamble i L’Oreal SA byli wiodącymi graczami rynkowymi w Indonezji, podczas gdy Pond’s, Lifebuoy i Sunsilk były najlepszymi markami w 2018 roku. Hipermarkety i supermarkety oraz sklepy spożywcze były kluczowymi kanałami zakupu kosmetyków i produktów toaletowych w Indonezji. Produkty marek własnych stanowiły niski poziom penetracji 0,5 proc. wartości w 2018 roku.
- Ponieważ wymagający konsumenci w Indonezji stają się coraz bardziej świadomi szkodliwego wpływu chemikaliów stosowanych w kosmetykach, popyt na produkty z naturalnymi deklaracjami wzrośnie w przyszłości – podsumowuje Anugna Victor.