Podczas konferencji prasowej inaugurującej targi Taiwan Beauty Show 2019, które odbywały się w dniach 19-21 września w World Trade Center w Tajpej, kilka uwag dotyczących wydarzenia i przemysłu kosmetycznego wygłosił Walter M. S. Yeh, prezes i dyrektor generalny Tajwańskiej Rady Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA).
Jak podkreślił prezes TAITRA, wartość światowego rynku przemysłu kosmetycznego w 2017 roku sięgnęła prawie 480 mld dolarów, co stanowi wzrost o 4,9 procent w porównaniu do 2016 roku. Szacuje się, że do 2021 roku globalny rynek kosmetyczny będzie wart 601 mld dolarów. W tym region Azji i Pacyfiku pozostaje największym rynkiem konsumenckim na świecie jeśli chodzi o kosmetyki, z udziałem w rynku wynoszącym 30 proc.
W tym samym roku eksport produktów kosmetycznych z Tajwanu osiągnął 832 mln dolarów, a jego główne kraje eksportowe to Chiny, Hongkong, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Japonia. Biorąc pod uwagę przyszły rozwój branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji skóry, w 2016 roku TAITRA rozpoczęła jedyne targi kosmetyczne na Tajwanie, które koncentrują się na B2B, Taiwan International Beauty Show, pomagając tajwańskim firmom we wprowadzaniu wysokiej jakości produktów na rynek globalny.
Przemysł kosmetyczny wciąż się rozwija pomimo spowolnienia gospodarczego
- Wraz ze wzrostem globalnego standardu życia konsumentów, popyt na kosmetyki rośnie, nawet w czasach spowolnienia gospodarczego. Ze względu na nasze starzejące się społeczeństwa, szczególnie wzrasta zapotrzebowanie na produkty przeciwstarzeniowe - podkreślił na konferencji prezes Walter Yeh.
Oprócz Taiwan Beauty Show, jak wspomniał, TAITRA, organizuje szereg wydarzeń, które mają pomóc tajwańskim producentom w rozwoju ich działalności. Na przykład w kwietniu zorganizowała w Malezji „pop-up shop” Taiwan Beauty. Zaproszono także media zagraniczne na Tajwan, a celem tej wizyty było ustanowienie marki „Taiwan Beauty” na azjatyckich rynkach docelowych.
- Jednocześnie oferujemy programy brandingowe, które pomagają firmom przekształcić się z producentów OEM w stworzenie własnych marek. Dzięki tego rodzaju wydarzeniom mamy nadzieję skonsolidować markę „Taiwan Beauty”, zarówno w branży kosmetycznej Azji, jak i na całym świecie. TAITRA pracuje nad ustanowieniem Taiwan Beauty Show jako kluczowej platformy zakupowej w Azji - dodał.
Do udziału w wydarzeniu show pod nazwą "Sourcing Taiwan", koncentrującym się na sprzęcie medycznym, kosmetykach i produktach konsumenckich. zaproszono ponad 100 globalnych nabywców, w tym dwie najlepsze francuskie firmy, HAVEA GROUP i SEPHORA, a także Trade House z Rosji, Powerwave z Australii i Parkson Group z Malezji.
- TAITRA organizuje Taiwan Beauty International Show od 2016 roku, aby pomóc krajowym producentom zrozumieć ogromne możliwości biznesowe.To obecnie jedyne targi B2B w tajwańskim przemyśle kosmetycznym, które mają pomóc tajwańskim przedsiębiorstwom zarówno w eksporcie, jak i eksploracji rynku w sposób wydajny i opłacalny. Oczekuję, że Taiwan Beauty Show stanie się główną platformą zakupów marek, a ponadto wiodącym wydarzeniem w azjatyckim przemyśle kosmetycznym - podsumował Walter Yeh podczas konferencji prasowej otwierającej targi w Tajpej.