Takie są wyniki raportu Mintel Managing a Healthy Lifestyle UK 2018 z badania przeprowadzonego wśród 2000 użytkowników Internetu w wieku 16+ w sierpniu 2018 roku.
Nowy Rok to pora postanowień, kiedy ludzie tradycyjnie planują zdrowiej odżywiać się i wykonywać więcej ćwiczeń, ale połowa młodych Brytyjczyków przyznaje, że po prostu nie dbają o zdrowy styl życia. Według nowych badań Mintela, 49 proc. osób poniżej 25. roku życia z Wielkiej Brytanii twierdzi, że jest to zwykły brak motywacji, który uniemożliwia im częstsze stosowanie zdrowych nawyków.
Kobiety nudzą się, nie mają czasu i pieniędzy
Młode kobiety w tym kraju stwierdziły, że brak motywacji jest przyczyną faktu, że nie są tak zdrowe, jak mogłyby być, a około sześć na dziesięć (57 proc.) kobiet w wieku 16-24 lat przyznaje, że nie ma zdrowych nawyków najczęściej z tego powodu.
Stanowi to wyraźną różnicę w stosunku do kobiet powyżej 65. roku życia, z których zaledwie 21 proc. zgadza się, że brak motywacji jest czynnikiem, który wpływa na niezdrowy styl życia. Tymczasem połowa starszych Brytyjek (powyżej 65. roku życia) twierdzi, że już robi tak dużo, jak to możliwe, aby przestrzegać zdrowych nawyków, w porównaniu do zaledwie 6 proc. osób poniżej 25. roku życia.
Fakt, że już ćwiczą (13 proc.), koszty (26 proc.), zaangażowanie:"już robię tyle, ile mogę" (24 proc.), brak czasu (21 proc.) i "to jest nudne" (17 proc.), stanowią piątkę powodów, dla których nie przestrzegają zdrowych nawyków częściej. Ogólnie tylko połowa (47 proc.) Brytyjek twierdzi, że są tak sprawne, jak być powinne.
Opodatkowanie niezdrowej żywności i napojów? Jesteśmy za!
Chociaż brak motywacji utrudnia zdrowy styl życia, wielu konsumentów opowiada się za podejściem kija i marchewki, aby pomóc im w poprawie diety -około sześciu na dziesięciu (60 proc.) Brytyjczyków popiera podatki od niezdrowej żywności i napojów.
Porady, w jaki sposób wprowadzić niewielkie zmiany w ich stylu życia, aby był zdrowszy, mają duży wpływ na 65 proc. dorosłych i 71 proc. osób w wieku poniżej 45 lat. Jeden na dwudziestu (6 proc.) Brytyjczyków twierdzi, że tak naprawdę nie wiedzą, czym są zdrowe nawyki.
Konsumenci w UK również chcą być zachęcani do dobrego – 63 proc. dorosłych chciałoby, aby marki wynagradzały je za prowadzenie zdrowego stylu życia i aż 76 proc. osób młodych. Uważają też, że pracodawcy mają do odegrania dużą rolę w tej dziedzinie, a 62 proc. pracowników chce, aby ich pracodawca zachęcał do zdrowych nawyków w pracy.
Dobry wygląd jest szczególnie silnym bodźcem do prowadzenia zdrowszego trybu życia. Około połowa (48 proc.) kobiet twierdzi, że "chęć poprawy swojego wyglądu" zachęciłaby je do prowadzenia zdrowszego trybu życia w porównaniu z 35 proc. mężczyzn. Wśród osób młodszych, czyli poniżej 25. roku życia uważa tak aż 55 proc.
Eksperci podkreślają, że Wielka Brytania stoi w obliczu kryzysu związanego z otyłością, a konsumenci zdają sobie sprawę, że aby rozwiązać ten problem, konieczne są zdecydowane działania - nawet jeśli uderzą ich one po kieszeni.