StoryEditor
Eksport
10.02.2022 00:00

Targi Cosmoprof Bologna ruszyły ze sprzedażą biletów

Organizator Cosmoprof Bologna po niedawnej zmianie terminu najbliższych targów, ruszył ze sprzedażą biletów. Branża liczy na to, że największe targi kosmetyczne na świecie odbędą się w tym roku stacjonarnie i bez przeszkód.

Cosmoprof Worldwide Bologna to największe targi kosmetyczne, w których uczestniczą producenci kosmetyków z całego świata. Dwa ostatnie lata, tak jak dla całej branży wystawienniczej, były dla organizatorów trudne. Wydarzenie stacjonarne z konieczności przekształciło się w cyfrowe i odbywało się pod nazwą WeCosmoprof.

Wszystko wskazuje jednak na to, że w tym roku targi mają szansę odbyć się już w normalnym trybie stacjonarnym, choć jeszcze do niedawna było to pod znakiem zapytania. Z powodu niepewności wywołanej nowymi wariantami koronawirusa i związanymi z tym obostrzeniami, imprezy targowe we Włoszech były odwoływane lub wstrzymywano się z publikacją dat, kiedy się odbędą.

Czytaj: Targi Cosmoprof w Bolonii pod znakiem zapytania  

Organizator Cosmoprof Worldwide Bologna również w styczniu br. zmienił termin targów. Były planowane na 10-14 marca, a zgodnie z najnowszą informacją odbędą się w dn. 28 kwietnia - 2 maja.

„Decyzja o przesunięciu imprezy na 28 kwietnia - 2 maja, choć bolesna, jest wynikiem odpowiedzialnego dialogu z naszymi partnerami. Dzięki zmianie terminu nasi goście zza granicy, będą w stanie łatwiej i z większym spokojem zorganizować wizytę w w Bolonii" - mówił wówczas Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere Cosmoprof.

„Branża kosmetyczna ma silną potrzebę udziału w wydarzeniach w realu. Przekładając edycję 2022 na 28 kwietnia - 2 maja, możemy pomóc naszym partnerom lepiej zorganizować ich wizytę na targach” –  podkreślał Enrico Zannini, dyrektor generalny BolognaFiere Cosmoprof. Poinformował też, że udział w targach potwierdziło 2700 wystawców.  

Osoby, które chcą uczestniczyć w Cosmoprof Worldwide Bologna muszą przedstawić certyfikat szczepienia (nie musi to być szczepionka, która jest autoryzowana we Włoszech) lub mieć status ozdrowieńca (ważny 6 miesięcy od przechorowania i wykonać test na Covid.

Weź udział w 10. Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 24 maja w ramach Retail Trends 2022. Wstęp dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny. Trwa rejestracja

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. kwiecień 2025 20:04