StoryEditor
Eksport
03.02.2020 00:00

Tajwan walczy z koronawirusem: wprowadzono specjalne środki bezpieczeństwa

W odpowiedzi na globalny wybuch nowego koronawirusa (2019-nCoV lub Wuhan Pneumonia) Tajwan szybko zareagował. Rząd Tajwanu podjął kompleksowe działania w celu ochrony zdrowia ludności przed globalnym wybuchem epidemii a Tajwańskie Centrum Kontroli Chorób (TCDC) natychmiast aktywowało Centralne Centrum Epidemii Dowodzenia (CECC) by zapewnić mieszkańcom i odwiedzającym wyspę bezpieczeństwo.

Jak podkreśla Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA), wszystkie wydarzenia i działania organizowane przez tę organizację  dla międzynarodowych gości odbywają się w pełnej i rygorystycznej zgodności z przepisami BHP i nie ma żadnego zagrożenia dla targów i miejsc spotkań na Tajwanie. Przez całą  drogę z lotniska do hotelu na miejsce i z powrotem odwiedzający mogą być pewni, że będą mogli bezpiecznie odwiedzić Tajwan.
 
W niezwykle mało prawdopodobnym przypadku, gdy ktokolwiek wykaże objawy nowego koronawirusa - lub jakiejkolwiek innej choroby - odwiedzający mogą być pewni, że tajwański system opieki zdrowotnej i sektor medyczny jest stale klasyfikowany jako jeden z najlepszych systemów opieki zdrowotnej na świecie.
Goście mogą oczekiwać najwyższych standardów pomocy medycznej, w tym wielu sal zabiegowych pod ręką z najbardziej zaawansowanym sprzętem medycznym dostępnym na całym świecie.

Środki podejmowane w celu skutecznego kontrolowania rozprzestrzeniania się nowego koronawirusa na Tajwanie obejmują: 
• Obsługę aktywnych systemów nadzoru i badań przesiewowych w celu kontroli chorób, takich jak termiczne skanowanie obrazów w podczerwieni (ITIS), na wszystkich głównych lotniskach i portach w celu zapewnienia bezpieczeństwa i dobre samopoczucie odwiedzających Tajwan. 
• Odwiedzający, u których występują takie objawy, jak gorączka lub kaszel przybywając na Tajwan muszą powiadomić funkcjonariusza na stacji kwarantanny na lotnisku lub w porcie.
 • Jeśli wyżej wymienione objawy pojawią się w ciągu 14 dni po przybyciu na Tajwan, osoby chore muszą natychmiast założyć maskę chirurgiczną i zadzwonić na linię zapobiegania epidemii 1922 w celu natychmiastowej pomocy lekarskiej. Brak zgłoszenia zgodnie z prawdą zostanie ukarany grzywną zgodnie z art. 69 ustawy o zapobieganiu i leczeniu chorób zakaźnych. 
• W ciągu 24 godzin tajwańskie instytucje medyczne muszą zgłosić i odizolować pacjentów z gorączką powyżej 38 stopni, pacjentów z objawami oddechowymi, takimi jak kaszel i objawy zapalenia płuc, oraz pacjenci, którzy byli w Wuhan w Chinach w ciągu ostatnich 14 dni przed wystąpieniem choroby. Nieprzestrzeganie przepisów spowoduje maksymalną karę w wysokości 2 milionów TWD. 
• Ćwiczenia kontroli zakażeń są prowadzone lokalnie na Tajwanie w placówkach opieki zdrowotnej, aby zminimalizować wpływ epidemii, wydano też wytyczne dla transportu publicznego, zgromadzeń publicznych i instytucji edukacyjnych dotyczące środków zapobiegawczych w celu zmniejszenia ryzyka rozprzestrzeniania się nowego koronawirusa. 
• Na odwiedzających Tajwan z Chin, które są źródłem nowego koronawirusa, nałożono surowe ograniczenia, w tym zakazanie, odraczanie i zawieszanie aplikacji turystycznych, studenckich i biznesowych. Bardziej szczegółowe informacje można znaleźć pod tym linkiem: https://www.cdc.gov.tw/En/Bulletin/Detail/AbXx37glDFCRtGihlDGOm A? Typeid = 158
 
Aby uzyskać więcej informacji, warto odwiedzić stronę internetową CDC na Tajwanie pod adresem http://www.cdc.gov.tw lub zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii zgłaszania chorób i konsultacji, 1922 (lub 0800-001922). WHO ostrzegła, że nowy koronawirus rozprzestrzenia się w Chinach i na całym świecie. Jednak według stanu na 31 stycznia 2020 r. na Tajwanie odnotowano tylko 9 potwierdzonych przypadków wirusa z zerową liczbą zgonów, a osoby z chorobą znajdują się w stabilnym i nie zagrażającym życiu stanie. Najbardziej aktualny raport można znaleźć na stronie internetowej WHO: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
25.03.2025 15:20
Europejski przemysł kosmetyczny przeciwko unijnym taryfom odwetowym na amerykańskie produkty
Canva

Wiodące europejskie koncerny kosmetyczne, w tym L’Oréal, apelują do Komisji Europejskiej o usunięcie amerykańskich kosmetyków z listy planowanych taryf odwetowych. Powodem ich sprzeciwu jest obawa przed możliwymi kontrdziałaniami ze strony Stanów Zjednoczonych, które mogłyby poważnie zaszkodzić jednemu z kluczowych sektorów eksportowych Unii Europejskiej.

Lista potencjalnych taryf została opracowana przez Komisję Europejską w odpowiedzi na wcześniejsze cła na stal i aluminium nałożone przez administrację Donalda Trumpa. Wśród produktów, które mogą zostać objęte dodatkowymi opłatami, znalazły się kosmetyki – perfumy oraz produkty do makijażu. Przedstawiciele branży wskazują, że takie posunięcie może prowadzić do dalszej eskalacji handlowej i odbić się negatywnie na europejskich firmach.

Prezes L’Oréal, Nicolas Hieronimus, wraz z piętnastoma innymi liderami branży kosmetycznej, spotkał się z przedstawicielami UE, by przedstawić argumenty przeciwko objęciu kosmetyków taryfami. Firmy zrzeszone m.in. w sojuszu Value of Beauty, w tym niemiecki Beiersdorf, podkreślają, że europejscy producenci kosmetyków są eksporterami netto do Stanów Zjednoczonych, co czyni ich szczególnie podatnymi na ewentualne środki odwetowe.

Według danych branżowych, europejskie marki kosmetyczne zatrudniają niemal 2 miliony osób w całej Unii Europejskiej i w 2023 roku przyczyniły się do wygenerowania około 180 miliardów euro wartości dodanej dla gospodarki regionu. Eksperci ostrzegają, że wprowadzenie ceł może doprowadzić do wzrostu cen, spadku popytu na rynku amerykańskim i utraty udziałów rynkowych, co z kolei zagraża rentowności, stabilności zatrudnienia i ciągłości globalnych łańcuchów dostaw.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.03.2025 15:02
Cosmoprof 2025: polskie kosmetyki podbijają Włochy!
Polskie Stoisko Narodowe na targach Cosmoprof 2025 znajdziemy w sektorach G20-H21, hala 16Cosmoprof mat.pras.

Bogata i różnorodna oferta, naturalne składniki i wysoka jakość przy zachowaniu konkurencyjnych cen – to cechy, za które konsumenci na całym świecie cenią wyjątkowy charakter kosmetyków „Made in Poland”. Z bogatą ofertą polskich producentów będzie można zapoznać się m.in. podczas targów Cosmoprof w Bolonii na Polskim Stoisku Narodowym – podkreśla Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).

Historia polskiego przemysłu kosmetycznego sięga lat 20. ubiegłego stulecia. W krótkim czasie powstały wówczas rodzinne biznesy oraz duże przedsiębiorstwa, kładąc fundamenty pod przyszły sukces branży. Część z nich funkcjonuje do dziś, łącząc nowoczesne rozwiązania ze stuletnią tradycją i doświadczeniem. 

Otwartość polskich producentów na potrzeby rynku, dopasowanie oferty do oczekiwań klienta, a także pomysłowość i innowacyjne podejście pozwoliły Polsce w kolejnych dekadach stać się liderem branży kosmetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej, a z czasem także jednym z wiodących producentów kosmetyków na Starym Kontynencie.

Polska, zarówno z perspektywy producentów, jak i konsumentów, wyróżnia się na tle innych rynków. Cechuje nas wysoka jakość wytwarzanych produktów oraz konkurencja kosztowo-cenowa. Z roku na rok zyskujemy coraz większy udział na rynkach zagranicznych, m.in. dzięki korzystnemu położeniu geograficznemu i rozwiniętej infrastrukturze transportowej. Dynamiczny rozwój sektora kosmetycznego w Polsce wspierany jest przez inwestycje w badania i rozwój i nowoczesne technologie, co przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności polskich produktów. To wszystko sprzyja eksportowi kosmetyków z Polski do różnych części świata – komentuje dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Czytaj też: Nasza misja: zabezpieczanie interesów przedsiębiorców sektora kosmetycznego

Polska branża kosmetyczna w liczbach

Jak podaje Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (PZPK), w 2023 roku polski rynek kosmetyczny był wart ponad 25 mld zł, a do 2028 roku może osiągnąć wartość bliską 30 mld zł. Eksperci patrzą z optymizmem w przyszłość, przewidując dalszy wzrost na poziomie 0,8 mld zł rocznie.

Według danych PZPK, Polska odpowiada za 5,5 proc. wartości dodanej brutto rynku kosmetycznego Unii Europejskiej. Stawia nas to w ścisłej czołówce – obok takich państw jak Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania. Pod względem udziału w eksporcie jesteśmy na piątym miejscu w UE (8 proc.) i dziewiątym miejscu na świecie (3,8 proc.). 

65 proc. kosmetyków eksportowanych z Polski trafia na rynek Unii Europejskiej, a pozostałe 35 proc. poza jej obszar.

Polskie kosmetyki – unikalne w świecie

Polski sektor kosmetyczny zyskał światowe uznanie dzięki wszechstronnemu podejściu i bogatej gamie produktów, obejmującej wysokiej jakości kosmetyki oraz wszystkie kategorie produktów białych i kolorowych. Sukces ten to także zasługa mariażu tradycji z nauką. Obok stuletniego doświadczenia, przemysł czerpie z aktualnych prac badawczo-rozwojowych. Za kształcenie kadr zgodnie z nowoczesnymi trendami odpowiadają liczne placówki naukowe, mające w programach kierunki z obszaru kosmetologii i chemii kosmetycznej.

Dzięki temu, polska branża kosmetyczna to dziś przeszło 1300 producentów – od dużych przedsiębiorstw po mikroprzedsiębiorców. Tworzą oni ok. 65 tys. miejsc pracy w całym łańcuchu wartości, co stanowi ponad 10 proc. wszystkich zatrudnionych w unijnym przemyśle kosmetycznym.

Jesteśmy nie tylko znaczącym producentem, ale także zaufanym partnerem na globalnym rynku kosmetycznym. Tak silna pozycja Polski w branży kosmetycznej to efekt wielu lat inwestycji w jakość, innowacje i rozwój eksportu. Polskie firmy z powodzeniem konkurują na rynkach zagranicznych, łącząc nowoczesne technologie z tradycją i naturalnymi składnikami. To dowód na to, że nasza branża nie tylko nadąża za światowymi trendami, ale także je kreuje – dodaje dr Anna Oborska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Czytaj też: Anna Oborska, PSPKD: Dynamiczne zmiany legislacyjne stawiają przed firmami kosmetycznymi nowe wyzwania

W międzynarodowej ekspansji polska branża kosmetyczna może liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. PAIH zapewnia przedsiębiorcom pomoc merytoryczną oraz realizuje liczne inicjatywy o charakterze promocyjnym, wzmacniające pozytywny wizerunek rodzimego sektora kosmetycznego na całym świecie.

Z szerokim wachlarzem produktów i usług, oferowanych przez polskie firmy, będzie można zapoznać się podczas targów Cosmoprof we włoskiej Bolonii (od 20 marca br.), m.in. na stoiskach polskich wystawców oraz na Polskim Stoisku Narodowym, zorganizowanym przez PAIH w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” (G20-H21, hala 16).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 06:02