Stara Mydlarnia prowadzi obecnie rozmowy z farnczyzobiorcami. – Już w styczniu ruszy salon we Wrocławiu, a pod koniec roku w Katowicach i to już są pewne otwarcia. Reszta rozmów jest w różnej fazie zaawansowania, co w sumie powinno się zamknąć liczbą niemal 30 nowych otwarć do końca 2018 r. Poza Polską bardzo prawdopodobne jest otwarcie na Słowacji, ale rozmawiamy także z przedsiębiorcami z Dubaju oraz Kanady – mówi Agnieszka Lisińska, odpowiedzialna za sprzedaż i eksport Starej Mydlarni. Pierwszy franczyzowy salon firmy, która na zagranicznym rynku funkcjonuje jako Eco Receptura, otwarty został w tym roku w Barcelonie.
Agnieszka Lisińska zdradza przy okazji, że zagranicznym partnerom bardzo zależy, aby na produktach, oprócz napisu „handmade”, umieszczona była informacja, że kosmetyki powstały w Polsce. – To duża zmiana, bo jeszcze trzy lata temu zagraniczni kontrahenci prosili nas, abyśmy ukrywali kraj produkcji pod sformułowaniem „made in UE” – dodaje nasza rozmówczyni.
W Polsce kosmetyki Starej Mydlarni oprócz sieci salonów franczyzowych dostępne są także w drogeriach Natura i Hebe, w perfumeriach Douglas oraz w sklepie wolnocłowym na lotnisku w Gdańsku. Ostatnio mocno rośnie także sprzedaż na rynki zagraniczne. – Eksport rozbudowujemy już od kilku lat. Nasze kosmetyki chętnie kupowane są nie tylko w krajach europejskich, ale także w Australii, Japonii czy Stanach Zjednoczonych. Wszystko wskazuje na to, że sprzedaż zagraniczna jeszcze bardziej przyspieszy. Mocno wzrosło bowiem zainteresowanie marką po targach w Bolonii, w których wzięliśmy w tym roku udział – mówi Natalia Okeke, specjalista ds. sprzedaży i eksportu. Jednym z bardziej egzotycznych krajów do którego niebawem ruszy transport z podbydgoskiej fabryki Starej Mydlarni jest Kongo.
Przygotowując się do krajowej i zagranicznej ekspansji Stara Mydlarnia powiększyła w tym roku zakład produkcyjny, rozbudowując go o dodatkowe 1 tys. mkw. – Było to konieczne, bo już dawno wyszliśmy poza produkty kąpielowe, rozszerzając ofertę o produkty pielęgnacyjne do ciała, włosów oraz do twarzy. Co roku wprowadzamy liczne serie oparte o nowe składniki czy kompozycje zapachowe, a niekiedy tworząc całkiem nowe kategorie produktowe, jak było to w przypadku pielęgnacyjnego pudru do kąpieli – mówi Sylwia Brzuska, prezes Starej Mydlarni. W tej chwili w ofercie firmy jest ponad 500 produktów.