StoryEditor
Eksport
28.01.2022 00:00

Rynek kosmetyków w USA urósł o 30 proc.

Rynek kosmetyków w USA wygenerował 22 miliardy dolarów w 2021 roku, co stanowi 30 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2020. Ten wynik napędziła sprzedaż takich produktów jak perfumy, świece zapachowe, peelingi do twarzy oraz preparaty do pielęgnacji paznokci i włosów. Zainteresowanie nimi mocno urosło w czasie minionego roku – podaje NPD Group.  

Z danych NPD Group wynika też, że w Stanach Zjednoczonych w 2021 roku zaczęły się odradzać takie kategorie kosmetyczne jak podkłady do makijażu czy produkty do stylizacji włosów, ale też inne segmenty tego rynki. Konsumenci zaczęli bowiem wracać do wszystkich aktywności, w których uczestniczyli przed pandemią – wrócili do pracy i do spotkań towarzyskich.

– Branża kosmetyczna jest wyjątkowa, ponieważ potrafi zaszczepić pewność siebie i zmienić samopoczucie. Te zdolności sprawiają, że branża jest ważna dla konsumentów – niezależnie od okoliczności lub zmiany stylu życia  – twierdzi Larissa Jensen, doradca branży kosmetycznej w firme badawczej NPD.  

Segmentem, który najbardziej „urósł” w 2021 roku, były zapachy. Odnotowały one 49-proc. wzrost wobec roku 2020. Jeszcze lepiej poradziły sobie perfumy i wody kolońskie (61 proc.), ale na całkiem niezłym poziomie skończyły rok świece, dyfuzory i inne zapachy do domu (ponad 20 proc.).

Produkty do włosów odnotowały wzrost o 47 proc. Mocno urosła też sama kategoria stylizacji włosów, która wzrosła o 45 proc. w porównaniu z 2020 r. Oczekuje się, że ten segment wzrośnie o kolejne 15 proc. w 2022 r. i będzie rósł nadal, aż do 2024 r.

Także kolorówka zyskała na ponownym zainteresowaniu konsumentów sztuką makijażu (+23 proc.). Najmocniejsze wzrosty odnotowały tu marki założone przez wizażystów i influencerów obecnych w mediach społecznościowych.

Sprzedaż podstawowych produktów do pielęgnacji skóry urosła o 18 proc. Przy czym środki do mycia twarzy oraz kremy i sera do twarzy odnotowały wzrost o 15-24 proc. w porównaniu z 2020 r.

W 2022 r. najlepiej będą prosperować te firmy kosmetyczne, które wykorzystują wyjątkową zdolność branży do szerzenia radości, a jednocześnie dostrzegają możliwości, jakie niesie ze sobą zmienione środowisko konsumenckie i detaliczne – uważa Larissa Jensen.

Zobacz też: Stany Zjednoczone to drugi importer na światowym rynku kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 09:10