Według Custom Market Insights (CMI), globalny rynek kosmetyków przeciwstarzeniowych osiągnie 67 miliardów dolarów w 2022 roku oraz około 120 miliardów dolarów do 2030 roku, rosnąc w CAGR na poziomie około 8 proc. w latach 2022-2030.
W ostatnim czasie światowy rynek produktów anti-aging rozszerzył się w wyniku rosnącego popytu ze strony większej liczby osób, które zaczynają cenić piękno, a także na skutek naturalnego starzenia się społeczeństwa - liczba zamożniejszych klientów w starszej grupie wiekowej rośnie, a liczba urodzeń w krajach globalnej północy spada.
Ze względu na rosnącą świadomość konsumentów na temat problemów skórnych związanych z wiekiem, takich jak drobne linie, zmarszczki i matowość, a także rosnącą skłonność konsumentów do wydawania pieniędzy, przewiduje się, że światowy rynek będzie rozwijał się szybciej niż średnia w prognozowanym okresie.
Uważa się, że czynniki zewnętrzne, takie jak ekspozycja na promieniowanie UV, spożywanie alkoholu i zanieczyszczenie powietrza, przyczyniają się do przedwczesnego starzenia, a co za tym zwiększają liczbę osób poszukujących kosmetyków przeciwstarzeniowych. Według badań Real Self, w 2020 roku 62 proc. Amerykanów, niezależnie od grupy wiekowej, stosowało produkty przeciwstarzeniowe w ramach swojej regularnej pielęgnacji skóry.
Chiny są jednym z kluczowych krajów wpływających na wzrost globalnego rynku przeciwstarzeniowego pod względem konsumpcji produkcji produktów przeciwstarzeniowych, rozjaśniających skórę i chroniących przed słońcem. W 2030 r. w Chinach odbędzie się siódmy spis ludności, który prawdopodobnie wykaże, że 40 proc. ludności kraju jest w wieku od 30 do 54 lat.
Kluczowe wnioski z raportu:
- Region Azji i Pacyfiku będzie liderem światowego rynku kosmetyków przeciwstarzeniowych w okresie prognozy 2022-2030.
- Kluczowymi czynnikami napędzającymi rynek jest oczekiwanie, że konsumenci będą mieli lepszą wiedzę na temat problemów związanych ze starzeniem się skóry, a także większą skłonność do wydawania pieniędzy na pielęgnację skóry.
- Kluczowymi graczami działającymi na rynku kosmetyków przeciwstarzeniowych są Estée Lauder, Unilever Group, Procter & Gamble (P&G) Company, GALDERMA LABORATORIES L.P., Nu Skin Enterprises Inc., Hologic Inc., Shiseido Company Limited, Pierre Fabre S.A., Candela Corporation, Home Skinovations Sp.
- Globalny rynek kosmetyków przeciwstarzeniowych rozwija się z CAGR na poziomie około 8 proc. w okresie prognozy (2022-2030).
- Globalny rynek kosmetyków przeciwstarzeniowych został wyceniony na 60 miliardów dolarów w 2021 roku i przewiduje się, że osiągnie około 120 miliardów dolarów do 2030 roku.
Czytaj także: Neutrogena wprowadza spersonalizowane suplementy anti-ageing drukowane w 3D