Rossmann niezmiennie utrzymuje pozycję najszybciej rozwijającej się firmy drogeryjnej na rynku czeskim. W ubiegłym roku jego sprzedaż wzrosła o ponad jedną piątą w porównaniu z 2021 rokiem i osiągnęła kwotę 5,5 miliarda CZK, co według danych firmy badawczo-analitycznej Nielsen oznacza wzrost o osiem punktów procentowych szybszy w porównaniu z resztą rynku. Na rynku krajowym Rossmann rozwijał się w tempie ponad dwukrotnie wyższym niż jego konkurenci w ciągu ostatnich trzech lat.
W ciągu ostatnich czterech lat drogerie Rossmann otworzyła w Czechach 42 nowe sklepy i zmodernizowały 75 z nich, a łączna wartość inwestycji w tym obszarze w latach 2019-2022 sięgnęła prawie 600 mln CZK. Natomiast tylko w ubiegłym roku inwestycje w ogólny rozwój przekroczyły 200 milionów CZK. W ich ramach uruchomiono sklep internetowy, otworzono 14 nowych drogerii, a 17 poddano modernizacji. W 2022 roku kontynuowano też wprowadzenie kas samoobsługowych. Teraz ma je ponad jedna trzecia sklepów sieci na rynku czeskim.
– Modernizacja sklepów i wprowadzenie kas samoobsługowych to dla nas bardzo ważny element, ale jednocześnie cały czas staramy się być jak najbliżej naszych klientów, dlatego aktywnie rozbudowujemy naszą sieć sklepów o kolejne atrakcyjne powierzchnie w ciekawych lokalizacjach. Jednym z przykładów jest nasza nowa drogeria znajdująca się w secesyjnej holu zabytkowego budynku głównego dworca kolejowego w Brnie, która została otwarta w listopadzie 2022 r. – komentuje Olga Stanley, kierownik ds. komunikacji Rossmann Czech Republic.
Sieć kontynuowała też cyfryzację, automatyzację i upraszczanie procesów oraz angażowała się w inne innowacyjne projekty mające na celu poprawę doświadczeń klientów. W 2022 roku zdobyła II miejsce w konkursie Internet Effectiveness Awards w kategorii Consumer and Fast Moving Goods za projekt personalizacji aplikacji mobilnej Rossmann Club. Natomiast spot reklamowy zachęcający do zakupów w drogeriach Rossmann został umieszczona TOP 10 czeskich kampanii reklamowych 2022 roku.
Sieć może pochwalić się też nagrodą magazynu Forbes, który uznał czeskiego Rossmanna za jednego z najlepszych pracodawców na świecie, umieszczając go na 26 miejscu na liście 800 spółek giełdowych. Troskę o swoich pracowników firma okazała, podnosząc płace w samych sklepach średnio o prawie 16 proc. W ramach poprawy środowiska pracy zmodernizowała też pod koniec 2022 roku swoją siedzibę główną w Pradze.