– Na rynkach zagranicznych ten rok i kolejne będą należały do polskich firm kosmetycznych – twierdzi Tomasz Głowiński, menedżer sprzedaży w Fabryce Kosmetyków Hean. Dowodem na to jest zainteresowanie, jakim cieszą się polscy producenci na zagranicznych targach, oraz wciąż napływające nowe zapytania od klientów z zagranicy.
Ostatnim sukcesem marki Hean jest wejście na rynek irański, który jest bardzo wymagający pod względem formalnym. – Kosztowało nas to półtora roku przygotowań rozmaitych dokumentów, ale udało się. W tej chwili jesteśmy na ostatniej prostej do sfinalizowania zamówień – mówi Tomasz Głowiński. Produkty Hean są również szeroko dostępne w Europie, gdzie firma współpracuje z coraz większą liczbą dystrybutorów, oferujących markę na wyłączność. Znakomicie radzi sobie także na rynkach arabskich, w rejonie Zatoki Perskiej, a także w południowej Afryce. W marcu firma będzie obecna na targach Cosmoprof w Bolonii, w maju wybiera się do Dubaju, a jesienią planuje wyjazd na targi do Hongkongu. – Dlatego sądzę, że ten rok, podobnie jak ubiegły, uda nam się zamknąć bardzo poważnymi wzrostami w sprzedaży zagranicznej – mówi Tomasz Głowiński.
Hean rozszerza również dystrybucję na krajowym rynku. W ubiegłym roku firma podpisała umowę z drogeriami Hebe i sukcesywnie zwiększa swoją w nich obecność, tak by do końca roku szafy z kosmetykami Hean stanęły w każdej drogerii należącej do sieci. Marka współpracuje także z siecią Rossmann i supermarketami Kaufland. Obecna jest też w drogeriach tradycyjnych.