Założona w 1993 roku firma zajmująca się sexual wellness, Pure Romance, usuwa aspekt marketingu wielopoziomowego, czyli MLM, ze swojej działalności, koncentrując się na przejściu na model omnichannel. Dyrektor generalny Pure Romance, Chris Cicchinelli, komentuje: Przez 30 lat Pure Romance był pionierem w branży seksualnego wellness… Ten następny rozdział jest kontynuacją tego dziedzictwa i pozwoli nam skupić się na poprawie obsługi klienta, aby była jak najbardziej spersonalizowana i bezproblemowa. Wiemy, jak ważne jest aktualizowanie sposobu, w jaki sprzedajemy nasze produkty, abyśmy mogli jak najlepiej sprostać zmieniającym się wymaganiom konsumentów, w tym sposobom, w jaki wybierają zakupy.
Pure Romance będzie nadal inwestować w swoich konsultantów i rozwijać nowe produkty; w zeszłym tygodniu wprowadziło na rynek sześć nowych produktów, w tym zestaw luksusowych zapachów, dezodorant do całego ciała oraz specjalną edycję lubrykantu.
Co jakiś czas pojawiają się spekulacje na temat wejścia Pure Romance na polski rynek, jednak jak do tej pory firma operuje w Stanach Zjednoczonych, Afryce Południowej i Australii.
W ciągu ostatnich trzech do pięciu lat widzieliśmy swego rodzaju ruch wokół ludzi mówiących o anty-MLM i coraz większą przeszkodą było dla nas dotarcie do pokolenia, które potrzebuje edukacji, które potrzebuje naszych produktów i potrzebuje rzeczy, które jesteśmy w stanie zapewnić — powiedział Cicchinelli portalowi Yahoo, zauważając, że tylko 1 proc. konsultantów otrzymuje prowizję w strukturach klasycznych firm typu MLM. - Nie miało sensu utrzymywać tej etykiety [MLM] skoro99 procent ludzi sprzedaje produkty i może robić to, co kocha.
Według firmy, w 2016 roku marka zgromadziła 200 milionów dolarów przychodów. Liczba ta spadła w 2021 roku do prawie 157 milionów dolarów, co Cicchinelli przypisuje brakowi zainteresowania dodatkowymi pracami po COVID-19 – ponieważ ludzie walczyli o znalezienie podstawowej pracy – oraz negatywnym konotacjom związanym z MLM. Teraz, dzięki tej zmianie biznesowej, firma zamierza powrócić do 200 milionów dolarów sprzedaży. W przeszłości Pure Romance było krytykowane za celowanie kampanie obejmujące współmałżonków (głównie żony) wojskowych w Stanach Zjednoczonych, którzy często mają problemy ze znalezieniem tradycyjnego zatrudnienia, ponieważ muszą często przeprowadzać się w związku ze służbą.
Czytaj także: Sexual wellness w drogeriach i perfumeriach: aktualny stan rynku i zmiany na nim